کد خبر: ۱۴۰۳۲۹
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۰ - ۱۸:۴۶

امام‌جمعه اصفهان: برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: امام جمعه اصفهان گفت: مسئله حجاب دیگر از حد تذکر گذشته است و برای مقابله با بدحجابی باید چوب‌ تر را بالا برد و از نیروی قهریه استفاده کرد.

سید یوسف طباطبایی‌نژاد ظهر سه‌شنبه، در همایش حجاب و عاشورا ضمن بررسی مسئله حجاب از منظر قرآن اظهار داشت: در آیه‌ای از قرآن، خدا گفته است، "قرآن را نازل کردیم که مردم را به قسط وعدل فرا خواند" اما در کنار این آیه لفظ آهن را به کار می‌برد که همه مفسر‌ان قرآن آهن را بر برخورد جدی و شمشیر تعبیر کرده‌اند.

وی افزود: برخورد با قاطعیت و قوه قهریه احتیاج قانون است و برای رعایت مجموعه قوانین الهی که در غیر این صورت برخورد جدی با این مسئله شود.

امام جمعه اصفهان تصریح کرد: فلسفه قیام عاشورا امر به معروف و نهی از منکر و خروج انسان‌ها از بی تفاوتی است.

وی رعایت عفاف و حجاب را یکی از موارد به معروف و نهی از منکر برشمرد که به لحاظ شایع‌تر بودن بیشتر مطرح است.

امام جمعه اصفهان با تاکید به قانون امر به معروف در مجلس خواستار تصویب این قانون با ردیف بودجه مشخص شد و بیان داشت: نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها اجازه ندهند کار خلافی انجام شود و جامعه به سمت غیر اسلامی شدن پیش رود، حتی اگر مسئولان رده بالایی که در این زمینه مانع انجام کار شوند.

آیت‌الله طباطبائی نژاد بیان داشت: برخی از مسئولان ما با الزامات بحث حجاب باید آشنا شوند، چرا که تصمیماتی را که نیروی انتظامی گرفته توسط برخی از این افراد دچار مشکل شده است.

وی اضافه کرد: در ذهن برخی مسئولان نیز وارد شده که باید در برخورد با مسئله بدحجابی فرهنگ مردم را بالا برد اما باید قبول کنند که برخی مواقع جدیت لازم است و اکنون زمان آن رسیده که چوب‌تر را برای مقابله با بد حجابی بالا برد.

امام جمعه اصفهان بیان داشت: اگر کسی کاری را علنی انجام دهد، باید جلوی ناهنجاری آن گرفته شود چرا که بی بند و باری برخی به دیگران نیز ضرر می‌رساند.

وی افزود: برخی معتقد هستند قوه قهری در جامعه لازم نیست و باید از باب فرهنگ وارد شد، اما با نصیحت تنها نمی‌توان کاری کرد.

آیت‌الله طباطبائی ادامه داد: امر به معروف و نهی از منکر هم زمان قدیم به صورت افرادی به نام محتسب بوده است که شلاق به دست بوده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۱
امید
|
Israel
|
۲۰:۱۰ - ۱۳۹۹/۰۷/۱۱
0
0
در سده نخست اسلام بی حجابی در ردیف نهی از منکر قرار نداشت مردم آن روزگار حتی به برهنگی بیشتر از سر و گردن هم پذیرش داشتند حالا چرا با گذشت سال ها سخت گیر تر شده ایم؟! پاسخی ندارم شاید افراد با هم فرق دارند بعضی تند و افراطی اند یا شاید با گذشت زمان و به دست به اصطلاح امروزی دلواپسان در همه قوانین شرع تدریجا سخت گیرتر می شویم من که خیلی از کتاب ها را گشتم موردی نیافتم که مثلا بانویی به خاطر بی حجابی تنبیه شده باشد اما وجود بی حجاب در مستندات به فراوانی یافت می شود.
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین