کد خبر: ۱۴۴۸۵۴
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۱:۵۹

آزادی قریب الوقوع 6 نفر از ایرانیان ربوده شده در سوریه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاریج مجلس تصریح کرد: خبرهایی رسیده حکایت از این دارد که انشاءالله 6 نفر اول که در سوریه ربوده شده بودند در این چند روزه ازاد خواهند شد و بقیه هم برای آزادی آنها پیگری های لازم انجام خواهد شد. 

علاوه بر اینکه از این به بعد هم به هیچ وجه نباید سفر زمینی به سوریه صورت بگیرد و انشاءالله بتوانیم هرچه سریعتر وضعیت 22 نفر باقی مانده را تعیین تکلیف کنیم. 

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از آزادی 6 نفر از زائران ربوده شده ایرانی در سوریه در آینده نزدیک خبر داد.

اسماعیل کوثری در تحلیل خود از گزارش بازرسان آژانس از سفر به ایران، گفت: همین طورکه پیش بینی می شد جمع بندی نظرات اعضای تیم بازرسی آژانس که در ایران بودند مثبت بود.

نماینده تهران داد داد: این گزارش مبنی بر این بود که موردی مشاهده نکردند که ایران اقدامی خارج از چهارچوب قوانین داشته باشد ویا اینکه ما بخواهیم در جهت ساخت سلاح اتمی باشیم ، این مطلب واقعیت است و اظهار نظر آژانس نیز نشان دهنده این واقعیت است.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در پاسخ به این سوال که چه محورهای باید در ادامه مذاکرات ایران و 1+5 مدنظر قرار گیرد، ادامه داد: معتقدم اولین موردی که باید در مذاکرات مطرح کنیم، این است که ایران باید از اعضا بخواهند که مشخص کنند که ترور دانشمندان هسته ای ما کار چه کسانی است و در واقع حامیان تروریست ها چه کسانی هستند ؟

نماینده مردم تهران ادامه داد: دوم اینکه ایران باید این سوال را از اعضای 1+5 بپرسد که چرا این ترورها را محکوم نکردند و مسئله سوم هم مسائل منطقه و تحریم ها است که باید محکوم شود. 

کوثری در پاسخ به سوالی در رابطه با ربوده شدن زائران ایرانی در سوریه نیز گفت: به غیر از 6 نفر اول که ربوده شدند، بقیه افراد به صورت آزاد و خارج از نظارت سازمان حج و زیارت عازم سوریه شده بودند.

وی ادامه داد: دستگاه دیپلماسی ما پیگیرهای خود را در این ارتباط انجام داده، ولی اقدامی که نیروی انتظامی در این ارتباط انجام داد و اعلام کرد که به هیچ وجه زائران ایرانی به طرف سوریه از مسیر زمین نروند، اقدامی مناسب بود.

نایب رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خاریج مجلس تصریح کرد: خبرهایی رسیده حکایت از این دارد که انشاءالله 6 نفر اول که در سوریه ربوده شده بودند در این چند روزه ازاد خواهند شد و بقیه هم برای آزادی آنها پیگری های لازم انجام خواهد شد. علاوه بر اینکه از این به بعد هم به هیچ وجه نباید سفر زمینی به سوریه صورت بگیرد و انشاءالله بتوانیم هرچه سریعتر وضعیت 22 نفر باقی مانده را تعیین تکلیف کنیم.

نماینده تهران در مجلس ادامه داد: با مسوولان امنیتی و دیپلماسی سوریه رایزنی خواهد شد تا مشخص شود پس از این روال اعزام زائران ما باید بر چه اساسی باشد تا دیگر شاهد وقوع این مسائل نباشیم.

به گزارش پانا،کوثری در مورد زمان بررسی طرح قطع صادرات نفت به اروپا که در مجلس اماده شد بود،گفت: سعی ما بر این است که در این هفته بتوانیم این کار را انجام دهیم .

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین