کد خبر: ۱۴۱۵۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ آذر ۱۳۹۰ - ۲۱:۰۲

همسر مرحوم احمد خمینی: نباید با تنگ‌نظری به اندیشه‌های امام خمینی نگریست

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ همسر مرحوم حاج احمد خمینی(ره) که در همایش «معمار وحدت» با موضوع وحدت بین حوزه علمیه و جامعه دانشگاهی کشور در اندیشه امام خمینی(ره) سخن می‌گفت،با تاکید بر وحدت هرچه بیشتر حوزه و دانشگاه، اظهار کرد: یکی از اندیشه‌های بسیار مهم امام راحل(ره) ایجاد هرچه بیشتر وحدت بین حوزه و جامعه دانشگاهی کشور بود. 

وی افزود: من سال‌های زیادی توفیق شاگردی حضرت امام را داشتم و قطعا همه ما به اینکه نظریات ایشان برای سایر اقشار جامعه اهمیت بسیاری دارد، ایمان داریم. بحث وحدت بین حوزه و دانشگاه یکی از نظریات بسیار مهم ایشان بود و من اعتقاد دارم که نظریات امام خمینی در این خصوص باید همچنان تبیین و بیش از این‌ها به آن پرداخته شود. 

خانم طباطبایی همچنین گفت: امام اگر چه همواره بر تفاوت بین آرمان‌ها، روش و حتی اهداف حوزه و دانشگاه تاکید داشتند اما معتقد بودند که هر دو این بخش‌ها در ‌‌نهایت می‌بایست یک هدف مشترک که‌‌ همان تعالی انسان و خداخواهی انسان‌ها بود را دنبال کنند. 

وی تصریح کرد: به نظر من حکومت در اندیشه امام(ره) بستری برای رشد و تعالی انسان است و قطعا ایشان به خاطر رسیدن به این هدف بزرگ تلاش و جهاد کردند و به زندان رفتند. 

همسر حجت الاسلام سید احمد خمینی در پایان گفت: نباید با تنگ‌نظری به اندیشه‌های امام خمینی نگریست. همه ما باید با دوری جستن از انحرافات در مسیر وحدت هر چه بیشتر حوزه و دانشگاه تلاش کنیم. 

در پایان این همایش از خانواده‌های شهید دکتر مطهری و شهید دکتر مفتح با اهدای لوح سپاس تقدیر شد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین