کد خبر: ۱۳۴۸۲۷
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۹۰ - ۱۵:۱۷

واکنش علم‌الهدی به سخنان احمدی‌نژاد درخصوص جنگ فرهنگی

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه مشهد گفت: آن مسئول و آقایی كه با ژستی خاص در مقابل اصطلاحات حكیمانه مقام معظم رهبری از بیداری فطرت اسلامی در مقابل بیداری اسلامی نام می‌‎برد، بداند فطرت‌ها با اسلام بیدار می‌شود؛ شما جای فاعل و مفعول را عوضی گرفته‌اید. 

آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد افزود: جامعه ما در مسائل و ارزش‌های انقلاب آرمان‌خواه است نه حداقل‌خواه، بنابراین رهنمودهای مقام معظم رهبری اصول ماست و وقتی ایشان از یک موضوع خاص، تعبیر خاص دارند در مقام یک صحبت لفظی نیست چراكه ایشان شرایط و اوضاع را به خوبی آگاهند و استنباط حكیمانه‌ای از اوضاع دارند.

وی اظهار كرد: فطرت‌ها بیداركننده نیستند، بلكه اسلام فطرت‌ها را بیدار می‌كند؛ به جز اسلام چه عاملی می‌تواند فطرت انسان را بیدار كند؟ مسئولی در مقابل احساس خطر مقام معظم رهبری كه می‌فرمایند امروز درگیر جنگ فرهنگی و ناتوی فرهنگی هستیم، موضع‎گیری می‎كند و می‌گوید جنگ كدام است؛ این آقا با چه منطقی در مقابل استنباط مقام معظم رهبری ایستاده است؟

وی تصریح كرد: این مردم دنباله‌رو رهبرند و در شئون سیاسی از رهبر خود تابعیت می‌كنند؛ آن‌ها در امور شخصی و دینی از هر مرجع تقلیدی، تقلید می‌كنند، اما در مسائل اجتماعی و سیاسی تابع مقام معظم رهبری هستند.

علم‌الهدی ادامه داد: در این مملكت و در این انقلاب چه قوه مقننه و چه قوه مجریه بدانند این جامعه، اسلامی و انقلابی است؛ باید به جمهوری اسلامی معتقد بود و به اسلامیت انقلاب اعتقاد داشت. این جامعه، جامعه‌ای لائیک نیست، لذا اگر مردم از مسئول و مدیری حمایت می‌كند و از نظر آن‌ها، مسوولی محترم است این میزان وابسته به ولایت است و آن مسوول به اندازه وابستگی خود به ولایت محبوبیت دارد.

وی با اشاره به اجلاس اخیر مجلس خبرگان اظهار كرد: بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در دهمین اجلاس خبرگان رهبری دارای نكات ارزشمندی بود و از جمله این نكات می‌توان به دو نكته راهبردی و كاربردی ارزشمند اشاره كرد.

وی ادامه داد: رهنمودهای كاربردی نسبت به جریان‎‌ها و مسائل روز كشور و دنیا و رهنمودهای راهبردی در حقیقت به عنوان یک سند مهم در جریان انقلاب اسلامی است كه باید به عنوان سندی مهم ثبت شود و بارها و در شرایط مختلف مورد تحلیل و توجه قرار گیرد.

علم‌الهدی خاطرنشان كرد: در بیانات و فرمایشات مقام معظم رهبری در این اجلاس، از نظر فرمایشات راهبردی چهار نكته اساسی وجود داشت.

این عضو مجلس خبرگان، تدوین فقه سیاسی شیعه را به عنوان اولین نكته برشمرد و گفت: نوآوری امام خمینی(ره) در نظام‌سازی بر اساس فقه سیاسی شیعه نكته دیگری است كه باید مورد توجه قرار گیرد؛ نكته سوم تحلیل زیبای مطلقه بودن ولایت فقیه است كه مقام معظم رهبری در بیانات خود به آن اشاره فرمودند و چالش‌های موجود بین اصول و ارزش‌های انقلاب با مدیریتی كه در طول تاریخ انقلاب اسلامی صورت گرفته، نكته چهارم ارزشمندی است كه تكلیف موضع‌گیری‌های اخیر را روشن می‌كند.

وی رهنمودهای كاربردی رهبری را در این اجلاس دارای دو نكته اساسی دانست و گفت: تدریس فقه سیاسی شیعه و فقه حكومتی در كرسی‌های حوزه نكته‌ای حائز اهمیت است.

وی با اشاره به نكته چهارم در رهنمودهای راهبردی مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای مجلس خبرگان گفت: در مدیریت اقتصادی و سیاسی كه توسط دولت صورت گرفته، اگر مدیران و مجلسی‌ها برای تعالی و پیشرفت نظام در عرصه‎‌های اقتصادی و سیاسی به تعارضی بین حفظ ارزش‌های انقلاب اسلامی و ارزش‌های دینی برخورد كنند، این موضوع نباید به عنوان چالش تلقی شود، چراكه رسالت مدیران و مسئولان در قوای مجریه و مقننه و در نظام جمهوری اسلامی ایران حفظ ارزش‌های انقلاب و اسلام است.

علم‌الهدی تصریح كرد: آن‌هایی كه تصور می‌كنند اجرای مدیریت در توسعه و ارتقای اقتصادی و سیاسی واقعا با حفظ ارزش‌ها تعارض دارد، تصور اشتباهی دارند، چراكه ارزش‌های انقلاب و ارزش‌های مترقی اسلامی در این نظام برگرفته از احكام كتاب آسمانی ما قرآن است و قرآن به عنوان مترقی‌ترین برنامه برای بشر نازل شده است.

ایسنا نوشت: وی خاطرنشان كرد: ما ارزش‌های دینی و انقلاب را حفظ می‌كنیم و در انقلاب و اسلام حفظ ارزش‌هاست كه باعث تعالی و مدیریت اقتصادی سیاسی و عمرانی می‌شود.

امام جمعه مشهد اظهار كرد: این‌كه فكر كنیم در حفظ اصول و ارزش‌های دینی و اجرا و ترقی مدیریت اقتصادی، عمرانی و سیاسی به تعارض می‌رسیم پس باید از یك ارزش انقلابی یا ارزشی دینی صرف نظر شود یا حداقلی آن را اجرا كرد، این نشات گرفته از تفكری غرب‌زده و به اصطلاح روشن فكر است.

به گزارش قدس آنلاین، علم‌الهدی با بیان این‌كه راه پیشرفت باز است، افزود: باید اصول انقلاب و ارزش‌های دینی به صورت حداكثری حفظ شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین