کد خبر: ۱۳۹۹۶۳
تاریخ انتشار : ۰۵ آذر ۱۳۹۰ - ۱۳:۰۵

آلودگی هوا در عسلویه، خون مردم را هم آلوده کرده است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آلودگی‌ها در عسلویه به حدی رسیده است که کارمندان و کارکنان عسلویه و نخلِ‌تقی و شهرداری‌های این شهر‌ها، حق آلودگی دریافت می‌کنند. 

آخوندی، رئیس بهداشت، ایمنی و محیط زیست منطقه ویژه اقتصادی عسلویه، اینکه کارکنان منطقه و ساکنان محلی در معرض بیماری‌های تنفسی و ریوی هستند را یک واقعیت انکارناپذیر می‌خواند. بر اثر پخش ذرات معلق مواد شیمیایی مانند اوره و آمونیاک در آسمان منطقه، ساکنین محلی و کارکنان در معرض بیماری‌های مختلفی قرار گرفته‌اند. 

یکی از ساکنین این منطقه گفته در کشور از ساکنین این منطقه خون نمی‌گیرند و می‌گویند که «خون شما قابلیت استفاده ندارد.» کار‌شناس سازمان انتقال خون استان بوشهر این مسأله را تایید کرده و مالاریاخیز بودن و از همه مهم‌تر غلظت بالای خون مردم به علت آلودگی هوای منطقه را علت این موضوع عنوان کرده است. 

جدا از بیماری‌های تنفسی که آلودگی‌های هوا در این منطقه باعث آن بوده است، واکنش اکسید‌های سولفور و نیتروژن با رطوبت هوا، بارانی اسیدی را موجب خواهد شد که به پوشش گیا‌هی و جانوری منطقه آسیب می‌رساند و آلودگی خاک و آب‌های زیرزمینی را نیز به دنبال خواهد داشت. 

از طرفی تخلیه پسماند‌های صنعتی و مواد خنک‌کننده تاسیسات که مستقیماً وارد محیط زیست می‌شوند، تعادل و نظم اکولوژیک منطقه را بر هم زده است که برخی تحقیقات و پژوهش‌های انجام شده از بروز فاجعه زیستی محیطی در این ارتباط خبر می‌دهد. مشعل‌های روشن پالایشگا‌ه‌ها به همراه بوی تند گاز و دود ناشی از سوختن مواد هیدروکربنی اولین چیزی است که به محض ورود به عسلویه توجه را به خود جلب می‌کند. 

گسترش فاز‌های مختلف منطقه ویژه اقتصادی پارس جنوبی (عسلویه)، آلودگی‌های زیست محیطی را تبدیل به معضلی کرده که ساکنان محلی و کارکنان و کارگران شاغل در این منطقه بزرگ صنعتی-اقتصادی را تهدید می‌کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین