کد خبر: ۱۵۷۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۴ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۴۲

دیدنی‌های جهان/ پراگ‌؛ قدم زدن در تونل زمان+ عکس

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برای کسانی که به دیدن اماکن تاریخی علاقه دارند دیدن شهری که یک جا به یک محوطه تاریخی شبیه است مثل خواب و رویاست وباید گفت که پراگ این رویا را به واقعیت تبدیل می کند.
 
جمهوری چک یکی از زیباترین کشورهای اروپایی است. این کشور در جنوب شرقی آلمان قرار دارد. همچنین کشور اتریش و اسلواکی و لهستان نیز با این کشور مرز مشترک دارد. 

در سال 1993 میلادی کشور واحد چکسلواکی به دو کشور جمهوری چک و اسلواکی تقسیم شد. جالب است بدانید که جمهوری چک در سابفه تاریخی خود و حتی تا اوایل قرن بیستم میلادی بخشی از امپراتوری بزرگ اتریش بوده است. 

در سال 1918 میلادی پس از شکست اتریش از نیروهای مخالف چک هویتی مستقل یافت و با نام کشور مستقل چکسلواکی شناخته شد. درست پس از جنگ دوم جهانی و در سال 1946 میلادی و پس از پیروزی نیروهای متفقین بر دول محور حزب کمونیست در این کشور اکثریت را به دست آورد و تا سال 1989 که دیوار برلین فروریخت و اتحاد جماهیر شوروی تسلط خود در دنیا را از دست داد چکسلواکی نیز به تغییرات جدید همراه شد. جمهوری چک در سال 1999 میلادی به پیمان آتلانتیک شمالی ناتو پیوست و در سال 2004 عضو اتحادیه اروپا و پس از آن عضو پیمان شنگن شد. جمعیت جمهوری چک در حدود 10 میلیون نفر است. زبان رسمی این کشور چک است و در حدود 90 درصدر مردم به این زبان صحبت می کنند.

اما کشور چک را باید در دیدن پایتخت آن یعنی شهر پراگ خلاصه کرد. پراگ یکی از زیباترین شهرهای اروپا است. شهری که هر بیننده ای را تحت تأثیر خود قرار می دهد. 

این شهر دیدنی های بسیاری دارد. نخستین دیدنی شهر در تور پراگ قلعه پراگ است. این قلعه از بزرگ ترین قلعه های باستانی و قدیمی در جهان است. 

در تور پراگ دومین دیدنی مهم پل چارلز پراگ است. ساعت نجومی که در مرکز شهر پراگ قرار دارد یکی از این دیدنی ها است. پل چارلز نیز یکی از پل های زیبای شهر است که بر روی رودخانه معروف این شهر ساخته شده است. اما پل چارلز پراگ بر روی رودخانه ای ساخته شده است که شهر این رودخانه از پل چارلز کمتر نیست.

رودخانه ویتاوا یکی از زیبایی ها در تور پراگ است. بدون رودخانه ویتاوا شهر پراگ و تور پراگ هیچ لطفی نخواهد داشت. اما شهر قدیمی پراگ که همان مرگز شهر قدیمی شهر است چشم هر بیننده ای را خیره می کند. در این بخش از شهر ساختمان های بسیار قدیمی وجود دارد که از بمب های آلمان نازی جان سالم به در برده است. اما مهمترین اثر جالب در شهر قدیمی پراگ در تور پراگ ساعت نجومی پراگ است. این ساعت تقویمی است جالب از ساعت روز سال و ماه و از جاذبه های شهر پراگ محسوب می شود.

با قدم زدن در بخش قدیمی پراگ می توانید چندین قرن به عقب برگردید انگار که ساعت نجومی شما را وارد تونل زمان کرده است.

منبع: خبرآنلاین/ هادی معیری‌نژاد {$old_album_157503}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین