کد خبر: ۱۵۵۵۵۲
تاریخ انتشار : ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۱:۰۴

پاسخ تهران به ادعای پاک‌سازی پارچین

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دستیار ویژه وزیر خارجه ایران درباره اتهام موسسه علوم و امنیت بین‌الملل آمریکا مبنی بر احتمال فعالیت‌های پاکسازی در پارچین، گفت: این موسسه کمی بی‌تجربه است. اگر تجربه‌ بیش‌تری داشت می‌دانست فعالیت‌های هسته‌یی، آن هم با آن ادعایی که آن‌ها می‌کنند قابل پاک شدن نبوده و آن‌ها با ملت ما شوخی کرده‌اند.

رامین مهمان‌پرست، سخنگوی وزارت امور خارجه ایران عصر چهارشنبه در حاشیه‌ی بازدید از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، در واکنش به برخی خبرها مبنی بر بررسی حذف نام گروهک تروریستی منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا توسط وزارت خارجه این کشور، گفت: این اقدامی است که می‌تواند ماهیت کشورهای غربی را در رابطه با گروه‌های تروریستی بیش‌تر نمایان کند؛ چون ما معتقدیم برخلاف ادعایی که دیگران در مورد مبارزه با تروریسم می‌کنند، بیش‌ترین حمایت را از گروه‌های تروریستی انجام می‌دهند.

او افزود: همین الان در اروپا اسم منافقین از فهرست گروه‌های تروریستی خارج شده و آن‌ها در این کشورها در امنیت کامل فعالیت‌های‌شان را ادامه می‌دهند.

مهمان‌پرست با بیان این‌که اگر آمریکایی‌ها هم این کار را انجام دهند دیگر ادعای ظاهری‌شان هم برای مردم برملا می‌شود، ادامه داد: آن‌ها باید بدانند این‌گونه اقدامات غیر از این‌که افکار عمومی را نسبت به آن‌ها بدبین‌تر از گذشته کند، هیچ خاصیت دیگری ندارد.

وی با اشاره به این‌که مسوولان و مردم کشور عراق به دنبال اخراج اعضای گروهک منافقین از داخل کشورشان هستند، ادامه داد: این‌که سازمان ملل وارد عمل شده تا آن‌ها را به کشورهای مختلفی اعزام کند جزو بحث‌هایی است که در حال حاضر دنبال می‌شود. مساله‌ی مهم برای ما این است که تمهیداتی را دنبال کنیم تا تعدادی از آن‌ها که پیشینه جنایی نداشته باشند و در ضمن تمایل داشته باشند، بتوانند به کشورشان بازگردند.

وی تاکید کرد: به هر حال نباید اجازه داده شود آن‌ها در کشورهای همسایه ما مستقر شوند. هم‌چنین جامعه بین‌الملل باید درک کند که به هر شکلی که از ترور و تروریسم حمایت کند می‌تواند پدیده‌ی شومی باشد که آثارش دامن همه‌ی کشورها را خواهد گرفت.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران گفت: البته ما در همه‌ی ملاقات‌های‌مان درباره‌ی یک عزم جدی که برای مقابله با تروریسم است رایزنی انجام می‌دهیم.

مهمان‌پرست در بخش دیگری از سخنان خود درباره وضعیت نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران خاطرنشان کرد: نمایشگاه کتاب در ایران به مهم‌ترین رویداد فرهنگی تبدیل شده و حجم عظیمی از بازدیدکنندگان از این نمایشگاه دیدن می‌کنند. هم‌چنین آمار قابل توجه این بازدید نشان می‌دهد که ما ملتی فرهنگی هستیم که این امر ریشه‌ی تمدنی، تاریخی و فرهنگی عمیقی دارد.

او ادامه داد: ملتی که چنین ویژگی‌هایی دارد می‌تواند حرف‌های زیادی برای دنیا داشته باشد.

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران افزود: اگر به صورت نمودار، کیفیت برگزاری نمایشگاه را بررسی کنیم و میزان مشارکت مردم را در نظر بگیریم متوجه خواهیم شد که حرکت بسیار قابل توجهی انجام شده و کشور ما به سمت جلو حرکت کرده است.

مهمان‌پرست تصریح کرد: علاقه‌ جوانان به مطالعه و کتب مختلف بیش‌تر شده که همه‌ این‌ها می‌تواند پایه‌ اساسی برای رشد و توسعه‌ کشور باشد.

به گزارش ایسنا، وی در پایان با ابراز خوشحالی از برگزاری بیست و پنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب و رونق این نمایشگاه، گفت: اگر خلاقیت و ابتکارات بیش‌تری را در این عرصه داشته باشیم می‌توانیم مخاطبان را بهتر جذب کرده، هم‌چنین تلاش کنیم تا نمایشگاه‌ها هرچه بیش‌تر با حوادث و تحولات بین‌المللی سازگار بوده و نیازهای مخاطب را بهتر تامین کند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین