کد خبر: ۱۵۰۶۰۳
تاریخ انتشار : ۱۳ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۳:۱۹
نماینده کاشمر در مجلس هشتم:

دولت در سال جهاد اقتصادی بی‌برنامه بود

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: نماینده کاشمر در مجلس هشتم گفت: ارائه خدمات زیرساختی مانند آب و برق رایگان می‌تواند به تولید کننده کمک کند تا هم هزینه را کاهش دهد و هم کیفیت را بالا ببرد.

محمد رضا خباز در گفت‌وگو با ایلنا گفت: اگر به نامگذاری‌هایی که رهبر انقلاب همه ساله بر روی سال‌ها قرار می‌دهند نگاهی داشته باشیم، رابطه‌ای منطقی بین این نامگذاری‌ها برقرار است.

وی افزود: ایشان نگاه‌شان بر این است که این نامگذاری‌ها در پویایی کشور موثر باشد مشروط بر اینکه دستگاه‌های تصمیم ساز نقش خود را درست ایفا کنند.

وی با بیان این مطلب که دولت در سال جهاد اقتصادی بی‌برنامه بود، ادامه داد: سال گذشته که به نام سال جهاد اقتصادی نامگذاری شد، هیچ لایحه‌ای توسط دولت ارائه نشد و هیچ تصمیمی اتخاذ نشد جز قانون ۵ساله که یک موضوع طبیعی بود و البته بحث صندوق توسعه ملی را می‌توان از اقدامات سال جهاد اقتصادی دانست.

خباز گفت: سال ۹۱ که توسط رهبری به عنوان سال تولید ملى و حمایت از کار و سرمایه‌ ایرانى شعار امسال است نامگذاری شد به عقیده من قطعه‌ای از پازل سال جهاد اقتصادی است.

وی اظهار داشت: جهاد اقتصادی یک مجموعه است و بخشی از آن اختصاص پیدا می‌کند به تولید داخلی و قدم گذاشتن در راه خودکفایی.

وی در ادامه گفت: ما متاسفانه نمی‌توانیم با تولیدات دیگر کشور‌ها رقابت کنیم و آن هم به این دلیل است که کیفیت در تولید کالاهای داخلی لحاظ نمی‌شود و وقتی کالای چینی وارد کشور می‌شود آن هم از کیلومتر‌ها دور‌تر و با قیمت مناسب‌تر به طور طبیعی تولیدات داخلی که به کیفیت و کمیت کار توجه ندارند نمی‌توانند در این عرصه رقابت کنند.

وی افزود: دولت باید برای ارتقاء جایگاه تولید داخلی برنامه داشته باشد و هزینه‌های سرباری را برای تولید کنندگان ایجاد می شود پایین بیاورد و ارائه خدمات زیرساختی مانند آب و برق رایگان می‌تواند به تولید کننده کمک کند تا هم هزینه را کاهش دهد و هم کیفیت را بالا ببرد.

وی در پایان تاکید کرد: بدیهی است که پرداخت یارانه‌ها به تولید کنندگان که در قانون هدفمندی یارانه هم آمده باعث می‌شود تا تولیدکننده کالاهای بهتری به مردم تحویل دهد و اگر دولت برای حمایت از تولید ملی برنامه ارائه کند موفق خواهیم بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین