کد خبر: ۱۴۰۱۹۳
تاریخ انتشار : ۰۸ آذر ۱۳۹۰ - ۰۹:۲۵

بهره‌برداری از کودکان در زنجیره تولیدات نستله

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نستله، یکی از بزرگترین شرکت‌های تولیدی مواد غذایی در جهان می‌گوید اقداماتی را در جهت جلوگیری از کار کردن کودکان در صنعت کاکائو و شکلات‌سازی اتخاذ کرده است. 

این شرکت از "انجمن کار منصفانه" که با هدف جلوگیری از سوء‌استفاده از نیروی کار تشکیل شده دعوت کرده تا زنجیره تولید محصولات نستله را در ساحل عاج، به عنوان بزرگترین صادرکننده کاکائو، مورد بررسی قرار دهد.

هدف از این تحقیق پی بردن به شرایط کار کودکان در آن کشور است.
"انجمن کار منصفانه" تاکنون با شرکت‌های آدیداس و نایک همکاری‌هایی در این زمینه داشته است. 

ده سال پیش، نستله به همراه تعدادی از دیگر کارخانه‌های شکلات‌سازی به منظور پایان دادن به بهره‌برداری از کودکان، توافقنامه‌ای بین‌المللی را امضا کرد. اما " انجمن کار منصفانه" می‌گوید از آن زمان تاکنون اقدامی اساسی در مورد پایان دادن به بهره‌برداری از کودکان صورت نگرفته است. 

شرکت نستله اعتراف کرده که تولیدکنندگان آنها در کشور ساحل عاج از نیروی کار کودکان استفاده می‌کنند، اما نستله درعین حال گفته است که کنترل این مسئله امری دشوار است. 

ارزش صنعت شکلات‌سازی بیش از ۹۰ میلیارد دلار در سال برآورد شده است. 

"انجمن کار منصفانه" ابراز امیدواری کرده که این اقدام نستله سایر شرکت‌ها رابه انجام حرکتی مشابه ترغیب کند. 

این در حالی است که گروهی دیگر براین باورند که نستله با این اقدام سعی کرده تا عمل نکردن به وعد‌ه‌هایش را در ده سال گذشته توجیه کرده و خود را از زیر بار انتقاداتی که متوجه این شرکت است، خارج کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین