کد خبر: ۱۳۹۲۴۱
تاریخ انتشار : ۲۴ آبان ۱۳۹۰ - ۱۶:۰۰

سید احمد خاتمی: آنها که امام راحل را قبول دارند باید با مقام معظم رهبری هم بیعت کنند

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: عضو مجلس خبرگان با بیان اینکه یکی از پیام‌های مهم غدیر این است که آنان که پیامبر را قبول دارند باید امیرالمؤمنین را نیز قبول داشته باشند، تصریح کرد: امروز آنانی که امام راحل را قبول دارند با مقام معظم رهبری بیعت هم می‌کنند.

آیت‌الله سیداحمد خاتمی در گفت‌وگو با فارس با اشاره به فرا رسیدن روز عید غدیر گفت: روز غدیر حاوی پیام‌های برجسته‌ای است که یکی از آنها مسئله توجه به رهبری حقّ است.

وی افزود: این مسئله تا جایی اهمیت دارد که حتی قرآن کریم نیز در خطاب خود به پیامبر اکرم(ص) دارد که "آنچه را که ابلاغ شده" و منظور قرآن کریم معرفی رسمی مولا علی(ع) به امامت بعد از پیامبر اکرم(ص) است.

عضو مجلس خبرگان رهبری با بیان اینکه پیامبر اکرم(ص) قبل از غدیر خم نیز بارها مولا علی(ع) را به عنوان امام معرفی کرده بودند اما این معرفی در غدیر به صورت رسمی انجام شد خاطرنشان کرد: مردم باید بدانند که سرفرازی و سربلندی آنها به داشتن چنین رهبری یعنی رهبری حق است.

آیت‌الله خاتمی دومین پیام غدیر را بیعت با ولایت عنوان کرد و گفت: پیامبر اکرم(ص) پس آنکه امیرالمؤمنین را به عنوان مولا معرفی نمود به مردم فرمود با ایشان با عنوان "امیرالمؤمنین" بیعت کنید و بگویید "السلام علیک یا امیرالمؤمنین".

وی افزود: ایشان همچنین به زنان حاضر در غدیر خم نیز امر فرمودند که با امیرالمؤمنین به این صورت بیعت کنند که دست خود را در ظرف آبی قرار دهند که امام علی(ع) نیز دست خود را در آن ظرف قرار داده‌اند.

عضو مجلس خبرگان در باب سومین پیام مهم روز غدیر نیز خاطرنشان کرد: آن پیام این است که ولایت از نبوت جدا نیست و در تداوم آن است.

آیت‌الله خاتمی ادامه داد: معنای این مفهوم آن است که آنان که پیامبر(ص) را قبول دارند باید امیرالمؤمنین را نیز قبول داشته باشند و نیز آنان که امام راحل را قبول دارند امروز باید با مقام معظم رهبری نیز بیعت کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین