کد خبر: ۱۵۹۰۸۴
تاریخ انتشار : ۱۶ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۲۶

اتهامات جدید پسران مبارک

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دادستان‌های مصری پس از آن‎که پسران مبارک را از اتهامات مربوط به فساد تبرئه کردند و موجب برانگیخته شدن موج جدیدی از اعتراضات در این کشور شدند، بار دیگر اتهامات جدیدی را علیه آنان مطرح کرده‎اند.

بر اساس این گزارش، دادستان‌های پرونده مذکور روز یکشنبه (۱۴ خرداد، ۳ ژوئن) اعلام کردند علا و جمال مبارک اکنون متهم به پولشویی هستند.

پیش از برگزاری آخرین جلسه استماع مبارک در روز شنبه، پسران دیکتاتور پیشین مصر متهم شدند که از طریق خرید و فروش غیرقانونی در بازار سهام مصر، سودی معادل ۲ میلیارد پوند مصری-حدود ۳۳۱ میلیون دلار- را به جیب زده‎اند.

وکیل خانواده مبارک پیش بینی کرده بود متهمان برای پرونده جدیدی که علیه آنان مطرح شده در زندان خواهند ماند. وی پیش‌تر ابراز اطمینان کرده بود که پسران مبارک در دادگاه روز شنبه از اتهام فساد مبری خواهند شد.

در پی برگزاری دادگاه مبارک، جمعیت گسترده‌ای بالغ بر ۱۰ هزار نفر در میدان تحریر در قاهره پایتخت این کشور تجمع کردند تا خشم خود را از حکم دادگاه نشان دهند.

مبارک و حبیب العدلی هر دو متهم به همدستی در کشتار حدود ۹۰۰ معترض بودند که به حبس ابد محکوم شدند. این در حالی است که ۶ رئیس پلیس با اتهامات مشابهی تبرئه شدند.

معترضان خشمگین مصری اعدام مبارک به علت مشارکت در کشتار معترضان در جریان خیزش مردمی این کشور که در فوریه ۲۰۱۱ آغاز شد را خواستار شدند.

به گزارش پرس تی وی،دادگاه روز شنبه به وقایع چندین روز اول انقلاب مصر و دو اتهام مختصر فساد محدود شده بود و به تخلفات رژیم مبارک در رابطه با مهم‌ترین قسمت انقلاب مردم مصر و همچنین تخلفات آن در طول سه دهه زمامداری، رسیدگی نکرد.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین