کد خبر: ۱۳۹۳۲۶
تاریخ انتشار : ۲۶ آبان ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۰

جنجال بر سر انتشار تصاویر برهنه دختر انقلابی مصر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سه بازديدکننده در هر‌ثانيه رکوردی است که وبلاگ يک دختر انقلابی ۲۰ ساله مصری توانست بشکند. 

کمال قبيسی خبرنگار عرب نوشته است که وبلاگ «مذکرات ثائره» (يادداشت‌های يک دختر انقلابی) توانست روز سه‌شنبه بزرگترين تجمع عربی را رقم بزند؛ شمار بازديد‌کنندگان يک روز از اين وبلاگ از جمعيت حاضر در ۵ استاديوم ورزشی مقدمات رقابت‌های جام جهانی که ۲۰۱۴ بيشتر است. البته نه به‌خاطر نوشته‌هايش بلکه به خاطر عکس‌های برهنه‌ای است که علياء ماجده المهدی از خود در وبلاگش «يادداشت‌های يک دختر انقلاب» قرار داده است.
 
علياء ماجده المهدی در جريان انقلاب فوريه مصر که به سرنگونی رژيم سابق اين کشور به رهبر محمد حسنی مبارک انجاميد، فعال بوده است. 

او در وبلاگ‌های مختلف خود و همچنين صفحات توئيتر و فيس‌بوکش عکس‌هايی از حضور در ميدان التحرير قاهره، محل تجمع معترضان در روزهای انقلاب مصر و همچنين تجمع‌های اعتراض‌آميز ديگر حضور داشته است.
  
علياء ماجده ابراهيم در روز انتشار عکس‌های خود نوشته بود که در جنبش ۶ آوريل عضويت دارد. جنبش جوان ۶ آوريل سهم بزرگی در انقلاب مصر ايفا کرد و يکی از گروه‌‌های پيشرو در انقلاب بود.
 
چند شبکه تلويزيونی برنامه‌هايی برای بررسی اين پديده پخش کردند. 
صفحه‌ای در فيس‌بوک نيز پايه‌گذاری شد با نان «ملت می‌خواهند علياء ماجده المهدی اعدام شود» اين صفحه سه‌شنبه تاسيس شد و تا شامگاه چهارشنبه ۹۰۰ عضو جذب کرد.
 
شماری از رسانه‌های بين‌المللی از جمله روزنامه واشينگتن پست اقدام به انتشار مطالبی در باره علياء و اقدام او کردند و اين اقدام را «انقلاب» در جهان عرب توصيف کردند.
 
علياء توانست رکورد مراجعه‌کنندگان به يک وبلاگ در جهان عرب را بشکند. در يک روز شمار مراجعه‌کنندگان به دو وبلاگ علياء از مرز يک ميليون نفر گذشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین