کد خبر: ۱۵۶۵۵۷
تعداد نظرات: ۳ نظر
تاریخ انتشار : ۲۸ ارديبهشت ۱۳۹۱ - ۱۷:۰۹

ماریون کوتیارد در فیلم اصغر فرهادی+تصاویر

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: بالاخره اطلاعات اولین فیلم غیر ایرانی اصغر فرهادی مشخص شد.

تهیه‌کننده‌ی فیلم جدید فرهادیبه نکات قابل توجهی از فیلم جدید این کارگردان ایرانی اشاره کرده که شاید مهم‌ترین آنها حضور ماریون کوتیار بازیگر مشهور فرانسوی و برنده‌ی جایزه اسکار در این پروژه‌است.

شرکت ممنتو فیلم که پیش از این پخش اروپایی دو فیلم آخر فرهادی «درباره‌ الی...» و «جدایی نادر از سیمین» را بر عهده داشته، قرار است فیلم جدید فرهادی را در فرانسه تهیه کند. به گزارش اسکرین دیلی، الکساندر ماله‌گای امروز از سوی شرکت ممنتو فیلم اینترنشنال اعلام کرده که فیلم جدید فرهادی پاییز امسال با بودجه‌ای 11 میلیون یورویی در پاریس کلید خواهد خورد. به گفته‌ی ماله‌گای فرهادی هم‌اکنون مشغول بازنویسی فیلم‌نامه‌ی کار جدید خود است. این فیلم نیز همانند کارهای قبلی فرهادی تریلر احساسی و اجتماعی است که با تعلیق و چرخش‌های داستانی خود نفس تماشاگر را از ابتدا تا به انتها حبس خواهد کرد.

به گزارش كافه سينما، فرهادی در خصوص فیلم جدید خود به فیلم فرانس اعلام کرده که:‌« من به دنبال آنم که در فیلم‌هایم بیشتر از پاسخ... تماشاگران را با پرسش مواجه کنم. چیزی که دنیای امروز بیش از همیشه به آن نیاز دارد، طرح کردن سوال‌های جدید برای جواب‌های قدیمی است. احتمالا می‌توان این سینما را سینمای بازجویی و استنطاق نامید.»

آخرین فیلم فرهادی «جدایی نادر از سیمین» علاوه بر کسب جوایز معتبر متعدد از خرس طلای برلین گرفته تا اسکار بهترین فیلم خارجی، فروشی بیش از 25 میلیون دلار در سراسر دنیا داشته‌است.

پیش از این صحبت‌های مختلفی درباره‌ی ترکیب بازیگران فیلم به‌گوش می‌رسید، اما ماله‌گای امروز ضمن تایید حضور کوتیار در فیلم فرهادی، از اضافه شدن این بازیگر مشهور فرانسوی به پروژه جدید ممنتو فیلم ابراز خوشحالی کرده‌است. کوتیار که امروزه به واسطه‌ی حضور در فیلم‌های هالیوودی شهرتی بین‌المللی دارد، در سال 2007 برای ایفای نفش ادیت پیاف جایزه اسکار بهترین بازیگر زن را به خود اختصاص داده‌است. کوتیار امروز در جشنواره‌ی کن بر روی فرش قرمز فیلم جدید ژاک اودیار حضار خواهد شد. از فرهادی و ماله‌گای نیز در جشنواره کن امسال قرار است تقدیر شود.

تازه ترين فيلم فرهادي پيش از اين جايزه رسانه اي اتحاديه اروپا را دريافت كرده بود كه قرار است در جشنواره كن به اين كارگردان اهدا شود. خانم واسیلیو(كميسر آموزش و پرورش اتحاديه اروپا) اعلام کرده که از اهدای این جایزه به فرهادی مفتخر است، زیرا فیلم جدید وی به هویت فرهنگ پرمایه و باز اروپایی در زندگی روزمره می‌‌پردازد: « فرهادی پس از موفقیت جهانی با فیلم جدایی، به سوژ‌ه‌ای متعهدانه در مورد جهانشمولی برابری روی آورده است.»

ماریون کوتیار (به فرانسوی: Marion Cotillard) سی ام سپتامبر ۱۹۷۵ در پاریس متولد شد.

او بازیگر و خواننده فرانسوی است. او با بازی در فیلم‌هایی در فیلم‌هایی چون تاکسی، فوریا و چیزهای زیبا توانست نظر منتقدان را جلب کند. بازی او در سه گانه تاکسی به تهیه کنندگی لوک بسون، از او چهره‌ای شناخته شده ساخت. یک سال خوب نخستین پروژه هالیوودی او، یک کمدی جذاب به کارگردانی رایدلی اسکات بود که در آن، در نقش یک زن فرانسوی با راسل کرو همبازی شد.

اما افتخارات بین‌المللی او از زمانی آغاز شد که کوتیارد به عنوان نخستین هنرپیشه فرانسوی، جایزه اسکار بهترین بازیگر نقش اول زن را دریافت کرد. او یک جایزه اسکار، یک جایزه بافتا، یک جایزه سزار و یک جایزه گلدن گلوب برای بازی در نقش ادیت پیاف در فیلم زندگی یک گل سرخ را به‌دست آورده است. پس از این کوتیارد به بازیگری در پروژه‌های بین‌المللی تبدیل شد. او در سال ۲۰۰۹ در فیلم دشمنان مردم اثر مایکل مان مقابل جانی دپ بازی کرد. در همین سال نیز در فیلم نُه در کنار دانیل دی-لوئیس، با گروهی از بازیگران مطرح زن سینمای جهان، از پنه لوپه کروز تا سوفیا لورن همبازی شد.

این اواخر همکاری‌های او با کریستوفر نولان، فیلمساز بزرگ سینمای جهان و سازنده سری بتمن، باعث شد تا نام کوتیارد یک بار دیگر سر زبان‌ها بیفتد. او پیش از فیلم فرهادی، به زودی با حضور در تازه‌ترین بلاک باستر نولان، یعنی شوالیه تاریکی برمی‌خیزد، به پرده سیماهای جهان بازمی‌گردد. {$old_album_156557}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۳
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۹:۴۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۱
1
1
من خوشم نیومد یکی از ویژگی های فرهادی برای من اصلیت بازیگران ایرانی بود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۰۴ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
0
4
واقعا شما فکر کردید فیلم فرهادی جایز ه گرفته.بشکنید این توهمو جایزه هایی که به این فیلم داده شده کاملا سیاسی بوده.خدا بیامرزه فیلم اخراجی ها رو که با تحریم اون باعث شد این فیلم اوج بگیره.آخه .............
ناشناس
|
Germany
|
۱۲:۱۳ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۵
1
1
عالی ترین کار ها هم ممکنه نظر بعضی ها رو تامین نکنه سلایق مختلفه دوست عزیز.
ناشناس
|
Germany
|
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۳
3
0
تمام کارهای اصغر فرهادی از چهارشنبه سوری و درباره الی گرفته تا جدایی نادر باعث افتخار ما ایرانی ها است.
ناشناس
|
United States of America
|
۱۴:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۸/۰۸
2
1
زنده باد فرهادی...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۲/۰۲/۱۹
1
0
باعث افتخار ایران درسطح جهان اصغر فرهادی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۳ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
0
0
چقدر خوب بود اگه عادت میکردیم کورکورانه درمورد دیگران قضاوت نکنیم
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۶/۱۰/۲۶
1
0
چقدر خوب بود اگه عادت میکردیم کورکورانه درمورد دیگران قضاوت نکنیم.اصغرفرهادی باعث افتخار ایرانه، کسی ک نام ایران رو به سر زبونا میندازه دونوقت یه ایرانی میگه جایزه فرهادی سیاسیه. یکم بزرگ بین تر باشیم...
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین