کد خبر: ۱۳۶۶۱۰
تاریخ انتشار : ۱۸ مهر ۱۳۹۰ - ۲۰:۳۰

عضو موسس جبهه پایداری: تعلل احمدی‌نژاد در برابر حکم رهبر انقلاب حامیان گفتمان ۳ تیر را سرخورده کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو موسس جبهه پایداری با تشریح دلایل شکل‌گیری این جبهه گفت: تعلل رئیس‌جمهور در برابر حکم مقام معظم رهبری درباره ابقای وزیر اطلاعات، موجب سرخوردگی حامیان گفتمان 3 تیر که ولایت‌مداری را یک اصل مهم می‌دانند، شد.

علی اصغر زارعی نماینده تهران در مجلس شورای اسلامی و از اعضای مؤسس جبهه پایداری انقلاب اسلامی با بیان اینکه آقای احمدی‌نژاد به عنوان نامزد ریاست‌جمهوری دور نهم شعارهای مورد نظر گفتمان 3 تیر را مطرح کرد و مورد استقبال آحاد مردم قرار گرفت، تصریح کرد: شعارهای گفتمان 3 تیر، شعارهای انقلاب و حضرت امام(ره ) را در اذهان زنده کرد و موجب پیروزی آقای احمدی‌نژاد در ریاست‌جمهوری دوره نهم شد. 

اهم اظهارات وی به شرح زیر است:

* گفتمان سوم تیر 84 عبارت بود از جریانی که با شعار عدالت، استکبارستیزی، ‌ساده زیستی، مبارزه با اشرافیت، دفاع از حقوق بین‌المللی ملت ایران در صحنه بین‌المللی. لذا این جریان با شعارهایی مشخص به یک گفتمان تبدیل شد. 

*آنچه موجب پیروزی آقای احمدی‌نژاد شد، گفتمان 3 تیر بود. لذا شعارهای اسلامی مورد پسند مردم قرار گرفت و مردم به خاطر شعارهای اسلامی به آقای احمدی‌نژاد رای دادند. 

* ارتباط دولت آقای احمدی‌نژاد با بدنه مردم و دفاع از حقوق محرومان و مستضعفان موجب محبوبیت دولت در بین مردم شد چرا که رسیدگی به مناطق محروم‌، خدمت‌رسانی آنهم با سرعت، ایستادگی در برابر فشارهای دشمنان مطالبه مردم از آقای احمدی‌نژاد بود. 

*بعد از روی کار آمدن گفتمان 3 تیر مردم تصور کردند که جریان اصولگرایی بسیاری از نیازهای آنها را پاسخ گفته است و بر همین اساس بود که در انتخابات اخیر شاهد حضور 85 درصدی مردم در پای صندوق رای بودیم؛ اینکه حضور مردم در انتخابات سال 88 به یک نصاب تاریخی مبدل گشت بر اثر تبلیغات نبود بلکه کارآمدی گفتمان 3 تیر مردم را نسبت به انقلاب اسلامی و پیشبرد اهداف انقلاب امیدوارتر کرده بود. 

*اجرای طرح هدفمند سازی یارانه‌ها نشان از رابطه اعتماد و امیدواری بین ملت و نظام داشته و دارد. بعبارت بهتر مردم احساس کردند کشور در مسیر درست و مورد نظر آنان قرار گرفته است. 

*متاسفانه تعلل رئیس‌جمهور در برابر حکم مقام معظم رهبری درباره ابقای وزیر اطلاعات، موجب سرخوردگی حامیان گفتمان 3 تیر که ولایت‌مداری و ولایت‌پذیری را یک اصل مهم می‌دانند، شد مقاومت رئیس‌جمهور در برابر حکم آقا برای 3تیری‌ها غیرمنتظره بود.
 
* گرچه بحث حکم رهبر معظم انقلاب درباره برکناری مشایی که با مقاومت رئیس جمهور مواجه شد، موجب دلخوری و دلسردی جریان حامی گفتمان 3 تیر شد، اما در بحث حکم آقا درباره ابقاء وزیر اطلاعات این موضوع بسیار نمایان‌تر شد و در واقع برای 3 تیری‌ها این بحث کاملا غیرمنتظره بود. 

* گفتمان 3 تیر گرچه در مدت کوتاهی به خاطر مقاومت رئیس‌جمهور در برابر حکم رهبری متوقف شد اما لازم بود این گفتمان به حرکت خود پشت سر مقام معظم رهبری ادامه دهد و اهداف نظام را به پیش ببرد چرا که این اشخاص نیستند که صاحب گفتمان هستند. 

* لازم بود تا از تبدیل شدن نقطه قوت کشور به نقطه ضعف جلوگیری شود . اعضای جبهه پایداری با آیت‌الله مصباح یزدی، آیت‌الله جنتی، آیت‌الله خوشوقت و آیت‌الله محمد یزدی گفت‌وگوهایی را انجام دادند و البته بعد از این گفت‌وگوها مشخص شد که علما نیز همانند اعضای جبهه پایداری چنین دغدغه‌ای را دارند که نباید حامیان گفتمان 3 تیر دچار سرخوردگی شوند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین