کد خبر: ۱۵۶۱۹۳
تاریخ انتشار : ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۰۰:۴۵

واعظ طبسی:با زد و بند، بدحجابی رفع نمی‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: آیت‌الله واعظ طبسی تولیت آستان قدس رضوی در دیدار با خادمان جلسات مذهبی که ظهر امروز در تالار آیینه حرم مطهر رضوی برگزار شد، ضمن تبریک ایام میلاد حضرت زهرا(س) اظهار داشت: ذکر،‌ نام و یاد اهل بیت(ع) دل‌ها را روشن می‌کند.

وی افزود: امروز بهترین و بزرگترین خدمت به جامعه بشری و اسلامی تقویت پایه‌های دینی و اسلام انقلابی با حضور همه اقشار جامعه اعم از هنرمند، نویسنده، متفکر و نخبگان برای تقویت ایمان جوانان و نوجوانان است.

تولیت آستان قدس رضوی تصریح کرد: ضرورت دارد اهل ایمان در ایمان و باورهای دینی خود عمیق شوند و بایستی در عرصه عمل و نه فقط در فضای ذهن، پایبندی خود را نسبت به اسلام نشان دهند.

وی متذکر شد: باید با هنرمان در قالب هیات مذهبی ایمان و قدرت فکری جامعه دینی را تقویت نماییم و باید یک تحول فرهنگی به وجود آوریم چرا که مهمترین برجستگی حضرت زهرا(س) همین بود.

وی افزود: ام ابیها (س) با کمک فکر و اندیشه نقش بسیار اساسی در تقویت پایه‌های دین رسول خدا(ص) در سطح جامعه داشتند.

واعظ طبسی در بخش دیگر این دیدار به بیداری اسلامی در منطقه اشاره کرد و اظهار داشت: امروز بیداری اسلامی در منطقه متاثر از انقلاب اسلامی ما شکل گرفته است و هنوز برخی از کسانی که سخن از اعتقاد به پایه‌های نظام می‌زنند تحلیل‌شان از این حرکت بزرگ، انحرافی است و باید آن را در پایه‌های اعتقادی افراد جستجو نمود.

وی تاکید کرد: بیداری اسلامی یک جریان اسلامی است که در مقابل همه حرکت‌های سیاسی، سرمایه‌گذاری و اطلاعاتی غرب ایستاده است.

وی خاطر نشان کرد: هوشمندی جامعه امروز قابل تقدیر است و خطری که از طرف نظام سلطه کشورمان را تهدید می‌کند جز با تقویت جوانان و نوجوانان عملی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی افزود: امروز در اثر کار فرهنگی قابل قبول و متاثر از تدابیر حکیمانه رهبر معظم انقلاب، حرکت فرهنگی به سمت و سویی است که قدرت‌های بیگانه در برابر این منطق و اصول کاملا منفعل هستند؛ از چنین تدبیر حکیمانه ای ،مردم، مدیران و مجموعه‌های فرهنگی باید استفاده کنند.

وی در ادامه گفت: باید در کنار تقویت ایمان دل‌ها را به چراغ امید روشن‌تر کنیم و نباید با اختلاف و گفتار انحرافی دل مردم را خالی کنیم؛ البته به مردم دروغ هم نگوییم ،آنها را در جریان واقعیات قرار دهیم و انگیزه حرکت مردم به سمت رسیدن به قله‌های کمال را سرعت بخشیم.

تولیت آستان قدس رضوی تاکید کرد: امروز نشان دادیم که اسلام و فرهنگ اسلامی می‌تواند دل‌های جوانان جامعه را تسخیر کند چرا که این انقلابی است که در اروپا و قلب آمریکا تاثیر گذاشته است و در سوئد، نروژ و هلند با توجه به فعالیت شدید جریان صهیونیستی جوانان گرایش بیشتری به اسلام داشته اند.

واعظ طبسی گفت: با تقویت ایمان ،پایه‌های فکری جامعه وامید بخشیدن به دل‌ها می‌توان انقلاب اسلامی را به انقلاب مهدی موعود متصل نمود.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به مقوله عفاف و حجاب اظهار داشت: کسانی که در بین خواهران ما عفاف و حجاب را رعایت نمی‌کنند نباید متصور شد که آنها از دین بیگانه هستند چرا که اینها فقط شناخت غلطی از دین دارند و می‌پندارند که همین مقدار محبتی که نسبت به دین دارند کافی است.

وی متذکر شد: رعایت نکردن عفاف و حجاب بنیان خانواده را تخریب می‌کند، جوان و نوجوان را به تباهی می‌کشاند و در تضعیف پایه‌های اعتقادی جوانان اثر منفی می‌گذارد.

وی با تاکید بر اینکه رعایت کردن حجاب اسلامی را جدی بگیرید،‌ گفت: دولت محترم، برنامه‌ریزان، سیاست‌گذاران، نیروی انتظامی و دستگاه‌های امر به معروف این مساله را جدی بگیرند چرا که عده‌ای دچار غفلتند و متوجه نیستند چه حرکتی را در جهت خواسته‌های دشمن ایفا می‌کنند.

تولیت آستان قدس رضوی خاطر نشان کرد: راهکار مقابله با عفاف و حجاب را رهبر معظم انقلاب چند سال قبل از بحث تهاجم فرهنگی فرمودند.

به گزارش ایسنا، وی ادامه داد: برای مقابله با بد‌حجابی توهین، اخم کردن، و زد و بند نمی‌خواهد اگر ما تذکر و یادآوری داشته باشیم خواهیم دید چه آثار مفیدی را در این خصوص خواهد داشت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
United States of America
|
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۳
0
0
به نام خدا ، در جامعه ما مشکلات زیادی هست از قبیل فساد ،
دزدی ، اختلاس ، مواد مخدر ، گرانفروشی . چرا اینها را معمولا"
جدی نمی گیرند و فقط مسئله مانتو و روسری را جدی
می گیرند . در مسئله حجاب ، بیشتر باید بعد فرهنگی قضیه را از
طریق رادیو و تلویزیون و دیدگاههای مختلف ، رسیدگی کنند و خیلی سختگیری افراطی هم ، مثل مسئله فنر به وجود می آید ، یعنی هرچه بیشتر فشار زیاد باشد ، فنر زودتر از هم در می رود . پس باید با تبلیغات زیبا و منطقی و برخورد درست ، آگاهی داده شود . و انشاءالله به مسائل دیگر هم رسیدگی کنند .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین