کد خبر: ۱۴۳۴۵۶
تاریخ انتشار : ۳۰ دی ۱۳۹۰ - ۲۰:۲۶

انتقاد تند امام جمعه مشهد از صداوسیما: نقدکردن نظام اسلامی به هیچ‌عنوان درست نیست

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: آیت الله 'سید احمد علم‌الهدی' امروز در خطبه‌های نماز جمعه مشهد در حرم مطهر امام رضا‌(ع) با انتقاد از برنامه 'پارک ملت' صدا و سیما افزود: در این برنامه نقد نسبت به نظام صورت گرفته که این امر به هیچ‌عنوان درست نیست.

وی ادامه داد: نباید در برنامه‌ای در رسانه ملی فردی در نقد نظام اسلامی هر چه به زبانش آمده، عنوان و مردم را در باورمندی نسبت به اصول نظام اسلامی دچار تردید کند.

وی اضافه کرد: متاسفانه برخی از دستگاه‌های اجرایی با ندانم کاری‌های خود آب به آسیاب دشمنان می‌ریزند و رسانه ملی که باید به دنبال تقویت نظام و ایجاد هماهنگی بین مردم و نظام باشد در برخی برنامه‌های آن مطالبی عنوان می‌شود که مردم را نسبت به اصول نظام دچار تردید می‌کند.

او گفت: امروز در روی کره زمین نظام اسلامی ایران موثرترین نظام برای تامین عدالت است و نقد این نظام درست نیست و باید از آن پرهیز شود.

وی خاطرنشان کرد: نظام جمهوری اسلامی ایران نظامی است که امام زمان (عج) دستور تشکیل آن را داده و آن را به ما سپردند و توسط ولی فقیه و مجتهد جامع الشرایط به عنوان نایب آن امام همام رهبری می‌شود.

آیت‌الله علم الهدی گفت: هم اکنون امام زمان(عج) که زنده و ناظر این نظام هستند امکان ندارد که این نظام را به کسی بسپارند که با هواهای نفسش این نظام را ساقط کند.

وی با اشاره به اینکه هم اکنون نقادی در جامعه ما به نوعی مد تبدیل شده، افزود: نقد از کارگزاران و مسئولان موردی ندارد و این نقد باید سازنده بوده و مخرب نباشد.

نماینده استان خراسان رضوی در مجلس خبرگان رهبری گفت: نباید به عنوان نقد از کارگزاران و مسوولان، نظام را نقد کرد.

خطیب نماز جمعه مشهد اظهارداشت: مردمی که در رکاب رسولالله(ص) بودند و وحی خدا را از زبان آن حضرت می‌شنیدند با القائات نفاق به جایی رسیدند که حتی حاکمیت وحی را هم فراموش کرده و ملعبه قدرت یابان بی‌ایمان قرار گرفتند.

وی در تشریح عوامل موثر در این مساله گفت: جریان نفاق در صدر اسلام به طرق مختلف در صدد ایجاد تردید در اعتقادات و باورمندی مردم نسبت به پیامبر اکرم (ص) و اهل بیت(ع) بودند.

وی بیان کرد: نباید هم اکنون با بیان نقدهایی مردم را نسبت به نظام اسلامی دچار تردید کرد و همان بلایی که بعد از پیامبر اکرم (ص) بر سر مردم آمد ، به سر ملت ما نیز بیاید.

آیت‌الله علم الهدی گفت: در دولت اصلاحات هرکسی بر خلاف ضروریات دین حرفی می‌زد، می‌گفتند که این قرایت جدیدی از دین اسلام است و هم اکنون نیز هر شخصی حرف ضددینی می‌زند، عنوان می‌کنند که این نگاه متفاوت فرهنگی است.

وی اظهار داشت: امروز سرسخت‌رین دشمنان در روی کره زمین و استکبار جهانی در نیل به اهداف خصمانه‌شان ضدنظام و انقلاب اسلامی با شکست روبه‌رو شدند و جنبش وال‌ستریت، سیادت و آقایی غرب و آمریکا را از بین برده و بیداری اسلامی نفوذ مستبکران را از غرب و منطقه قطع کرده است.

وی ادامه داد: آمریکا و اروپا و دشمنان سی‌وسی سال بعد از انقلاب در نیل به اهدافشان با شکست‌های مفتضحانه‌ای روبرو شدند و سقوط را حس می‌نمایند و لذا امروز از هر توطئه و فتنه‌ای برای براندازی و ساقط کردن نظام و شکست ملت ایران استفاده می‌کنند.

آیت ا... علم الهدی گفت: معاندان در این مدت از هر ترفندی ضد نظام استفاده کردند و اگر تهاجم نظامی انجام نداده‌اند، به طور یقین عاجز از انجام آن بوده‌اند.

وی بیان کرد: دشمنان به این نتیجه رسیدند که قدرت اصلی نظام اسلامی فناوری در بخش های مختلف و تجهیزات نظامی و اقتصادیش نیست بلکه ملت ایران قدرت اصلی آن هستند.

به گزارش ایرنا، وی گفت: معاندان در همه فتنه ها و توطئه ها به دنبال ایجاد بحران و جدایی مردم از نظام و اسلام هستند.

وی با اشاره به اینکه برخی می گویند چرا باید اعضای مجلس خبرگان رهبری از فقها باشند،اظهارداشت:طبق قانون اساسی باید اعضای این مجلس از بین کسانی انتخاب شوند که شناخت کامل از مجتهد جامع الشرایط داشته باشند و غیر از فقها اشخاص دیگری قادر به انجام این کار نیستند.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین