کد خبر: ۱۴۴۶۷۶
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۵:۰۴
بیان نقاط ضعف و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران

‌گزیده بیانات مقام معظم رهبری در نمازجمعه تهران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: مقام معظم رهبری تصریح کردند: انتخابات مصونیت‌بخش به کشور است و آن چیزی که هیبت ملت را حفظ می‌کند و قدرت معنوی او را به رخ دشمنان می‌کشاند و از تعرض می‌ترساند، حضور مردمی است که یکی از مظاهرش، انتخابات پیش‌رو و راهپیمایی 22 بهمن است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای روز جمعه در جمع خیل عظیمی از نمازگزاران حاضر در دانشگاه تهران در بخشی از خطبه‌های اول نماز جمعه فرمودند: هرچه پای صندوق‌های رای شلوغ‌تر باشد، گسترش شرکت مردم بیشتر باشد، اعتبار کشور بالاتر می‌رود و صفوف مشارکت مردم می‌تواند آینده کشور را تامین و تضمین کند. 

ایشان تاکید کردند: یک مجلس قوی، صالح و سالم بر عملکرد همه دستگاه‌های کشور تاثیرگذار خواهد بود. چنین مجلسی را جز مردم چه کسی می‌تواند تشکیل دهد، دشمن چنین چیزی را نمی‌خواهد و تلاش دارد مردم را مایوس کند تا در انتخابات شرکت نکنند. 

ایشان خاطرنشان کردند: مسائل کوچک را نباید بزرگ کرد،‌ القای بحران نباید کرد، برخی سعی دارند القا کنند در کشور بحران وجود دارد، اما کدام بحران. همه کارهای گوناگون با همکاری دستگاه‌های مختلف در کشور در حال انجام است و امنیت کامل به توفیق پروردگار وجود دارد. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای بر ضرورت رقابت سالم در انتخابات تاکید کردند و افزودند: فضای انتخابات باید بدون تهمت و فضایی سالم باشد. مردم اگر خود نامزدهای انتخاباتی را می‌شناسند، طبق تشخیص خود عمل کنند وگرنه از افراد بابصیرت سوال کنند. 

ایشان فرمودند: مجریان در اجرای انتخابات دقت کامل را به کار ببرند. این انتخاباتی خوب را برای کشور به ارمغان می‌آورد. خوشبختانه در 32 سال گذشته نیز انتخاباتی سالم را پشت سر گذاشته‌ایم و هرگز عدم سلامت در انتخابات وجود نداشته است. 

مقام معظم رهبری در ادامه بیانات‌شان در مورد بررسی صلاحیت‌ها و عملکرد شورای نگهبان نیز فرمودند: شورای نگهبان از لحاظ قانونی موظف است صلاحیت‌ها را احراز کند منتهی همیشه توصیه کرده‌ایم سطح صلاحیت‌ها آن‌قدر بالا نرود که عده معدودی باقی بمانند. 

ایشان افزودند: بعضی‌ها به این نظارت‌ها معترضند و شاید اعتراض‌شان بجا باشد منتهی توجه کنیم که وقتی یک مقام مسوول مورد اعتماد مثل شورای نگهبان تصمیمی گرفت، باید تبعیت کرد. 

ایشان همچنین تاکید کردند: ردصلاحیت‌شدگان لزوما آدم‌های بدون صلاحیت نیستند، بلکه طبق قانون در انتخابات نمی‌توانند شرکت کنند. اگر کسی ردصلاحیت شد، معنی‌اش این نیست که از هستی ساقط است. مسوولان از امنیت و توطئه دشمن در کار انتخابات غافل نشوند. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آن‌ها که رای نمی‌آورند نیز مراقب باشند کلاهی که بر سر رای نیاوردگان در سال 88 رفت، بر سر آن‌ها نرود. 

ایشان فرمودند: همه نامزدهای انتخابات و هوادارانشان خود را مسوول امنیت در برابر توطئه‌های احتمالی دشمن بدانند و در تبلیغات نیز نباید القای فضای اختلاف و ناامنی شود. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در بخش دیگری از بیاناتشان در خطبه‌های نماز جمعه امروز تهران به بیان نقاط ضعف و قوت نظام جمهوری اسلامی ایران پرداختند. 

به گزارش ایسنا، مقام معظم رهبری در این زمینه "مقابله با چالش‌ها"، "گسترش خدمات کیفی و کمی به مردم در مقایسه با گذشته‌های دور دست"، "پیشرفت علمی"، "انتقال انقلاب به نسل جوان"، "ارتقای جهش‌وار در اثرگذاری مسائل منطقه و جهان"، "بنیه مستحکم نظام در برابر تهدیدها و تحریم‌ها"، "ارتقای کمی و کیفی مراکز علمی و دانشگاهی و حوزوی" را به عنوان نقاط قوت جمهوری اسلامی ایران برشمردند و یادآور شدند که همه این پیشرفت‌های علمی، اجتماعی و فنی در شرایط تحریم اتفاق افتاده است. 

ایشان همچنین خطرهایی را که بر سر راه نظام وجود دارد و باید جلوی آن‌ها را گرفت، به عنوان نقاط ضعف عنوان و تاکید کردند: اتحاد و همدلی علاج قطعی مشکلات کشور است. 

ایشان در بخشی از سخنانشاش با اشاره به تهدیدهای آمریکا مبنی بر این‌که همه گزینه‌ها حتی جنگ در مورد ایران روی میز است، خاطرنشان کردند: این تهدیدها به جنگ به ضرر آمریکا و خود جنگ، ده‌ها برابر به ضرر آنان است. 

حضرت آیت‌الله خامنه‌ای افزودند: آمریکا جز خون‌ریزی راهی برای پیشبرد خود ندارد و اعتبار آمریکا را بیش از پیش در پیش ملت‌ها و ملت خودش خواهد شکست و این همان چیزی است که سرنوشت رژیم‌ها را تعیین می‌کند. 

رهبری خطبه‌های دوم نماز جمعه امروز تهران را نیز به زبان عربی ایراد فرمودند. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین