کد خبر: ۱۴۳۴۴۳
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۱۶:۳۶

جنتی: جنگ در اسلام حرکتی برای مقابله با فساد است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خطیب نماز جمعه تهران اظهار داشت: جنگ در اسلام و فلسفه آن حرکتی اصلاحی برای مقابله با فساد است. 

آیت‌الله ' احمد جنتی' در خطبه اول نماز جمعه این هفته تهران که در محل مصلای دانشگاه تهران برگزار شد، گفت: جنگ در اسلام برای براندازی فساد است ولی آخرین درمان است و تا مادامی که می‌توان از راه‌های دیگر با فساد مقابله کرد از آن استفاده نمی‌شود. 

وی با بیان اینکه ملائکه در زمان خلقت انسان به خداوند می‌گفتند انسان در زمین به فساد و قتل خواهد پرداخت، خاطرنشان کرد: نسل اول آدم دست به قتل زد به این جرم که خدا قربانی هابیل را قبول کرد ولی قربانی قابیل را قبول نکرد. 

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه هرچه‌قدر جمعیت انسان‌ها بر روی زمین زیاد و تکثیر شد، فساد نیز افزایش یافت تصریح کرد: انبیاء الهی برای اصلاح آمدند و حکمت خداوند اجازه نمی‌دهد که انسان‌ها در زمین آدم بکشند، قتل و غارت کنند زیرا که بشر برای عبادت خدا خلق شده است. 

خطیب نماز جمعه تهران با اشاره به سرکشی قوم عاد و ثمود و فرعون مصر از فرمان الهی و عذاب آنها توسط خداوند متعال گفت: زمانی که این مفسدان فسادشان را به حد اعلی رساندند خداوند شلاق عذاب خود را بر سر آنها فرود آورد. 

آیت‌الله جنتی با بیان اینکه همه افراد بشر قبول دارند، فساد باید از بین برود و آن را محکوم می‌کنند، افزود: مفسدان خود نمی‌خواهند قبول کنند که فساد می‌کنند و می‌گویند ما اصلاح‌طلبیم و نمی‌خواهیم فساد کنیم. 

به گزارش ایرنا، وی با اشاره به منطق و روش حضرت علی‌(ع) در زمان پیامبر(ص) و همچنین زمان خلافتش گفت: بشر در جنگ‌های خود بدنبال قدرت و ثروت است اما حضرت علی برای اصلاح و اینکه نشانه‌های دین را بر سر جای خود باز گرداند و همچنین برای ایجاد و برقراری امنیت برای مظلومان جنگ می‌کرد. 

خطیب نماز جمعه تهران افزود: قرار بر این نبوده است که انبیاء(ع) بی‌مقدمه وارد جنگ شوند بلکه قبل از آن ارشاد، هدایت، امر به معروف و نهی از منکر، انذار و تبشیر صورت گرفته و عده‌ای که در برابر تمامی این مسائل ایستاده و تن به اصلاح نداده‌اند، با آنها مقابله شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین