کد خبر: ۱۳۶۳۳
تاریخ انتشار : ۲۶ شهريور ۱۳۸۴ - ۱۳:۲۲
بحران در فوتبال جزيره

ابهام براي حضور اريكسون در جام جهاني 2006آلمان

آفتاب‌‌نیوز : پله و مارادونا، بزرگان فوتبال جهان، در ماه گذشته با انجام گفت‌وگوهايي،تيم ملي انگليس را از بزرگ ترين اميدهاي قهرماني در مسابقات جام‌جهاني 2006 برشمرده و مدعي شدند كه اين تيم فاكتورهاي اصلي فتح عنوان قهرماني را در اختيار دارد. در حالي كه مردان جاه‌‌طلب جزيره پس از شكست 4 بر يك در ديدار دوستانه مقابل دانمارك و با پذيرش شكست در مرحله مقدماتي رقابت هاي جام جهاني برابر ايرلند شمالي، انتقادها را بيش از گذشته تشديد كردند و شرايط اين تيم را از حالتي عادي خارج ساخته و به وضعيت بحراني نزديك ساختند.نتايج ضعيف انگليس به گونه اي بود كه شايعاتي مبني بر بركناري اسون گوران اريكسون، سرمربي سوئدي تيم ملي انگليس به گوش برسد و جايگاه وي را در جزيره متزلزل كند.
بدون شك انگليسي‌ها در شرايط حساس و بسيار بحراني قرار دارند. آنها براي صعود به مسابقات پاياني جام‌جهاني بايد در ديدارهاي بعد‌ي‌ با پيروزي ميدان را ترك كنند،در غير اين صورت پديده آورندگان فوتبال با نمايشي بسيار ضعيف راهي آلمان خواهند شد.
بازيكنان سرشناس متعددي در تركيب انگليس حضور دارند، ولي از شواهد امر چنين استنباط مي‌شود كه اريكسون براي گزينش و به كار گيري سيستم تيمي‌اش دچار مشكل شده است، چرا كه در روزهاي اخير در نتيجه‌گيري و كسب امتياز كارنامه درخشاني نداشته است.
اريكسون، با وجود شكست تيمش در ديدار برابر ايرلند همچنان اميد زيادي به صعود انگليس به عنوان تيم اول گروه به مسابقات جام‌جهاني دارد و در اين باره مي‌گويد: شكست مقابل ايرلند هرگز برايم قابل قبول نيست، چراكه امتياز حساسي را برابر اين تيم از دست داديم، اما با توجه به تمامي مشكلات فعلي،به صعود مقتدرانه انگليس به مسابقات جام‌جهاني مطمئن هستم. در واقع اعتبار ورزشي‌ام به صعود انگليس به دور پاياني جام‌جهاني بستگي دارد و همواره به اين موضوع توجه عميقي دارم.
سرمربي سوئدي انگليس راجع به شايعه‌ استعفايش از تيم ملي تصريح كرد:هرگز به استعفا فكر نمي‌كنم،چون كه 2 مسابقه ديگر پيش رو داريم كه در صورت پيروزي راهي جام‌جهاني خواهيم شد.بنابراين دليلي براي استعفا وجود ندارد.با همه بازيكنان براي برتري در 2 مسابقه آينده صحبت كرده‌ام و اميدوارم با پيروزي در اين 2 مسابقه بتوانيم جواز حضور را در بزرگترين تورنمنت ورزشي جهان را به دست آوريم.
استيون جرارد،ديويد بكهام و فرانك لمپارد، هافبك‌هاي مياني انگليس از بهترين بازيكنان جهان محسوب مي‌شوند، اما تركيبشان در تيم ملي انگليس بازده چندان موفقي نداشته است.ناهماهنگي بازيكنان در خط مياني از دلايل اصلي ضعف اين تيم درديدارهاي گذشته بوده و به نظر مي‌رسد اريكسون بايد با ارائه تاكتيكي موثر انسجام را در ميانه زمين به ميانه ميدان تيمش تزريق كند تا نقطه قوت انگليس به نقطه ضعفش تبديل نشود.
با توجه به شرايط فعلي فوتبال در جزيره، بيشتر رسانه‌ها و هواداران فوتبال انتقادهاي شديدي عليه سرمربي اين تيم دارند و برخي از مطبوعات تندرو انگليس خواهان بركناري اريكسون از سمتش هستند.
سربابي رابسون ، سرمربي سابق انگليس در واكنش به رسانه‌هاي ورزشي، مخالفت خود را با آنهابه وضوح بيان كرده و مي گويد: بايد با نگاهي خوشبينانه به آينده نگاه كنيم و صرفا به نقاط تاريك تمركز نكنيم.نبايد در اين شرايط بحراني مربي تيم را تعويض كنيم.
مربي با تجربه و سرشناس انگليس مي افزايد: امروزه بازيكنان و ستاره‌هاي متعددي را در اختيار داريم، ولي با تغيير پست تخصصي آنها از قدرت و هنرنمايي مطلوب آنها مي‌كاهيم. هيچ دليلي براي بازي كردن وين روني در جناح چپ وجود ندارد، چراكه يكي از بزرگترين مهاجمان كنوني فوتبال دنياست و بايد به عنوان يك مهاجم براي انگليس بازي كند.
وي در گفت‌وگويش با BBC عنوان مي كند: اريكسون يك مربي سوئدي است و سوئدي‌ها سالهاست با شيوه 2-4-4 بازي مي‌كنند كه همين سيستم در انگليس هم اجرا شده است،اما نمي‌دانم چرا در چند مسابقه اخير از سيستم مورد علاقه‌اش عقب نشيني كرده و با تاكتيكي كاملا متفاوت به مصاف حريفان رفته است؟
رابسون در پايان مي گويد:انگليس در مسابقات بعدي بايد با 2 مهاجم بازي كرده و بار ديگر با تاكتيك 2-4-4 برابر حريفان صف آرايي كند.انگليس براي صعود به جام‌جهاني در 2 مسابقه آينده محكوم به پيروزي است و بايد به برتري در ديدارهاي آتي بيانديشد تا اين كه بتواند به عنوان تيم نخست ،جواز حضور به آلمان را كسب كند.
انگليسي‌ها در گروه 6 با تيم‌هاي لهستان، اتريش، ايرلند شمالي، آذربايجان و ولز همگروه هستند.
آنها با يك بازي كمتر نسبت به لهستان در رتبه دوم جاي گرفته‌اند. مردان جزيره با 19 امتياز بعد از لهستان 24 امتيازي قرار دارند. آنها براي صدر نشيني بايد تيم‌هاي ملي اتريش و لهستان را با شكست بدرقه كنند.
اريكسون اميد زيادي به صدرنشيني انگليس در گروه ششم دارد. وي در اين باره مي‌گويد: براي مسابقه هاي بعدي برنامه خاصي را در نظر داريم و مي‌خواهيم با سيستم 2-4-4 و با 2 مهاجمان برابر لهستان و اتريش بازي كنيم.دوست نداريم در رتبه دوم جدول جاي بگيريم بلكه با پيروزي مقابل لهستان و اتريش به صدر جدول صعود كرده و با اقتدار به جام جهاني راه خواهيم يافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین