کد خبر: ۱۵۳۷۶۷
تاریخ انتشار : ۰۷ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۳:۵۴

دستگیری ۴ مامور امنیتی فرودگاه لوس آنجلس به اتهام هدایت باند قاچاق مواد مخدر"

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب:‌ چهار مامور امنیتی در فرودگاه لوس آنجلس به اتهام هدایت باند قاچاق مواد مخدر و دریافت رشوه دستگیر و تفهیم اتهام شده اند. 

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده این چهار نفر در قبال نادیده گرفتن عبور محموله‌های بزرگ کوکایین، متامفتامین و ماریجوانا از مراحل بازرسی فرودگاه، پول نقد دریافت می کردند. 

این اتهامات شامل ۲۲ مورد دریافت پول نقد تا سقف ۲۴۰۰ دلار در ازای عبور قاچاقچیان از سد امنیتی فرودگاه می شود. 

یکی از دادستان های این پرونده گفته این ماموران حرص و طمع را بر امنیت کشور ترجیح داده اند. 

آندره بیروت گفته است این اتهامات نشان میدهد نظام بازرسی فرودگاه به شدت معیوب و ناکارآمد است: "ماموران بازرسی فرودگاه به مثابه ایست های بازرسی حیاتی برای امنیت داخلی عمل می کنند و مسافران هواپیماها باید بتوانند به نظام امنیتی فرودگاه های کشور اعتماد کنند." 

دو نفر از این مامورات در حال حاضر کارمند آژانس امنیت حمل و نقل در آمریکا و دو نفر دیگر از کارمندان سابق همین سازمان هستند. 

جان ویتفیلد ۲۳ ساله و کپلین مک کینی ۲۵ ساله که هنوز کارمند این آژانس هستند متهمند که در شیفت کاری خود به عبور قاچاقی بیش از بیست کیلو مواد مخدر از سیستم امنیتی فرودگاه کمک کرده اند. 

جوی وایت ۲۷ ساله که قبلا برای آژانس امنیت حمل و نقل در آمریکا کار می کرده نیز اتهامی مشابه دارد در حالی که نفر چهارم نارال ریچاردسون متهم است مقدمات عبور این محموله ها را فراهم می کرده است. 

آژانس امنیت حمل و نقل آمریکا یکی از سازمان هایی است که بعد از حمله یازدهم سپتامبر به عنوان بخشی از وزارت امنیت داخلی تاسیس شد و مسئول بازرسی میلیون ها مسافر هوایی و حجم بالایی از محموله ها و بارهایی ست که هر ساله از طریق هواپیما در آمریکا جابجا می شوند. 

به گزارش بی بی سی، کیپ هالی رییس سابق این آژانس به تازگی در روزنامه وال استریت ژورنال نوشته بود که سیستم امنیتی آمریکا در این سازمان از کار افتاده است و نیاز به اصلاحات اساسی دارد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین