کد خبر: ۱۵۹۸۸۱
تاریخ انتشار : ۲۲ خرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۴۶

آخرین خبرها از پرونده مافیای گوشت و مرغ

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: 'حسین صدر' كه اخیرا به دلیل متهم كردن 'صدراله دولت 'به ایجاد مافیای گوشت و مرغ خبرساز شده بود،

بركناری وی توسط وزیر صنعت، معدن و تجارت بارقه امیدی را برای فعالان حوزه بازرگانی ایجاد كرده است .

'صدر' یكی از وارد كنندگان گوشت قرمز و سفید كشور است كه چندی پیش نیز انتقادات گزنده ای از 'محمد علی ضیغمی' معاون بازرگانی داخلی وقت وزارت صنعت، معدن و تجارت در مورد امضای تفاهم نامه با مباشرینی غیر از اتحادیه داشت.

وی گفت: تغییر مدیریت در این سطح از وزارت صنعت نیز به معنای آن است كه قرار است وضعیت نابسامان، بسامان شود .

رییس اتحادیه وارد كنندگان گوشت قرمز و سفید در ادامه با به چالش كشاندن فعالیت های مدیرعامل شركت پشتیبانی امور دام كه هفته گذشته با حكم 'مهدی غضنفری'، جای خود را به 'مصیب محمدیان شمالی' داد، افزود: مدیرعامل قبلی در طول پنج سال گذشته فعالیت خود در این شركت جز ایجاد مافیای واردات نهاده های دامی و طیور و گوشت و مرغ كار دیگری انجام نداده است .

صدر با بیان اینكه وی قرار است به عنوان رییس مركز پژوهش های اقتصادی خاورمیانه با پیشینه ای 10 ساله با تهیه گزارشی مستند ثابت كند كه مدیر عامل قبلی شركت پشتیبانی امور دام با سوء مدیریت حدود سه هزار میلیارد تومان به بیت المال آسیب زده، گفت : این گزارش را به سازمان بازرسی كشور ارایه می كنیم .

شركت پشتیبانی امور دام از جمله مجموعه هایی است كه درسال های اخیر میان وزارت جهاد كشاورزی و بازرگانی سابق دست به دست شده است . این شركت یك سال پیش به وزارتخانه ادغامی یعنی صنعت ، معدن و تجارت بازگردانده شد .

وی مدعی است شركت پشتیبانی دام در سال های اخیر فقط با دو یا سه نفر خاص در حوزه واردات نهاده های دامی و طیور و گوشت و مرغ كار می كرده و باعث شده تا آنها انحصاری عمل كنند و همین مسئله باعث شده كه در زمان كنونی تامین نهاده های دام با مشكل مواجه شود درحالی كه این شركت می توانست از توانمندی سایر فعالان اقتصادی استفاده كند.

به گزارش ایرنا،صدر با بیان این جمله كه شركت پشتیبانی امور دام می توانست با ایجاد تشكلی صنفی در حوزه دام و طیور به ایجاد انسجام در حوزه تولید و واردات اقدام كند ، افزود: چرا باید سه نفر توسط اینها 'پروار' شوند و آنها هم به سایر فعالان بخش خصوصی و یا تشكل ها اجازه فعالیت دراین حوزه را ندهند .

رییس اتحادیه وارد كنندگان گوشت قرمز و سفید تاكید كرد : رانت ایجاد شده فضای مسمومی را برای حوزه بازار ایجاد كردو به دنبال آن مافیای واردات شكل گرفت .
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
خبرهای مرتبط
نظر شما
پربحث ترین عناوین
پرطرفدار ترین عناوین