کد خبر: ۱۴۷۰۴۸
تاریخ انتشار : ۰۶ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۵۰

سامانه بین‌المللی "سوئیفت" به دنبال تحریم بانک مرکزی ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: "سامانه انتقال پیام‌های بین بانکی بین‌المللی" (سوئیفت) تحت فشار آمریکا و اتحادیه اروپا اعلام کرد علاوه بر متوقف کردن نهادهای مالی و بانک‌های ایران درصدد تحریم بانک مرکزی ایران و متوقف کردن فعالیت‌های بین بانکی بین‌المللی آن است.

به گزارش بلومبرگ، "سامانه انتقال پیام‌های بین بانکی بین‌المللی" (سوئیفت) به آمریکا اعلام کرده است که برای قطع ارتباط خود با بانک مرکزی ایران در راستای تحریم‌های آمریکا و اعمال فشار به ایران آماده است.

براساس این گزارش، سامانه سوئیفت چند تن از کارشناسان خود را به منظور مذاکره با مقامات آمریکایی و بررسی پیشنهاد واشنگتن به این کشور اعزام کرده است.

"بلانچ پتر" از مقامات ارشد سوئیفت در بلژیک گفت: سامانه سوئیفت برای متوقف کردن فعالیت‌های بین بانکی موسسات و نهادهای مالی ایران که توسط اتحادیه اروپا تحت تحریم هستند و همچنین بانک مرکزی ایران آماده است.

به گزارش فارس،اما "جووآن هلی" سخنگوی سامانه سوئیفت با اشاره به اینکه مذاکرات محرمانه است گفت: تحریم موسسات مالی و بانک‌های ایران گامی بسیار حساس است چرا که باعث اختلال در تراکنش‌های کاربران در سطح جامعه مالی بین‌المللی خواهد شد. این موضوع نیاز به اتخاذ ملاحظات از جمله در نظر گرفتن پیامدهای عملکرد سیستم پرداخت بین‌المللی و.. دارد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین