کد خبر: ۱۳۸۹۳۲
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۹
بحرین یک- ایران یک

بحرین در منامه هم از پس ایران برنیامد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تیم ملی فوتبال ایران با گل دیرهنگام جباری در وقت‌های تلف شده از منامه ۱ امتیاز گرفت.

تیم ملی فوتبال ایران در آغاز دور برگشت از مرحله‌ی یک گروهی مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۴ برزیل از ساعت ۱۹ به وقت تهران در منامه به مصاف بحرین رفت و در پایان با تساوی ۱ بر ۱ این دیدار خارج از خانه را به پایان رساند. عجمی در دقیقه ۴۵ گل برتری بحرین را به ثمر رساند اما مجتبی جباری در سومین دقیقه وقت‌های تلف شده برای ایران گل‌زنی کرد.

ایران در این بازی با ترکیب سید مهدی رحمتی، سید جلال حسینی، هادی عقیلی، حسین ماهینی، آندرانیک تیموریان، محمدرضا خلعتبری، مجتبی جباری، مهرداد پولادی، جواد نکونام، غلامرضا رضایی و کریم انصاری فر مقابل بحرین به میدان رفته است.

بحرینی‌ها بازی را بهتر از ایران آغاز کردند. چند سوت داور که چندان به مذاق بحرینی‌ها خوش نیامده بود، باعث شد تا بازیکنان سرخپوش به داور معترض شوند، اما اخراج زودهنگام بازیکن این تیم در دیدار رفت مانع از اعتراض بیشتر به داور شد. 

دو تیم تا دقیقه‌ی ۱۰ بازی در ایجاد موقعیت گل ناکام بودند و بازی با پاس‌های اشتباهی که دو تیم در میانه‌ی میدان می‌دادند، بیشتر در وسط زمین دنبال می‌شد.

اولین فرصت جدی گلزی در دقیقه‌ی ۱۱ برای ایران به دست آمد که سانتر ارسالی از جناح راست به روی دروازه‌ی بحرین با ضربه‌ی سر کریم انصاری فر همراه شد که البته راهی به دروازه پیدا نکرد.

در دقیقه‌ی ۱۲ بحرین سریعا پاسخ این حمله را داد و با نفوذ به جناح راست دروازه‌ی ایران خطرساز شد، اما پاس رو به بیرون با دفع به موقع راهی کرنر شد و این ضربه هم برای تیم میزبان سودی در پی نداشت. 

در حالی که زمین چمن ورزشگاه هم شرایط چندان مساعدی نداشت، بحرینی‌ها چندین بار به ارسال‌های هوایی روی آوردند که البته با سرزنی خوب حسینی و عقیلی این فرصت‌ها به خوبی دفع شد.

بحرین تا دقیقه‌ی ۲۰ بازی همچنان کنترل توپ و میدان را به طور نسبی در اختیار داشت اما موفق به ایجاد فرصت گلزنی نمی‌شد.

با عبور از دقیقه‌ی ۳۰، ایران تا اندازه‌ای از فشردگی در لایه‌های دفاعی کاست تا نیم‌نگاهی به دروازه‌ی بحرین داشته باشد.

آندرانیک تیموریان و مجتبی جباری که همانند بازی قبل ایران رکن اصلی خط میانی را تشکیل می‌دادند با همکاری خوب در دقیقه‌ی ۳۲ فرصتی جدی را به وجود آوردند اما تک به تک ایجاد شده با خروج به موقع سنگربان بحرین خنثی شد.

در حالی که به نظر می‌رسید بازیکنان بحرین از تب و تاب دقایق اولیه‌ی بازی افتاده‌اند، ایران در دقیقه‌ی ۳۳ یک فرصت دیگر به دست آورد اما ضربه‌ی محکم پولادی در میانه‌ی راه بلوکه شد.

در دقیقه‌ی ۳۵ بازی لحظاتی به دلیل ورود یک هوادار بحرینی متوقف شد.

در آخرین دقیقه‌ی بازی ضربه‌ایستگاهی روی خطایی که نکونام انجام داده بود، بر روی دروازه‌ی ایران زده شد. رحمتی ضربه‌ی اول را عالی دفع کرد، اما توپ برگشتی با تعلل مدافعان ایران وارد دروازه شد.

با آغاز نیمه‌ی دوم، ایران که بازی را از دست رفته می‌دید به سرعت کار را به نیمه‌ی زمین بحرین برد.

ایران با وجود در اختیار گرفتن توپ و میدان هنوز قادر به ایجاد فرصت گلزنی جدی نشده بود. در دقیقه‌ی ۵۳ نخستین کارت زرد بازی از جیب داور خارج شد و شماره‌ی ۷ بحرین اخطار گرفت، اما ضربه‌ی آزاد ایستگاهی به دست آمده را دروازه‌بان بحرین به بیرون فرستاد.

محمدرضا خلعتبری در دقیقه‌ی ۶۱ جایش را به محمد قاضی داد. ورود قاضی آهنگ تازه‌ای به تیم بخشید و ایران چند فرصت خوب به دست آورد. ضربه‌ی سر قاضی در دقیقه‌ی ۶۲ با جایگیری خوب دروازه‌بان بحرین راهی کرنر شد.

بحرینی که تا حدی خسته و کم نفس به نظر می‌رسیدند، بیشتر تلاش می‌کردند تا با تجمع در نیمه‌ی خودی به حفظ گل زده بپردازند.

در دقیقه‌ی ۶۹ ایران صاحب فرصتی عالی شد. سانتر ارسالی بر روی دروازه با دفع ناقص مدافعان بحرینی به آندرانیک تیموریان رسید، اما ضربه‌ی روپای او از چند قدمی دروازه با اختلاف بسیار زیادی از بالای دروازه به بیرون رفت.

ملی پوشان ایران با توجه به کیفیت پایین چمن به نظر می‌رسید با دستور کی‌روش بیشتر تمایل به ارسال توپ‌های هوایی دارند تاکتیکی که در برخی موارد جواب می‌داد، هرچند بازیکنان ایران نمی‌توانستند از فرصت‌ها استفاده کنند.

در دقیقه‌ی ۷۵ پاس پشت مدافعان موقعیتی عالی را به وجود آورد، اما این فرصت هم با بی دقتی از دست رفت.

در دقیقه‌ی ۷۸ میلاد میداوودی هم به میدان آمد تا کی‌روش تمام نیروهای تهاجمی‌اش را به میدان فرستاده باشد.

میداوودی پس از ورود به میدان بلافاصله پشت ضربه‌ی ایستگاهی قرار گرفت، اما تماشاگران بحرینی با انداختن نور لیزر مانع از تمرکز کردن او شدند. ضربه‌ی او در نهایت به دیوار دفاعی برخورد کرد.

محمد قاضی در دقیقه‌ی ۸۷ با جنگندگی خودش را در موقعیت گلزنی قرار داد، اما کمک‌داور مالزیایی بازی پیش از این بازی با بالابردن پرچم اعلام آفساید کرده بود.

مهاجم تازه‌وارد ایران که انگیزه‌ی زیادی برای گلزنی داشت باز هم دروازه‌ی بحرین را تهدید کرد اما شوت سنگین او با فاصله‌ی بسیار کم از کنار دروازه به بیرون رفت.

میلاد میداوودی در دقیقه‌ی ۸۹ از جناح راست به دفاع بحرین نفوذ کرد که خطای مدافع این تیم، ایران را در موقعیتی عالی صاحب ضربه‌ی ایستگاهی قرار داد. مجتبی جباری اما ضربه‌ی آزاد را بسیار بلند ارسال کرد و فرصت از دست رفت.

در دقیقه‌ِ ۹۳ ضربه‌ی سر عالی قاضی پس از برخورد به تیرک افقی دروازه به مجتبی جباری رسید و ضربه بغل پای این بازیکن پس از برخورد به مدافع بحرین به تور دروازه چسبید تا تمام بازیکنان تعویضی ایران به داخل زمین بروند.

ایران به لطف این تساوی مقابل بحرین با ۸ امتیاز بالاتر همچنان صدرنشین این گروه است. ایران ‌سه‌‌شنبه هفته پیش‌رو در جاکارتا به مصاف اندونزی می‌رود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین