کد خبر: ۱۴۶۷۷۳
تاریخ انتشار : ۰۳ اسفند ۱۳۹۰ - ۲۲:۰۵

حباب نرخ مسکن در روزهای پایانی سال محو می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رسول جهانگیری با اشاره به افزایش نرخ خرید و فروش مسکن در ماه‌های منتهی به سال جاری، اظهار داشت: به دلیل نوساناتی که در ماه‌های اخیر در قیمت سکه و ارز به وجود آمد شاهد افزایش نرخ مسکن در کشور و از جمله در استان اصفهان بودیم.

وی ادامه داد: با ورود دولت به تثبیت نرخ ارز و کاهش از قیمت حبابی سکه در روزهای پایانی سال به طبع قیمت حبابی به وجود آمده در بخش مسکن نیز سیر نزولی پیدا خواهد کرد و نرخ‌ها به حالت طبیعی بازمی‌گردد.

رئیس اتحادیه مشاوران املاک استان اصفهان با بیان اینکه نرخ مسکن در سال جاری در مقایسه با سال گذشته حدود 10 درصد رشد یافت، تصریح کرد: با ایجاد شرایط اقتصادی جدید برخی از سرمایه‌ها به بازار مسکن وارد شد که این موضوع خود سبب افزایش نرخ مسکن در استان اصفهان در دو ماه گذشته شد.

وی بیان داشت: در صورت مدیریت مردم برای خرید و فروش مسکن نرخ‌ها به وضعیت گذشته بازمی‌گردد.

جهانگیری در ادامه افزود: البته در پایان هر سال نرخ مسکن با اندکی افزایش روبه‌رو می‌شود که این مسئله در تعریف اقتصادی طبیعی است.

به گزارش مهر،وی دلایل این افزایش طبیعی قیمت مسکن را افزایش نرخ تورم و در نتیجه آن ارتقای قیمت‌ها در بخش مصالح ساختمانی و ساخت و ساز عنوان کرد و اظهار داشت: در زمان نوسان بازار مسکن اگر مردم به خوبی مدیریت کرده و خرید خود را به تعویق اندازند نرخ‌ها فروکش کرده و از حباب بازار کاسته می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین