کد خبر: ۱۳۶۵۰۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۰ - ۱۷:۲۶

فتل قهرمان فرمول یک شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سباستین فتل با عنوان سومی که در مسابقه جایزه بزرگ ژاپن کسب کرد برای دومین سال پیاپی قهرمان رقابت‌های فرمول یک جهان شد. 

راننده 24 ساله تیم ردبول که از خط نخست پیست سوزوکا رقابت را آغاز کرد تنها به یک امتیاز نیاز داشت تا عنوان قهرمانی خود را در این فصل مسجل کند. 

فتل در این مرحله بعد از "جنسون باتن" بریتانیایی و فرناندو آلونسو اسپانیایی در جایگاه سوم قرار گرفت و با 15 امتیازی که کسب کرد در مجموع 324 امتیازی شد و عنوان قهرمانی این فصل را از آن خود کرد. در رده‌بندی کلی باتن با 210 و آلونسو با 202 در رده‌های دوم و سوم قرار دارند. 

بعد از پایان مسابقه آلونسو و باتن این قهرمانی را به فتل تبریک گفتند. فتل سال گذشته در مرحله پایانی با اختلافی ناچیز نسبت به نفر دوم به عنوان قهرمانی رسیده بود. 

فتل با این قهرمانی به جوانترین راننده‌ای تبدیل شد که دو سال پیاپی این افتخار را کسب کرده است. پیش از این فرناندو آلونسو در سال 2006 در حالی که 25 سال داشت با تیم رنو دومین قهرمانی پیاپی خود را جشن گرفته بود. 

هنوز چهار مرحله از رقابت‌ها تا پایان فصل باقیمانده که به ترتیب در پیست‌های کره‌جنوبی، هند (که برای اولین بار میزبان این رقابت‌هاست)، ابوظبی و برزیل برگزار خواهد شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین