کد خبر: ۱۴۵۴۱۰
تاریخ انتشار : ۲۱ بهمن ۱۳۹۰ - ۱۸:۰۱

بمب‌گذاری در مراکز امنیتی شهر حلب

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ همزمان با ادامه حملات ارتش سوریه به بخش‌هایی از شهر حمص، رسانه‌های دولتی از انفجار در شهر حلب خبر داده‌اند و روسیه مخالفان حکومت سوریه را مسئول کشتار در این کشور دانسته است. 

بامداد روز جمعه، ۲۱ بهمن (۱۰ فوریه)، خبرگزاری‌های بین‌المللی به نقل از رادیو و تلویزیون دولتی سوریه گزارش کردند که مراکز نظامی و امنیتی شهر حلب، واقع در شمال این کشور، هدف بمب گذاری قرار گرفته و دست کم بیست و پنج کشته و یکصد و هفتاد و پنج زخمی برجای گذاشته است. 

شهر حلب دومین شهر سوریه و از مراکز اصلی فعالیت های اقتصادی این کشور محسوب می شود و در جریان اعتراضات یازده ماهه علیه حکومت سوریه، کمابیش آرام بوده است. 

به گزارش تلویزیون دولتی سوریه، در این "عملیات تروریستی" که توسط مخالفان حکومت صورت گرفت، دو بمب در دفتر محلی اداره ضد اطلاعات ارتش و یک پایگاه امنیتی حلب منفجر شد و افراد نظامی و غیرنظامی در میان قربانیان این انفجارها دیده می شوند. 

مخالفان بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه، متقابلا حکومت را عامل بمب گذاری های حلب دانسته و گفته اند که هدف از این اقدام، همانند گذشته، توجیه عملیات سنگین ارتش علیه غیرنظامیان در شهر حمص و احتمالا تشدید سرکوب معترضان در این شهر و نقاط دیگر سوریه است. 
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین