کد خبر: ۱۴۴۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۵ بهمن ۱۳۹۰ - ۰۰:۲۱

دختر ۹ ساله اهل بوستون با ۶ عضو پیوندی!

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دختر 9 ساله اهل شهر «مین» در منطقه نیو انگلند واقع در شمال شرقی ایالات متحده پس از دریافت 6 عضو پیوندی در بیمارستان در بوستون سالم و امیدوار به همراه خانواده‌اش به خانه بازگشت. 

به گفته مسوولان بیمارستان طی این عمل جراحی یک معده، یک کبد، یک طحال، روده کوچک، یک پانکراس جدید و بخشی از یک لوله گوارشی مرسی به بدن این دختربچه پیوند زده شدند.
 
به گزارش آسوشیتدپرس، اعضای گوارشی این دختر 9 ساله به دلیل ایجاد یک تومور بزرگ در ناحیه شکم وی آسیب دیده بودند. 

آلانا شونیل در سال 2008 میلادی در حالی که فقط 5 سال داشت دچار تب و کاهش وزن شدید شد و شکم وی ورم کرد. پزشکان در همان سال متوجه وجود یک تومور در شکم آلانا شدند. در حالی که این تومور به رشد خود ادامه می‌داد و مانند اختاپوس به اعضای بیشتری از بدن کودک نفوذ می‌کرد پزشکان دوباره سعی کردند آن را از بدن آلانا خارج کنند اما موفق نشدند. 

در تمام این سالها تومور مزبور که میوفیبروبلاستیک ملتهب نام داشت داخل شکم آلانا بزرگ تر و موجب بروز درد و دشواری در خوردن شد. 

به گزارش ایسنا، پزشکان تاکید کردند که آخرین چاره برای نجات جان آلانا جراحی است. به این ترتیب آلانایک سال دیگر نیز انتظار کشید تا فهرست اعضایی که برای پیوند نیاز داشت تکمیل شود. چون اعضای بدن خودش را تومور فرا گرفته بود و به شدت آسیب دیده بودند. آلانا سپس در بیمارستان اطفال بوستون تحت جراحی قرار گرفت. 

به والدین آلانا گفته شده بود که با انجام این عمل فرزندشان 50 درصد شانس زنده ماندن دارد اما بدون آن هیچ شانس رهایی از این بیماری را نخواهد داشت. آلانا پس از عمل سه ماه دیگر در بیمارستان بستری بود و با عفونت‌ها و مشکلات پس از عمل دست و پنجه نرم می‌کرد تا اینکه بالاخره بهبود یافت و بیمارستان راترک کرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین