کد خبر: ۱۵۵۹۰۵
تاریخ انتشار : ۲۴ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۰:۰۵
جهرمی افشاگری کرد

رد پای نزدیکان مشایی در اختلاس بزرگ تاریخ ایران

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: پرونده اختلاس 3 هزار میلیاردی هر روز پای افراد جدیدی را به ماجرا باز می کند.هنوز از یادها نرفته است که پس از اعلام نقش خاوری، رییس بانک ملی و بازداشت‌پور محمدی، قائم‌مقام بانک مرکزی در ارتباط با پرونده اختلاس سه‌هزار‌میلیارد تومانی، تصاویری در سایت‌های خبری منتشر شد که نشان می‌داد فعالیت‌های شرکت گروه امیر منصور آریا در استفاده از رانت با تایید رییس دفتر رییس‌جمهوری بوده است؛ اما این اخبار از سوی اسفندیار رحیم مشایی، رئیس دفتر رئیس جمهور تکذیب شد.

با این حال هم خاوری و هم پورمحمدی از مدیران دولت دهم بوده‌اند که این امر پیکان اتهام را بیش از پیش به سوی دولتی‌ها نشانه می‌رفت و شایعات مربوط به حضور جریان انحرافی در ماجرای بزرگترین اختلاس تاریخ ایرن را پررنگ تر می کرد.

با آغاز دادگاه متهمین اختلاس اما، بازار گمانه زنی ها داغ تر از قبل شد. در این میان اما حرف وحدیث ها درباره ملاقات های افرادی که خواسته یا ناخواسته در ماجرای اختلاس شرکت داشته اند خبر روز رسانه هاست و گفته های انها نقش جریان انحرافی را بیش از بیش مشخص می کند.

محمد جهرمی مدیر عامل سابق بانک صادرات یکی از این افراد است.وی که پیش از این از سوی روزنامه ایران متهم به ارتباط با مه آفرید خسروی شده بود ، پیش از این با تکذیب خبر ملاقاتش با مه آفرید خسروی گفته بود : جوانفکر به جای دادن آدرس غلط بهتر است مشایی را مجاب کند تا درباره جلساتش با مه آفرید توضیح دهد.

محمد جهرمی گفت: به دلیل اینکه روزنامه ایران تکذیبه اینجانب را در روزنامه به چاپ نرسانده است برای تنویر افکار عمومی باید توضیحاتی را ارائه دهم. این روزنامه با القاء دروغ سعی بر متهم کردن بنده داشته است. و به این ترتیب بود که جهرمی تهدید به افشاگری علیه جریان انحرافی کرد.


وی در آن روزها تاکید کرد: در عین حال مطالبی در خصوص پرونده و این گروه دارم که به زودی در اختیار مردم فهیم قرار می دهم.

حالا اما، به نظر می رسد جهرمی به قول خود کمی عمل کرده است. وی در اظهارات تازه ای از نقش خواهر زاده اسفندیار رحیم مشایی در ماجرای اختلاس 3 هزار میلیاردی سخن گفته است. 

جهرمی در آخرین موضع گیری خود درباره ماجرای اختلاس در پاسخ به این که "احمدی نژاد، بانک صادرات و شخص جهرمی را مقصر ماجرای فساد معرفی کرده" گفته است: آقای رئیس جمهور که با عصبانیت مطالبی را بیان می کند، بیشتر ناشی از این است که نگران رو شدن دست بعضی از اطرافیانش در این فساد است. بنده به به عنوان وظیفه خود در مبارزه با این فساد، این موضوعات را در اختیار مراجع ذیصلاح قضایی و اطلاعاتی گذاشته ام.

جهرمی در همچنین با تاکید مجدد بر اینکه تا کنون "مه آفرید" را ندیده و هنوز هم چهره او ا نمی شناسد، سخنان برادر مه آفرید خسروی مبنی بر تشکیل جلسه بین جهرمی و مه آفرید را تکذیب کرد و گفت : من با ایشان دیدار نداشتم. با این وجود روزنامه دولت مدعی شد که من با وی ملاقات داشتم و حتی وقتی جوابیه دادم، آن را چاپ نکردند. من هم مجبور شدم موضوع را رسانه ای کنم.

رئیس سابق بانک صادرات در توضیح اینکه آیا موضوع رسانه ای شده توسط او، همان موضوع ملاقات مشایی با مه آفرید بوده یا نه؟ گفته است: دولت نمی خواهد متهم باشد و طبیعی است که اتهام بزند، اما ملاقات های خصوصی بسیاری با متهم اصلی پرونده تشکیل شده بود. در آن مصاحبه گفتم که بیایند در این باره توضیح دهند. البته من نمی خواهم این موضوع را باز کنم.

وی درباره مسئولانی که در این پرونده دخالت داشته اند نیز گفته: اعترافات خوبی به دست آمده و مشخص شده که آقای خاوری چقدر پول گرفته یا اینکه خواهر زاده آقای مشایی چه مقدار دریافت کرده است و در کیفر خواست نامش آورده شده است...دو مدیرعامل بانک دولتی در این داستان رشوه گرفته اند و در کیفر خواست آمده است.

به گزارش شفاف،جهرمی همچنین تاکید کرده: "بر اساس مستندات قوه قضائیه در استان خوزستان باید آقای خاوری دستگیر می شد ، اما نگذاشتند این اتفاق بیفتد و خاوری فرار کرد."

به این ترتیب و با توجه به این سخنان به نظر می رسد نقش جریان انحرافی در این اختلاس چندان هم کمرنگ نباشد هر چند جهرمی گفته است که نمی خواهد ماجرا را باز کند، اما در هر حال به نظر می رسد حرف هایی برای گفتن دارد.حرفهایی که مسلما برای جریان نزدیک به دولت خوشایند نخواهد بود.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین