کد خبر: ۱۳۸۹۵۳
تاریخ انتشار : ۲۱ آبان ۱۳۹۰ - ۰۸:۰۹

خیز حامیان دولت به سوی مرکز تحت مدیریت احمد توکلی

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: تهران امروز در گزارشی با عنوان «مرکز پژوهش‌های مجلس در سیبل‌حامیان دولت» نوشت: انتقاد حامیان دولت که از ابتدای مجلس هشتم‌ همواره‌ متوجه احمد توکلی بود‌ اردیبهشت ماه سال‌جاری با طرح تحقیق و تفحص از مرکز پژوهش‌های مجلس که ریاست آن بر عهده این نماینده تهران است ادامه یافت.

تحقیق و تفحصی که بررسی آن در‌دستور کار این هفته مجلس شورای اسلامی قرار دارد. اما با اینکه قبلا اعلام شده بود این طرح برای بررسی‌های بیشتر به کمیسیون آموزش و تحقیقات ارجاع داده شده است نمایندگان این کمیسیون گفتند که این طرح هنوز در این کمیسیون بررسی نشده است.

• انتقادات حامیان دولت، به این مرکز به دلیل گزارشات انتقادی درباره عملکرد دولت، گزارش‌های جهت‌دار و یکسویه این مرکز که موثر در تصمیم‌گیریهای کلان کمیسیون‌های تخصصی مجلس و مجموعه قوه مقننه است،عدم وجود ساز و کار مشخص برای داوری علمی و بی‌طرفانه در مورد مقالات منتشر شده از سوی آن نهاد، استفاده مکرر از روش ارجاع به خود در مقالات و کمرنگ‌بودن نسبی حضور مراجع مستقل، شائبه حضور یک جریان فکری خاص برای سفارشی نمودن تحقیقات، عدم تعریف ساز و کار مشخص برای رایزنی مجلس با نهاد یاد شده که اکثرا به صورت لابی‌های غیررسمی و فاقد سندیت انجام می‌شود؛ عنوان شده است.

• سایت اطلاع رسانی دولت گزارش‌های تولید شده در مرکز پژوهش‌های مجلس را براساس رویکردی خاص به ابزاری ژورنالیستی برای هجمه تبلیغاتی به دولت توصیف‌کرده و آورد: مرکز پژوهش‌ها‌ در حالی ده‌ها گزارش علیه دولت منتشر کرده و نام آنها را‌ «گزارش کارشناسی» گذاشته، که تجربه سال گذشته نشان می‌دهد گزارش‌های این مرکز صرفا برای جریان‌سازی علیه دولت و ایجاد خوراک تبلیغاتی برای رسانه‌های خارجی ضد انقلاب و همین‌طور برخی محافل داخلی مخالف دولت تهیه می‌شود‌.

• احمد توکلی‌ همواره از مرکز تحت مدیریت خود دفاع کرده و گفت که یک مرکز کارشناسی نمی‌تواند برای خوشامد این و آن گزارش بنویسد و هرچه که مطرح شده برای اصلاح امور بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین