کد خبر: ۱۶۱۰۶۹
تاریخ انتشار : ۰۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۴:۵۲

رییس کل دادگستری تهران: اگر به مردم ظلم نكنيم، ماندگار می‌شويم

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: رییس دادگستری استان تهران گفت: برخي از روي ظاهر مردم درباره آنها قضاوت مي‌كنند و تصور می‌کنند خدا بهشت را برای آنها آفریده و تکلیف بقیه مشخص است.

به گزارش ایلنا، صبح امروز پنجشنبه همایش بسیج حقوقدانان سپاه محمد رسول الله (ص) تهران بزرگ به همت ناحیه ولی عصر (عج) برگزار شد. در این همایش که عده‌ای از حقوقدانان بسیجی حضور داشتند ابتدا مسعود اخوان فرد رییس سازمان بسیج حقوقدانان به بیان مطالبی درباره عملکرد این نهاد پرداخت سپس سید علی رضا آوایی رییس کل دادگستری استان تهران با بیان اینکه ابتکار تشکیل بسیج حقوقدانان ابتکاری مبارک و قابل تحسین است با اشاره به حادثه هفتم تیرماه سال ۱۳۶۰ و شهادت دکتر بهشتی و یاران باوفایش اظهار کرد: اگر دل مردم با نظام و حکومت باشد حتی حوادث مهلکی ماند حادثه هفتم تیر هم نمی‌تواند خللی در ارکان نظام بوجود بیاورد.

رییس کل دادگستری استان تهران با انتقاد از قضاوت‌های ظاهری در جامعه تصریح کرد: برخي از روي ظاهر مردم درباره آنها قضاوت مي‌كنند و تصور می‌کنند خدا بهشت را برای آنها آفریده و تکلیف بقیه مشخص است.

آوایی درباره غفلت‌های ناشی از قدرت سیاسی در جامعه گفت: در سال‌های پس از انقلاب چقدر میان افراد خودی اختلاف و نزاع افتاد و اگر قدرت با تهذیب همراه نباشد، چنین بلایایی را در پی دارد.

وی افزود: اهل معنا نگرانی بیشتری در خود دارند و باید بدانیم خدا سند سیم و سرب برای حفظ انقلاب به ما نداده و کسی نباید خیالش از بابت حفظ انقلاب راحت باشد.

رئیس کل دادگستری استان تهران خاطرنشان کرد: اگر با مردم به دید احترام رفتار کردیم و به آن‌ها ظلم نکردیم ماندگار خواهیم بود و نظام نیز روز به روز قدرتمند‌تر می‌شود، اما اگر به عقب برگشتیم ظلم کردیم و آلوده شدیم، خدا اسلام را حفظ می‌کند اما ما را از بین می‌برد و دیگرانی که شایسته‌تر هستند کار را به دست می‌گیرند.

وی افزود: خون شهدا حجتی است تا گرفتار دنیا نشویم نه اینکه به واسطه شهدا دنیا طلبی پیشه کنیم و نباید فکر کنیم چون ولی فقیه داریم آسیب‌ناپذیریم زیرا ابزار ولی فقیه ما هستیم که اگر به وظایفمان عمل نکنیم به او ضربه زدیم.

آوایی با بیان اینکه برخی از کار‌ها ضربه به وجاهت رهبری است، تاکید کرد: اصل خدمت صادقانه با چارچوب‌های دینی است و تنها از این راه نظام حفظ می‌شود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۰۱
0
1
به نام خدا ، افرین به آقای رئیس کل دادگستری استان تهران ، که نتیجه ریشه انقلابات تاریخی را در آوردند که اگر ظلم کنیم نمی مانیم ولی اگر به مردم برسیم و عدالت را برقرار کنیم ، می مانیم . مخصوصا" که رژیم جمهوری اسلامی ایران ، چون با نام دین همراه است ، ناخودآگاه حساسیتهای بسیاری را در سطح جهان به همراه دارد و علی الخصوص زندگی مسئولان ، خیلی درنظر ها است که اینان الگوی مردم می باشند .
در دین ما ساده زیستی و زندگی بدون تجملات و با عدالت بودن ، خیلی مدنظر می باشد .
یک مسئول و یا نماینده و مرجع خوب را باید ار طرز زندگیش و مبلغ حساب بانکی خود و خانواده اش شناخت . مگر نه اینکه شیعه هستیم . پس باید زندگی پیامبر و حضرت علی (ع)را الگو قرار دهیم و تجملات ، در زندگی مخصوصا" مسئولین ، با این همه مستضعف در جامعه ، باید مایه ننگ باشد .
از سخنان حضرت علی (ع) :
بر یک مسئول و پیشوا واجب است که مثل مستضعف ترین،
قشر جامعه خود غذا بخورد ، لباس بپوشد و زندگی کند تا
فقیر ازفقر خود ، شرمنده نشود و غنی از مال خود ، راضی و
مفتخر نگردد . انشاءالله .
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین