کد خبر: ۱۳۷۲۴۰
تاریخ انتشار : ۲۶ مهر ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۴

تبریزی: خیابان‌های آرام بالاخره مجوز گرفت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: كمال تبریزی خبر داد: بالاخره «خیابان‌(های) آرام» پروانه نمایش گرفت و قراره است بعد از «سعادت‌آباد» در گروه سینما «آزادی» اكران شود.
این كارگردان سینما درباره‌ی آخرین وضعیت اكران جدیدترین ساخته‌ی سینمایی‌اش با بیان این مطلب به‌ ایسنا، گفت: اما با وجود پروانه نمایش ظاهرا قراره این فیلم هم مثل فیلم‌های دیگه به خاطر موضوعش مورد بی‌مهری رایج قرار بگیرد. برای مثال، زمان صدور پروانه نمایش را طوری عقب انداختند كه نوبت اكران، درست مصادف با ماه‌های محرم و صفر شود.

وی همچنین خاطرنشان كرد:به تهیه كننده و پخش‌كننده هم اعلام شده است كه حق هیچ‌گونه تبلیغی، نه در سطح شهر و نه در تلویزیون نداریم.

تبریزی معتقد است:این تصمیم برای اولین بار در طول تاریخ سینمای ایران از طرف مسوولین برای شرایط نمایش یک فیلم سینمایی، گرفته می‌شود. در واقع با زبان بی زبانی یعنی اینكه، دوست ندارند؛ مردم این فیلم را ببینند و تا جایی كه امكان دارد، فیلم «خیابان‌(های) آرام» باید كمترین بیننده را داشته باشد.

كارگردان «لیلی با من است» با اشاره به شرایط اكران «خیابان‌های آرام» ابراز عقیده كرد: این روند از سیاست‌ها و روش‌های نوین حمایت از سینمای ایران است. ما حق هیچ‌گونه تبلیغی برای نمایش این فیلم نداریم. مردم آهسته بیایند و فیلم را در كمترین تعداد ممكن ببینند و آهسته بروند. خدایا به داد مظلومیت سینمای ایران برس!....

تبریزی با گلایه از تهیه‌كننده فیلمش ادامه داد:ا ز آقای رضوی، تهیه‌كننده محترم نیز گله دارم! تقریبا هیچ عكس‌العمل مناسبی در برابر بلایایی كه بر سر فیلم نازل می‌شود؛ ندارد. هیچ اعتراضی را در برابر این موضوع منعكس نكرده است و حتی از من خواست كه اصلاحات بیشتری را نسبت به آنچه كه اعلام شده است، انجام دهم تا خدای نكرده كس دیگری هم از ما رنجیده خاطر نشود!

این كارگردان در پایان خاطرنشان كرد: فعلاً گویا در ساخت فیلم باید مراقب رنجش‌خاطر همه بود و رنجش خاطر فیلمساز، اهمیتی ندارد. 

فیلمبرداری «خیابان‌های آرام» به شكل كامل در كشور ارمنستان انجام شده و نیكی كریمی در آن در نقش خبرنگار یک برنامه تلویزیونی جلوی دوربین رفته است.

حسن معجونی، لعیا زنگنه، محمدرضا فروتن‌، رضا داودنژاد همراه با عیسی یوسفی‌پور، عباس توفیقی، سوگل قلاتیان، امیر زمستانی، پیام عبدالهیان، آفاق میرقاسمی، هستی مهمائی، محسن رمضانی، بهنام وطن، پارمیدا شوقی، زهرا طاهری‌منش و مینه لی هاكوپیان دیگر بازیگران فیلم كمال تبریزی هستند.

حبیب رضایی هم مسؤولیت انتخاب بازیگران را بر عهده داشته است.

بنا بر این گزارش، «خیابان‌های آرام» بر اساس فیلمنامه‌ای از كامبوزیا پرتوی جلوی دوربین رفته است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین