کد خبر: ۱۵۷۸۲۳
تاریخ انتشار : ۰۷ خرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۳۶
احمدی نژاد در صحن مجلس:

حرف های تکراری رئیس جمهور در مجلس !

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: محمود احمدی نژاد رئیس جمهور که امروز یکشنبه در مراسم افتتاحیه مجلس نهم شرکت کرد طی سخنانی اظهار داشت: یاد امام عزیز و شهدای گرانقدر را گرامی می‌دارم و خدای بزرگ را سپاسگزارم که در آیین افتتاح مجلس نهم توفیق حضور را عنایت فرمود.

وی خطاب به منتخبان مجلس نهم گفت: برگزیده شدن شما توسط مردم مناطق گوناگون کشور و تشکیل مجلس نهم را به همه شما، مقام معظم رهبری و ملت بزرگ ایران تهنیت و تبریک عرض می کنم.

رئیس جمهور با بیان اینکه جایگاه و شان ملت ایران یک جایگاه و شان یگانه است، تصریح کرد: ملت ایران ملتی تمدن ساز و فرهنگ آفرین، ملت مومن، شجاع، هوشمند، صبور و بزرگوار، ملتی آزادی خواه وعدالت طلب که درحقیقت صاحب انقلاب و کشور هستند.

احمدی نژاد افزود: بدون تردید ملت ایران بهترین ملت تاریخ و عالم است. ملتی که در طول تاریخ از ارزش‌های الهی به خوبی صیانت کرده است و همه موجودیت خود را برای دفاع از ارزش‌های الهی هزینه کرده است و امروز هم با تمام وجود به دنبال پرچم توحید، آزادی و عدالت است.

رئیس جمهور گفت: همه چیز متعلق به این ملت است. همین ملت امروز من و شما را سر کار آورده است. قدرت ملت تجلی قدرت خداست و ما هرچه داریم از ناحیه وفاداری و فداکاری و بزرگواری همین ملت است. این مطلب را هرگز نباید فراموش کنیم. مطلبی که باید همیشه به هم متذکر شویم و یادآور باشیم این است که علت حضور من و شما در این مراسم چیست و ملت برای چه ما را برگزیده است. همه می دانیم که ملت انقلاب نکرده‌اند، فداکاری نکرده‌اند که افراد و شکل‌ها عوض شوند، عده‌ای بروند و عده‌ای دیگر بیایند.

وی خاطرنشان کرد: انقلاب عظیم اسلامی برای تحقق آرمان‌های بلند الهی و انسانی ملت ایران است که هزاران سال به دنبال آن بوده است. علت برگزیده شدن من و شما توسط مردم و ملت پیگیری همین آرمان ها است. استقرار و یگانه پرستی، پاکی، مهرورزی، عدالت، دفاع از آزادی و حقوق ملت، رفع فقر و تبعیض و برپایی عدالت و ساختن جامعه الگو و پیشرفته و حاکم کردن ارزش‌های الهی و انسانی در ایران و جهان است.

احمدی نژاد گفت:‌ در یک کلام مسئولیت من و شما مقدمه سازی و الگوسازی برای برپایی حکومت جهانی توحید و عدل و عشق است البته همه اینها از ناحیه عبودیت خداوند، عشق به ملت و خدمتگزاری حاصل خواهد شد.

وی ادامه داد: باید موحد و عاشق ملت باشیم. من و شما شانی جز خدمتگزاری ملت نداریم. باید همواره یادمان باشد که ما آقابالاسر و بالاتر مردم نیستیم. ما همه نوکر مردمیم چه شما که هر کدام مورد اعتماد مردم حوزه‌های انتخابیه قرار گرفته‌اید، چه بنده که افتخار نمایندگانی ملت را دارم. همه ما شان و افتخارمان این است که نوکر مردم هستیم.

وی گفت: تکلیف خدمتگزار و نوکر هم معلوم است. باید ببیند که ملت و آقای او چه می خواهد. ملت از ما انقلابی ماندن و پیگیری اهداف انقلاب را مطالبه می‌کند. رفع تبعیض و فقر و بی‌عدالتی، دفاع از حقوق ملت، حفظ حرمت بیت‌المال، عمران و آبادانی، رفع مشکلات، پیشرفت کشور،‌ صداقت، پاکی، سلام تو خدمتگزاری اینها مطالبات ملت از برگزیدگان خود است.

احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: ‌البته عزیزان ! اگر عاشق ملت و ارزش ها نباشیم خدمتگزاری حقیقی غیرممکن است. مجلس از مهمترین ارکان نظام جمهوری اسلامی است. مهمترین ماموریت مجلس قانون گذاری است.

رئیس قوه مجریه تاکید کرد:‌ در مجلس اصل بر قانون گذاری است و قانون گذاری درست پایه و اساس تحقق همه آرمان‌ها و همه مطالبات تاریخی ملت است. روشن است که قانون باید جامع، مانع، دقیق و ماندگار باشد. کشور باید با قوانین پایدار و مستحکم اداره شود تا ثبات در امور پیدا شود. باید بیشترین وقت و دقت در حوزه قانون گذاری صرف شود. مطالعه عمیق حتی مطالعات تطبیقی و استفاده از همه تجربیات و موازین حقوقی ضروری از است. آن قانونی که دایماً در معرض اصلاح و تغییر قرار گیرد منجر به ثبات و کارآمدی در کشور نمی‌شود.

وی ادامه داد: کشور با انبوه قانون اداره و آباد نمی‌شود بلکه با قانون خوب، جامع و راهگشا پیشرفت می کند. اگر فقط یک قانون بگذرد اما دارای مشخصات واقعی یک قانون باشد کشور را متحول می‌کند .

احمدی نژاد در ادامه تاکید کرد: قانون اساسی پایه همه امور و بالاترین میثاق ملی ما و میراث گرانقدر امام و شهدا و انقلاب است. حفظ حرمت، حدود و اصول قانون اساسی پایه و اساس همه کارها و برنامه‌ریزی‌ها است. هرگز نباید به محور بودن قانون اساسی در تنظیم امور کشور خدشه‌ای وارد شود. نباید به هر بهانه‌ای قانون اساسی مورد خدشه قرار گیرد. حفظ حریم و حرمت قانون اساسی و به تبع آن قوانین عادی برآمده از آن مهمترین اصل در استحکام کشور و تحقق آرمان‌ها و پیشرفت است.

رئیس جمهور خطاب به منتخبان مجلس نهم گفت: دولت برادر شما و در کنار شما، همه ظرفیت خود را برای انجام امر مهم قانون گذاری، صادقانه تقدیم شما می کند.

احمدی نژاد ماموریت دیگر مجلس را نظارت خواند و گفت:‌ نظارت کار بسیار مهمی است، کار بدون نظارت کارغیر قبول است. نظارت باید درست، عالمانه و پاک و بدون دخالت در مرزهای حقوقی و مسئولیت‌های دیگران باشد. نظارت مکمل اجرا برای تحقق اهداف و برنامه‌هاست وهرگز نباید ابزار اعمال نظرات شخصی باشد.

وی ادامه داد: همه ما یک ماموریت را دنبال می‌کنیم. مسئولیت عظیم انقلاب و خدمت به ملت ماموریت ماست. این تقسیم بندی ها در واقع یک تقسیم کار است. همه مسئول هستیم مجلس باید قانون گذاری و نظارت کند، دولت باید اجرا کند، قوه قضائیه قضاوت کند اما همه مکمل هستیم در اجزای یک نقشه برای ساختن یک جامعه الگو.

رئیس قوه مجریه ادامه داد: طبق اصل 57 قانون اساسی قوا مستقل و زیر نظر رهبری اداره می‌شوند. نه دخالت مجریه در مقننه درست است و نه عکس آن. هر کدام در مرز خودشان باید حرکت کنند و در امور یکدیگر دخالت نکنند ، همه قوا همدل، مکمل، برادر و در یک راستا هستند.

احمدی نژاد گفت: ‌البته جایگاه رئیس جمهور به عنوان برگزیده ملت در اجرای قانون اساسی در جای خود محفوظ است. هرگز تلاش برای گرفتن اختیارات بیشتر و دخالت در امور دیگران به نفع کشور نخواهد بود. این فقط تخریب کننده است.

وی افزود: همدلی رمز موفقیت است. همه باید با هم کار کنیم، یار هم باشیم. دولت در خط مقدم اداره کشور است. همه باید کمک کنند و همه باید مسئولیت بپذیرند و هر کس در حد نقش خود در تصمیم گیری‌ها و برنامه ریزی‌ها و تاثیرگذاری‌ها باید مسئولیت بپذیرد.

رئیس جمهور تاکید کرد: به خدا می‌شود در ایران کارهای بزرگ و تحولی انجام داد. ملت نشان داده است که ظرفیت کارهای عظیم را دارد. باید اراده کنیم و به ملت و خدای متعال متکی شویم و جلو برویم به جای اینکه مانع ملت شویم باید راهگشا و یار ملت باشیم. به خصوص امسال که توسط مقام معظم رهبری سال تولید نام گرفته است. همدلی و کار بیشتری مورد نیاز است.

وی گفت:‌ امروز که شیاطین از همه جوانب بسیج شده‌اند تا ملت ایران را تحت فشار قرار دهند رفع و دفع این فشارها و همدلی و همکاری اولویت اول است.

رئیس قوه مجریه در ادامه خطابه به منتخبان مجلس نهم گفت: همه این بساط آزمایش است، همه این بساط فرصت و بهانه است برای اینکه من و شما از دل این تهورات و تطورات کمال سعادت پیدا کنیم.

وی ادامه داد: فرصت یاست که از مسیر خدمت صادقانه به مردم به مراتب بالاتری از انسانیت و کمال دسترسی پیدا کنیم . باید مراقب باشیم. این را خطاب به خود عرض می کنم که هر روز از قبل مومن تر،‌ پاکتر، سالمتر، مردمی تر، مهربانتر، عدالت طلب تر، انقلابی تر و خدایی تر بشویم که این غیر از این خسارت و حسرت ابدی است.

وی گفت: مبادا فرصت‌ها و قدرتی که ملت به ما به امانت سپرده است برای امور شخصی یا خدای نکرده رقابت‌های گروهی و باندی صرف شود که خسارت دنیا و آخرت است. مبادا فرصت خدمتگزاری به جای خدمت صرف کسب مناصب به ظاهر بزرگتر و جدیدتر شود که این وسوسه شیطان و خسارت دنیا و آخرت است.

احمدی نژاد تاکید کرد: عزیزان 4 سال خیلی زود می‌گذرد مبادا مبادا جلوه گری و وسوسه یک موقعیت اجتماعی و سیاسی، یک ثروت، یک باغ و ملک، یک دامن ما را از ماموریت و مسئولیت عظیم پیگیری آرمان‌های انقلاب و شهدا و ایثارگران، جانبازان و آزادگان و خدمت به ملت منصرف کند که حسرت ابدی را در پی خواهد داشت و ملت بزرگ ما را نخواهد بخشید و خدای بزرگ وکیل این ملت مومن و بزرگوار است و همه اندیشه و اعمال ما تحت نظارت اوست.

به گزارش مهر،وی گفت: عزیزان من باید یک بار دیگر میثاق ببندیم به گونه ای عمل کنیم که مولایمان حضرت ولیعصر(عج) از ما راضی باشد و تلاش و اندیشه و زندگی ‌مان ما را در راستای منویات و آرمان‌های الهی خود بیابد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۱ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
0
0
این آقا .......از جایگاه یک استاد اخلاق برجسته نمایندگان را نصیحت میکند در حالی که بد اخلاقی های خودش ومقاومتش در برابر رهبری هنوز از یاد نرفته
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۱/۰۳/۰۷
0
0
واقعا هم تکراری بود هزار بار شنیدیم اینارو دیگه حفظ شدیم
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین