کد خبر: ۱۴۱۷۱۰
تاریخ انتشار : ۳۰ آذر ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۳

برگزاری راهپیمایی‌ها با اطلاع وزارت کشور آزاد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراها از تصویب ماده دیگری از طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی در جلسه روز گذشته (سه‌شنبه) کمیسیون خبر داد و گفت: طبق این ماده هرگونه راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در اماکن عمومی با اطلاع وزارت کشور آزاد است. 

عبدالحسین ناصری در گفت‌وگو با ایسنا، با اشاره به تصویب ماده ۴۳ طرح نحوه فعالیت احزاب و گروه‌های سیاسی گفت: طبق این ماده هر گونه راهپیمایی و تشکیل اجتماعات در اماکن عمومی با اطلاع وزارت کشور و در صورتی که به تشخیص کمیسیون ماده ۱۰ احزاب مخل مبانی اسلام و مغایر اصل ۴۰ قانون نباشد، آزاد است. 

وی با بیان این‌که این ماده ۴ تبصره دارد توضیح داد: طبق تبصره این ماده مسئولیت برگزاری اجتماعات و راهپیمایی‌ها به عهده وزارت کشور است و هم‌چنین وزارت کشور موظف است که ظرف سه ماه آیین‌نامه این ماده را تبیین و ابلاغ کند. 

سخنگوی کمیسیون سیاست داخلی و امور شوراها در مجلس هم‌چنین با بیان این‌که طبق تبصره این ماده مسئولیت حفظ امنیت اجتماعات و راهپیمایی‌های دارای مجوز به عهده وزارت کشور است، افزود: دارندگان مجوز در برابر رعایت قانون و مقررات نظام نیز مصون هستند. 

ناصری در پایان گفت: تبصره ۴ این ماده نیز استانداری‌ها و فرمانداری‌ها را موظف کرده تا با هماهنگی شهرداری‌ها نسبت به تعیین مسیر راهپیمایی‌ها و محل اجتماعات ترجیحاً در بوستان‌ها اقدام نمایند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین