کد خبر: ۱۵۷۴۲۲
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۴۱

علت طولانی شدن برگزاری دادگاه پرونده آریا

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: ريیس قوه قضاییه آزادی خرمشهر را معجزه‌ای الهی و موجب عبرت همیشگی مردم کشورمان در تمسک به عنایات الهی و کسب پیشرفت و موفقیت در پرتو وحدت و انسجام و تحت ولایت رهبری خردمند نظام اسلامی توصیف کرد.

به گزارش ايسنا، آیت‌الله صادق آملی لاریجانی در جلسه روز چهارشنبه مسئولان عالی قضایی با تبریک و تهنیت حلول ماه رجب و میلاد امام محمد باقر (ع) آزادی خرمشهر را یک حادثه تاریخی برای ملت ایران و اسباب عبرت‌آموزی برای آیندگان دانست و گفت: ‌در فضایی که کشور و نظامی اسلامی ما در شرایط مناسبی به لحاظ نظامی و اقتصادی قرار نداشت و کشورها و قدرت‌های غربی و شرقی همه توانشان را در مقابله با نظام نوپای ما به کار گرفته بودند، رژیم بعثی صدام با پیشرفته‌‌ترین ابزار نظامی و با حمایت کشورهای شرق و غرب و مزدوران منطقه‌ای شدیدترین حملات را علیه کشور و نظام ما انجام داد، اما به موفقیتی نرسید و جوانان رزمنده ما در بدترین شرایط اقتصادی و نظامی کشور توانستند خرمشهر را آزاد کنند.

وي آزادی خرمشهر را هدیه الهی به مردم با ایمان و رزمندگان پرتوان ایران برشمرد و افزود: آزادی خرمشهر نشان داد که اگر ملتی با صلابت در ایمان و اعتقاد دینی و تحت رهبری یک رهبر خردمند دینی به حرکت دربیاید، تمام امور نشدنی و غیرممکن، برایش امکانپذیر خواهد شد.

رييس قوه قضاييه با اشاره به این‌که آزادی خرمشهر برای همیشه در تاریخ پرصلابت ایران اسلامی باقی است به تشریح شرایط فعلی جامعه اسلامی ایران پرداخت و گفت: اکنون هم فشارهای اقتصادی و تحریم‌ها و فشارهای سیاسی کم نیست و در چنین شرایطی فقط اتحاد، انسجام، ایمان، همدلی و توانایی مردم و اتکا به رهبری امت و ولایت تنها راه برون‌رفت از مشکلات است.

آملی لاریجانی در ادامه به آغاز دور دوم مذاکرات هسته‌ای ایران و کشورهای 1+5 اشاره کرد و با تاکید بر این‌که "ملت و مسئولان ایران اسلامی هرگز از حق مسلم و طبیعی خود در مسئله هسته‌ای عقب‌نشینی نخواهد کرد و پیشرفت‌های هسته‌ای درحقیقت سند افتخار ایران اسلامی است" اظهار كرد: مردم و مسئولان ما درباره پیشرفت‌های هسته‌ای خود اتفاق‌نظر دارند و هیئت مذاکره‌کننده هرگز برسر اصل مسئله غنی‌سازی هسته‌ای معامله‌ای نخواهد کرد.

وي با تاکید بر اینکه "ایران همواره اهل مذاکره منطقی و تعامل عادلانه بوده است" به نظر مقام معظم رهبری درباره حرام بودن دستیابی، تولید و استفاده از سلاح هسته‌ای اشاره کرد و خطاب به غربی‌ها گفت: به استناد احکام دینی و تعالیم و ارزش‌های اخلاقی و از همه مهم‌تر به اتکای فتوای رهبر سیاسی و دینی خود هرگز به سمت تولید و استفاده از سلاح‌ هسته‌ای نخواهد رفت و هیچ ضمانتی در این زمینه برای غربی‌ها از این بالاتر وجود ندارد.

رييس قوه قضاييه خواستار مذاکره منطقی غربی‌ها و احترام آنان به حق طبیعی و مسلم ملت ایران و تلاش در جلب اعتماد مردم و مسئولان ایران شد و خاطرنشان كرد: در صورت تلاش غربی‌ها برای مذاکرات منطقی و احترام به خواست مردم ایران امکان توافق وجود دارد.

آملي لاريجاني در ادامه به تشکیل مجلس نهم اشاره کرد و با تاکید بر برگزاری سالم و قانونی انتخابات که به تایید شورای نگهبان رسید، برخی از اظهارنظرها درباره روند این انتخابات را موجب تلخ شدن شیرینی حضور گسترده مردم و بهانه‌ای برای جنجال‌آفرینی رسانه‌های غربی دانست و گفت: در فضایی که کشورها و رسانه‌های غربی و برخی اذناب داخلی آنان همواره در پی کمرنگ‌ کردن حضور مردم در انتخابات بودند ولی مردم حضور گسترده‌ای داشتند و با رای خود افراد منتخب را به مجلس فرستادند، طرح برخی مطالب و زیرسوال بردن سلامت انتخابات در چنین فضایی شایسته نیست.

وی ظرفیت‌ها و اختیارات مجلس شورای اسلامی را برحسب قانون اساسی بسیار بالا برشمرد و پرداختن به آن را موجب تقویت نظام دانست و با تاکید بر این‌که همگان باید در راس امور بودن مجلس را باور داشته باشند و بپذیرند، افزود: اگر ظرفیت‌ها، اختیارات و وظایف مجلس شورای اسلامی بدرستی درک و فهم و به آن عمل شود، دیگر چنین سخنانی مطرح نخواهد شد.

رييس قوه قضاييه، سپاه پاسداران را نهادی قدرتمند با وظایف قانونی خاص برشمرد و اظهار داشت: اگر در سپاه کسانی تخلف کرده باشند، ربطی به خود سپاه ندارد. کما این‌که در خود مجلس و یا قوه قضاییه و دولت نیز امکان تخلف وجود دارد.

آملي لاريجاني با برحذر داشتن نمایندگان مجلس و دولت و قوه قضاییه و تمام مسئولان از پرداختن به مسائل حاشیه‌ای همگان را به حل و فصل مشکلات مردم بویژه مشکلات اقتصادی فراخواند و گفت: باید همه دست به دست هم بدهیم تا مشکلات مردم کمتر شود و کشور به سمت شکوفایی و توسعه بیشتر پیش برود.

وی در ادامه سخنان خود به برگزاری مستمر دادگاه فساد بانکی و دادگاه بیمه اشاره کرد و يادآور شد: در ماه‌های اخیر همواره و در تمام جلسات مسئولان عالی قضایی به موضوع برگزاری دادگاه فساد بانکی اشاره کرده‌ام تا کاملا مشخص شود که قوه قضاییه قاطعانه پیگیر مبارزه و برخورد با فساد است و ملت ایران بزودی شاهد نتیجه عادلانه این دادگاه و دیگر دادگاه‌های رسیدگی به مفاسد خواهند بود.

ريیس قوه قضاییه طولانی شدن برگزاری دادگاه فساد مالی اخیر را به دلیل بررسی دقیق مستندات آن اعلام و تاکید کرد: امیدوارم نتیجه این دادگاه و دادگاه بیمه عبرتی ماندگار برای همه کسانی شود که فکر می‌کنند می‌توانند با سوءاستفاده از مناصب و قدرت‌های اجرایی و با رانت‌های مختلف به مال و ثروت برسند و ملت بزرگوار باید بدانند که تبعیضی در رسیدگی به اتهامات متهمان فساد اقتصادی در هر رده و مقامی که باشند نداریم.

آملی لاریجانی با تبریک فرا رسیدن ماه رجب این ماه را فرصتنی مغتنم برای تمام مومنان و به ویژه مسئولانی دانست که به اقتضای مسئولیت‌های خود اشتغالات فراوان اجرايي دارند، در این ماه می‌توانند با پرداختن به ادعیه و مناجات‌های آن به پالایش روحی خود بپردازند.

وي ادعیه خاص این ماه بزرگ را بسیار قابل توجه دانست و گفت: نظیر ادعیه‌ای که در این ماه آمده، در ماه‌های دیگر کمتر دیده شده است و این ماه شریف براساس آیات و روایات متعدد، فرصتی مغتنم برای توبه و انابه و بازگشت به حق تعالي و رسیدن به کمال الهی است.

بر اساس گزارش اداره كل روابط عمومي و تشريفات قوه قضاييه، در جلسه مسئولان عالی قضایی همچنین معاون اول قوه قضاییه گزارشی از اقدامات و عملکرد کارگروه تعیین کارگروه مصادیق و راهکارهای عملی و اجرایی سیاست‌های کلی نظام اداری ابلاغی از سوی مقام معظم رهبری را ارائه كرد که پس از بحث و بررسی توسط مسئولان عالی قضایی، از سوی ريیس قوه قضاییه دستورات مقتضی صادر شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین