کد خبر: ۱۵۷۵۹۳
تاریخ انتشار : ۰۵ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۱۶

دستگیری سرتیپ قلابی که کارت‌های پایان خدمت صادر می‌کرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ یکی از جاعلان سابقه دار را که مدعی بود یکی از مسئولان ارشد نظامی است و به بهانه صدور کارت پایان خدمت از افراد کلاهبرداری می‌کرد را دستگیر کردند. 

ماموران کلانتری 170 کهریزک در تاریخ 19 آذر ماه سال گذشته از طریق مراجعه فردی در جریان فعالیت اعضای یک باند جعل قرار گرفتند. این فرد با در اظهارات خود عنوان کرد: فردی که خود را به عنوان سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح معرفی کرده بود به بهانه صدور کارت پایان خدمت در شش جلسه مبلغ هشت میلیون تومان اخذ و پس از آن متواری شده است. 

با تشکیل پرونده مقدماتی، به دستور شعبه 102 مجتمع قضایی دادسرای شهر ری پرونده برای رسیدگی تخصصی در اختیار کارآگاهان پلیس آگاهی تهران بزرگ قرار گرفت. مالباخته پس از مراجعه به پلیس آگاهی به کارآگاهان گفت: چند ماه پیش سوار یک دستگاه تاکسی سمند زرد رنگ شدم که راننده تاکسی پس از گذشت دقایقی خود را سرتیپ بازنشسته نیروهای مسلح معرفی کرد که در مورد انجام خدمت سربازی از من سوال کرد و مدعی شد می‌تواند با توجه به روابط بسیار خوب کاری با همکاران سابقش کارت پایان خدمت و یا معافیت برای من تهیه کند و در شش جلسه از من مبلغ هشت میلیون تومان دریافت و پس از آن ناپدید شد. 

با توجه به اظهارات مالباخته کارآگاهان با مراجعه به بانک مجرمان سابقه‌دار، یکی از جاعلان و کلاهبرداران سابقه دار را به نام مسعود را شناسایی کردند که پیش از این در سال 65 بیش از 9 بار به اتهام ارتکاب جرایم مختلف جعل کلاهبرداری،‌ سرقت و غیره در شهرهای مختلف دستگیر و روانه زندان شده بود. پس از شناسایی هویت متهم کارآگاهان مناطق تردد به وی را تحت تحقیقات نامحسوس پلیسی قرار داده و اطلاع پیدا کردند که متهم یک دستگاه خودروی ال 90 در اختیار دارد که بلافاصله مشخصات این خودرو برای توقف و دستگیری متهم در سیستم سراسری پلیس ثبت شد که نهایتا مشخص شد که متهم اقدام به فروش این خودرو در یکی از شهرهای شمالی کشور کرده است. 

تحقیقات کارآگاهان ادامه داشت تا آنکه آنان در تاریخ 29 فروردین سال جاری پس از اطمینان از حضور متهم در داخل مخفیگاهش نسبت به دستگیری وی اقدام کردند و در حالی که متهم تلاش داشت با ایجاد جو روانی خود را به عنوان مقام ارشد نظامی معرفی کند او را دستگیر کردند که با دستگیری مسعود وی به ناچار لب به اعتراف گشوده علاوه بر کلاهبرداری از شاکی پرونده به چندین کلاهبردار مشابه نیز اعتراف کرد. 

به گزارش ایسنا، سرهنگ مرتضی رستمی، رییس پایگاه نهم پلیس آگاهی تهران بزرگ با اعلام این خبر افزود: با توجه به اعترافات صریح متهم درباره کلاهبرداری به شیوه‌های فوق شناسایی دیگر مالباختگان احتمالی در دستورکار پلیس قرار دارد بنابراین از کلیه مالباختگانی که به این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفتن دعوت می‌شود تا برای شناسایی متهم و طرح شکایت خود به پلیس آگاهی تهران بزرگ مراجعه کنند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین