کد خبر: ۱۴۲۳۴۵
تاریخ انتشار : ۱۳ دی ۱۳۹۰ - ۲۱:۴۰

با اجرای هدفمندی یارانه ها قیمت محصولات کشاورزی کاهش یافت

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شیراز - رئیس سازمان جهاد کشاورزی فارس گفت:‌ در کنار اجرای قانون هدفمندی یارانه ها قیمت تمام شده محصولات کشاورزی کاهش یافت. 

مهرزاد خرد در جلسه ستاد هدفمندی یارانه ها در بخش کشاورزی استان فارس گفت: کاهش قیمت تمام شده محصولات کشاورزی در کنار اجرای قانون هدفمندی یارانه ها به صورت جدی در دستور کار قرار دارد و باید ترتیبی اتخاذ شود تا با حمایت گسترده بتوان قیمت تمام شده محصولات را کاهش داد تا ضرر و زیانی متوجه کشاورزان نشود.

وی روی آوردن به کشاورزی حفاظتی را مهمترین دستاورد مثبت این قانون عنوان کرد و بیان داشت: در راستای اجرای قانون هدفمندی یارانه ها، عملیات کشاورزی حفاظتی به روی 155 هزار و 431 هکتار از اراضی صورت پذیرفته که سبب کاهش 25 درصدی مصرف کود و 14 درصدی مصرف آب شده است.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس یادآور شد: همچنین استان فارس با اجرای کشاورزی حفاظتی، حفظ بقایای گیاهی و استفاده از شیوه های نوین آبیاری توانسته 213.7 میلیون متر مکعب آب صرفه جویی کند و میزان مصرف کود را نیز به 6.9 میلیون کیلو گرم کاهش داده و فارس را به عنوان یکی از استانهای پیشرو در زمینه تولید محصول سبز و ارگانیک در سطح کشور معرفی کند.

جذب صددرصدی تسهیلات تامین نقدینگی خرید سوخت

وی با بیان اینکه در جذب تسهیلات تامین نقدینگی خرید سوخت به کشاورزان، رتبه نخست کشوری را داریم، گفت: پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه ها و مدیریت سوخت، استقبال کشاورزان در به کار گیری ماشینها، ادوات جدید و فناوری های نوین با مصرف سوخت پایین، افزایش قابل توجهی داشته است.

وی بیان کرد: در این راستا، فارس با به کار گیری 400 دستگاه کمباین مدرن و منطبق با فناوری روز سبب کاهش ازهفت درصد به دو درصدی ریزش غلات کشور و جلوگیری از هدر رفت غلات به میزان 96 هزار تن شده است.

خرد بیان داشت: علاوه بر کاهش بار تردد ادوات و ماشین آلات در اراضی زراعی، کاهش 75 درصدی زمان عملیات زراعی را از دیگر نتایج مثبت روی آوردن به کشاورزی حفاظتی است.

تاثیر مثبت قانون هدفمندی یارانه ها بر صنعت دام و طیور

به گزارش مهر،رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس اظهار داشت: با اجرای طرح بهینه سازی مصرف سوخت در واحدهای مرغداری استان فارس سرانه سوخت مصرفی جوجه در طول دوره پرورش از 1.5 به 0.8 لیتر رسیده و کاهش سوختی معادل شش میلیون و 500 هزار لیتر را در پی داشته باشد که این امر سبب شده تا شاخص کارایی نیز از 150 به 200 ارتقا یابد.

خرد بیان داشت: تولید گوشت مرغ استان فارس در سال آغاز هدفمندی یارانه ها نیز رشدی معادل 12 درصد را نشان می دهد.

رئیس سازمان جهادکشاورزی فارس ادامه داد: همزمان با اجرای این قانون، رتبه فارس در تولید گوشت قرمز نیز به جایگاه نخست ارتقا یافت.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین