کد خبر: ۱۵۱۳۴۷
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۱ - ۱۵:۲۰

یک کار گروهی تمام زنانه با 179هزار عضو

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: روابط عمومی وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی، بر اساس گزارشات دریافتی از سامانه جامع آمارهای ثبتی وزارتخانه، تعداد 14 هزار و 230 شرکت تعاونی فعال، غیرفعال و در دست اجرای بانوان (تعاونی‌هایی که 70 درصد اعضای آن را بانوان تشکیل می‌دهند) با عضویت بیش از 179 هزار نفر از بانوان و اشتغالزایی 149 هزار نفر در کشور به ثبت رسیده است.

با استناد به این گزارش تعداد تعاونی‌های فعال بانوان 7 هزار و 344 شرکت تعاونی با عضویت بیش از 100 هزار نفر از بانوان و اشتغال 76 هزار نفر است که حدود 86 درصد از اعضای تعاونی‌های موصوف بانوان بوده و مابقی را مردان تشکیل می‌دهند.

این شرکت‌های تعاونی در رشته‌های مختلف تولیدی، توزیعی، خدماتی فعالیت داشته و عمده تولیدات آنها در زمینه تولید پوشاک، صنایع دستی، فرش دستباف، خدمات، صنایع غذایی و کشاورزی می باشد.

به گزارش فارس،خاطرنشان می‌شود برگزاری همایش «هم‌اندیشی، توانمندسازی و استفاده از ظرفیتهای تولید و توزیع در زمینه پوشاک» در سال 89 با مشارکت 100 شرکت تعاونی فعال پوشاک بانوان، حمایت از شرکت‌های تعاونی تولیدی بانوان در نمایشگاه‌های دائمی و فصلی با اختصاص تخفیف و اعطاء کمک‌های بلاعوض، پیشنهاد تخصیص تسهیلات ارزان قیمت جهت تامین سرمایه مورد نیاز تعاونی‌های بانوان از اقدامات انجام شده در سال جاری بوده است.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین