کد خبر: ۱۳۴۶۴۱
تاریخ انتشار : ۲۳ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۷:۳۱

حملات علیه نیروهای نظامی عراق ۱۵ کشته بر جای گذاشت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام‌های امنیتی در عراق می‌گویند که حمله مردان مسلح به یک ایستگاه بازرسی به کشته شدن دو مامور پلیس منجر شده و وقوع چند بمب‌گذاری نیز دست‌کم ۱۳ کشته و ده‌ها مجروح بر جای گذاشته است. 

بر اثر انفجار یک اتومبیل بمبگذاری شده در شهر حله، در نزدیکی رستورانی که معمولا نیروهای امنیتی از آن استفاده می‌کنند، دست‌کم ۱۳ نفر کشته شده‌اند. 

در همین حال در غرب بغداد، انفجار بمبی دیگر که به یک اتوبوس نظامی متصل شده بود، دست‌کم ۲ پرسنل نظامی عراقی را کشته است. 

طی روزهای اخیر حملات به نیروهای مسلح از جمله پلیس عراق افزایش یافته است. 

به گزارش خبرگزاری رویترز، آمار رسمی وزارت دفاع و وزارت کشور عراق حاکی از آن است که در طی ماه اوت، ۴۵ مامور پلیس، ۳۹ سرباز ارتش عراق و ۱۵۵ غیرنظامی بر اثر حملات افراد مسلح و یا بمب‌گذاری کشته شده‌اند. 

با وجود اینکه خشونت‌ها در عراق نسبت به سال ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ کاهش چشمگیری داشته است، وقوع حملات تازه علیه نیروهای امنیتی عراقی طی روزهای اخیر، موجب نگرانی‌هایی در مورد آینده این کشور پس از خروج نیروهای ارتش آمریکا تا ماه دسامبر ۲۰۱۱ ایجاد کرده است. 

در حال حاضر در حدود ۴۵ هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا در عراق به سر می‌برند. 

برخی از مقام‌‌های آمریکایی در واشنگتن می‌گویند باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا مایل است بین ۳ تا ۱۰ هزار نفر از نیروهای ارتش آمریکا در عراق باقی بمانند. 

در حالیکه کمتر از ۴ ماه به پایان مهلت مقرر برای خروج ارتش آمریکا از عراق باقی مانده است، هنوز نوری مالکی، نخست‌وزیر عراق و نمایندگان پارلمان این کشور در مورد جزییات شمار نیروهای آمریکایی که آنها مایلند در کشورشان باقی بمانند سخنی نگفته‌اند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین