کد خبر: ۱۳۳۱۶۶
تاریخ انتشار : ۰۱ شهريور ۱۳۹۰ - ۲۱:۳۱

روان‌بخش: معنا ندارد شهردار و رییس مجلس بنشینند برای کل کشور تصمیم بگیرند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: یک عضو جبهه پایداری انقلاب اسلامی، با اشاره به مذاکرات اعضای این جبهه با کمیته نظارت و داوری اصول‌گرایان، گفت: این مذاکرات به معنای تقابل نیست، بلکه برای رفع برخی از ابهامات صورت می‌گیرد.

حجت‌الاسلام قاسم روان‌بخش با بیان این مطلب، به فلسفه تشکیل جبهه پایداری انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: این جبهه برای تحقق آرمان‌های امام و انقلاب تشکیل شده و همانطور که قبلا گفته بودیم، این جبهه ریشه دار است و کسانی که در این مسیر سال‌ها گام برداشته‌اند، عملا در این جبهه بوده و هستند. این تشکل سعی دارد این اصول را حفظ و بر آن پافشاری کند و تمام نیروها در این ارتباط را دور هم جمع کند، تا فعال‌تر از گذشته حرکت کنند.

وی با تاکید بر این‌که جبهه پایداری فقط مختص انتخابات نیست، افزود: برخی فکر کرده‌اند که این تشکل یک تشکل فصلی است و فقط با توجه به فضای انتخابات وارد عرصه شده و بعد تمام می‌شود، در صورتی که یک تشکل پایدار است و درصدد تقویت ارزش‌های انقلاب و اسلام است‌. این تشکل به مناسبت‌های مختلف اعلام موضع و در راستای اجرای آرمان‌های امام و منویات مقام معظم رهبری حرکت می‌کند.

روانبخش با بیان این‌که بحث انتخابات فقط یکی از دستورکارهای این جبهه است، گفت: ما معتقدیم که با حضور نامزدهای اصلح در مجلس شورای اسلامی تحقق اهدافمان سرعت بیشتری پیدا می کند و اگر نامزدهای اصلح وارد مجلس شوند، مجلس در راستای دفاع از اصول اسلام و انقلاب فعالانه‌تر عمل خواهد کرد و در این راستا اعتقاد داریم کسانی باید وارد عرصه شوند که نسبت به ولایت اطاعت‌پذیرتر و در برخورد با مردم صادق باشند.

این عضو جبهه پایداری با بیان این‌که جبهه برای تحقق این هدف در حضور آیت‌الله مصباح‌یزدی راهکارهایی را اندیشید و برای ورود نامزدهای اصلح در انتخابات تلاش می‌کند، گفت: ما این حرکت را در پیوند با دیگر گروه‌های اصول‌گرا انجام می‌دهیم، به دنبال تقابل نیستیم و در مورد این مسائل با دوستان اصول‌گرا صحبت می‌کنیم که چه کنیم افراد صالح‌تر در مجلس حضور پیدا کنند و در واقع بحث ما این است که شایستگان و پاکان به مجلس راه پیدا کنند.

روانبخش با بیان این‌که جبهه پایداری با دوستان اصول‌گرا در حال رایزنی و گفت‌وگو است به دیدارهای برخی از اعضای این جبهه با کمیته هفت نفره هیأت داوری و نظارت اصولگرایان اشاره کرد و گفت: این دیدارها به معنای تقابل نیست، بلکه در راستای رفع ابهاماتی است که وجود دارد و ما تلاش کنیم که برخی ابهامات در این گفت‌وگوها برطرف شود و ما به وحدت کامل برسیم.

وی افزود: یکی از ابهامات ما که در دیدار با گروه هفت نفره نیز مطرح شد، این بود که چرا نمایندگان آقایان قالیباف و لاریجانی باید در کمیته هشت نفره حضور داشته باشند و این اتفاقات اصول‌گرایی را زیر سوال می‌برد، اگر به عنوان شخصیت حقیقی نمایندگان آنها حضور دارند که از آنها اصول‌گراتر نیز وجود دارد و اگر به عنوان شخصیت حقوقی نمایندگان آنها حضور دارند، معنا ندارد که شهردار و رییس مجلس بنشینند و برای سراسر کشور تصمیم بگیرند که چه کسانی در انتخابات حضور پیدا کنند.

روانبخش با بیان این‌که نباید در حال حاضر بحث انتخابات را موضوع اصلی کشور کرد، چرا که هفت و هشت ماه به انتخابات مانده ادامه داد‌: امسال به عنوان سال جهاد اقتصادی نام گذاری شده و همه باید برای رونق اقتصادی کشور تلاش کنیم.

روانبخش با بیان این که گفت‌وگوهای ما با کمیته هفت نفره خیرخواهانه است، گفت:‌در واقع ما در این گفت‌وگوها سعی می کنیم، آنچه که ممکن است اصولگرایان را دچار چالش کند را بیان کنیم، گرچه این مسایل بعضا رسانه‌ای می‌شود و برخی تصور می‌کنند که بحث تقابل است در صورتی که تقابلی نیست در راستای برطرف کردن ابهامات است تا به یک لیست واحد مقبول برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که اگر شما با گروه 7+8 به نتیجه نرسید و ابهامات‌تان برطرف نشود، چه اقدامی انجام می‌دهید‌؟، خاطرنشان کرد: هفت و هشت ماه به زمان انتخابات مانده است و در این هفت و هشت ماه در راستای وحدت تلاش خواهیم کرد.

وی ادامه داد : بحث اصلی وحدت است و در راستای وحدت باید برخی از اختلاف‌ سلیقه ها کنار گذاشته شود و بر روی اشتراکات تاکید کنیم و همانطور که گفتم زمان مانده است که به وحدت برسیم.

وی در پاسخ به این سوال که آیا نمایندگان جبهه در کمیته هشت نفره آقایان زارعی و لنکرانی هستند، گفت: هنوز از طرف جبهه به‌طور رسمی کسانی برای حضور در این گروه هشت نفره معرفی نشده‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین