کد خبر: ۱۴۷۷۰۴
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۰ - ۱۰:۰۳

مامور قلابی به دام افتاد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: جعل عنوان مامور نيروي انتظامي يكي از شگردهايي است كه مجرمان از آن زياد استفاده مي‌كنند و پليس نيز بارها در اين خصوص به شهروندان هشدار داده و از آنها خواسته است در برابر افرادي كه خود را مامور معرفي مي‌كنند، هوشيار باشند و فريب جاعلان را نخورند. 

اين بار يك شهروند زيرك با هوشياري توانست دست مامور قلابي را رو كند. او براي خريد به بازارچه علاء‌الدين در خيابان جمهوري رفته بود كه مردي جلويش را گرفت و با طرح اين ادعا كه مامور است گفت به وي مظنون شده و بايد بازرسي بدني انجام شود.

شهروند محتاط طبق آنچه نيروي انتظامي اعلام كرده بود از مامور كارت شناسايي خواست. مرد ناشناس نيز كارتش را به وي نشان داد. مرد هوشيار با دقت به كارت نگاه كرد و متوجه شد جعلي است.

براي همين نه‌تنها تسليم خواسته مامور قلابي نشد بلكه با مراجعه نزد ماموران گشت كلانتري جامي موضوع را اطلاع داد و به اين ترتيب ماموران توانستند مرد مجرم را در سريع‌ترين زمان ممكن دستگير كنند.

در بازرسي بدني از متهم تعدادي تجهيزات و يك كارت شناسايي جعلي كشف و ضبط و وي به مرجع قضايي معرفي شد.

به اين ترتيب با احتياط يك شهروند از وقوع جرم جلوگيري و مجرمي حرفه‌اي كه مي‌توانست افراد زيادي را طعمه قرار دهد و بر احساس ناامني جامعه دامن بزند، دستگير شد.

به گزارش جام‌جم، شهروندان بايد بدانند ماموران نيروي انتظامي موظف هستند به افراد كارت شناسايي معتبر نشان بدهند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین