کد خبر: ۱۶۳۴۸۸
تاریخ انتشار : ۲۱ تير ۱۳۹۱ - ۱۳:۴۰

دستگیری 4 ژاپنی در تهران با 15 کیلو شیشه

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر از دستگیری 4 تبعه ژاپن در ایام نوروز با 15 کیلوگرم شیشه خبر داد و گفت: در سال 1390 بالغ بر 4 تن شیشه کشف شد.

به گزارش آنا، مصطفی محمدنجار وزیر کشور و دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پاسخ به سوالی درباره روند کشف مواد مخدر و باندهای قاچاق در دو سال اخیر نسبت به گذشته گفت که نگاهی به آمار و ارقام درگیری‌ها و کشف مواد در طول سال‌های 1389 و 1390 نمایانگر وضعیت تشدید شونده برخورد با باندهای قاچاق و ترانزیت مواد مخدر و تمرکز اقدام‌های مقابله‌ای از مناطق عمقی کشور به سمت مرزهای شرقی و جنوب شرقی کشور است.

وی ادامه داد: 50 درصد از مجموع کشفیات 494 تنی در سال 1390 در شرق کشور یعنی در استان‌های سیستان و بلوچستان، خراسان رضوی، کرمان و خراسن جنوبی، 30 درصد در استان‌های حاشیه شرق شامل استان‌های هرمزگان، فارس و یزد و 20 درصد در سایر استان‌ها بوده است. این درصدها به ترتیب نسبت به سال قبل 14 و 20 درصد رشد و 10 درصد کاهش را نشان می‌دهند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر درباره آمار دستگیری قاچاقچیان نیز اظهار داشت: در موضوع دستگیری قاچاقچیان نیز رشد ی 11 درصدی را داشته‌ایم.

نجار به تشکیل کمیته ملی پیش‌سازها به عنوان مواد موثر تولید شیشه و نیز تدوین و اجرای طرح عملیاتی خورشید اشاره کرد و گفت که در مقولة کشفیات شیشه در سال 1390 بالغ بر 4 تن شیشه کشف شد. در حالی که کشفیات سال 1389 نزدیک به یک تن بود. در سال یاد شده و با اقدام‌های اطلاعاتی و عملیاتی خوبی که انجام شد، کانون تولید شیشه در سطح استان‌های تهران و البرز و تحرکات تولیدکنندگان و قاچاقچیان شیشه در این دو استان مهم ضربه اساسی خورد.

وی تاکید کرد: با تمرکز اقدام‌های اطلاعاتی نیروهای بخش مقابله روی ماده شیشه، امروز در تهران و کرج دیگر متخلفین نمی‌توانند به سمت فعالیت‌های بزرگ که قبل از این در حال رخ دادن بود، حرکت کنند.

دبیرکل ستاد مبارزه با مواد مخدر در پایان خاطرنشان ساخت: مستندات موجود که فعالیت اتباع کشورمان در قاچاق شیشه به لحاظ ترس از مجازات اعدام به سمت گرایش به استفاده از اتباع خارجی کاهش یافته است. دستگیری 4 تبعه ژاپن در ایام نوروز با 15 کیلوگرم شیشه شاهدی بر این ادعاست.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین