کد خبر: ۱۶۴۲۸۷
تاریخ انتشار : ۲۸ تير ۱۳۹۱ - ۱۱:۴۱

مسلمانانی که در میانمار کباب می‌شوند! (+عکس)

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نسل‌کشی و تصفیه قومی مسلمانان در میانمار، در حالی هر روز ابعاد گسترده‌تری به خود می‌گیرد که جامعه جهانی در این زمینه سکوت کرده است. میزان خشونت‌ها و شکنجه‌های اعمال شده علیه مسلمانان این کشور به اندازه‌ای بسیار است که می‌توان آن را بسیار کم سابقه در تاریخ جهان خواند. 

در چند روز گذشته، خبر کشتار گسترده جمعیت‌های مسلمان کشور میانمار، در میان برخی رسانه‌های جهان بازتاب پیدا کرده؛ اما هنوز با موضعی مشخص از سوی دولت‌ها، به ویژه دولت‌های اسلامی روبه‌رو نشده است.

هزاران نفر از مردم مسلمان میانمار، در حالی از سوی بوداییان افراطی مورد حمله قرار گرفته، کشته شده و سوزانده می‌شوند که در بیشتر موارد، نیروهای نظامی و امنیتی تنها در نقش ناظر، این جنایت‌ها را می‌بینند و برای آنان کاری نمی‌کنند!

اما قضیه تنها به اینجا محدود نمی‌شود، زیرا دولت میانمار نه تنها برای جلوگیری از این جنایت‌ها کاری انجام نداده، بلکه به گونه‌ای از آن حمایت نیز کرده است. در همین راستا، «تین سین»، رئیس جمهور این کشور اعلام کرده، مسلمانان باید از میانمار بروند و یا به اردوگاه‌های آوارگان سازمان ملل منتقل شوند.

در این باره باید گفت، هرچند کشتار مسلمانان در این کشور جنوب شرقی آسیا به تازگی گسترش یافته، تبعیض‌ها علیه آنان سابقه‌ای طولانی دارد. مسلمانان این کشور که عمدتاً در منطقه «آراکان» زندگی می‌کنند، از سال ۱۹۸۲ حتی از داشتن حقوق شهروندی نیز محروم بوده‌اند.

به این ترتیب، در میانه سکوت و انفعال جامعه جهانی، دولت میانمار نیز از حرکات جدید گروه‌های افراطی بودایی استقبال کرده و در حالی که این گروه‌ها تاکنون بیش از بیست روستا و ۱۶۰۰ منزل را ویران کرده و هزاران نفر را کشته و یا زنده زنده سوزانده‌اند، دولت این کشور هیچ کاری در راستای جلوگیری از آنها انجام نداده است.

گفتنی است، دولت این کشور پیش از این دستور داده بود، مسلمانان حق ندارند مساجد جدید بسازند و یا مساجد قدیمی خود را بازسازی کنند و با استناد به همین قانون، نزدیک به ۷۲ مسجد توسط دولت ویران شد. همین امر، جرقه حرکات گروه‌های افراطی را زد که از فوریه سال گذشته میلادی تاکنون به خشونت علیه مسلمانان و کشتار آنان ادامه می‌دهند.

اما جالب توجه‌ترین نکته در این میان، سکوت گروه‌های به اصطلاح حقوق بشری و نیز دولت‌های غربی از یک سو و برخی کشورهای مسلمان مدعی از سوی دیگر است.

لازم به یادآوری است که میانمار،‌‌ همان کشوری است که سال‌ها به دلیل حبس یک رهبر دمکراسی خواه به نام «آنگ سان سوچی» تحت تحریم‌های آمریکا و اروپا بود، حال آن که اکنون که وی از حبس آزاد و وارد فعالیت‌های سیاسی شده، نه تنها غرب، بلکه خود وی نیز هیچ گونه موضع‌گیری در قبال کشته شدن صد‌ها نفر انسان بی گناه نکرده‌اند.

از سوی دیگر، در حالی که وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران، روز گذشته رسما این کشتار‌ها را محکوم کرده و گروه‌های مردمی برای حمایت از مسلمانان بیگناه میانمار در کشور در حال شکل گیری است، کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی، قطر و امارات و نیز کشورهای غیرعربی از جمله ترکیه که در موارد دیگر داعیه‌دار دفاع از مردم در مقابل دولت‌ها هستند، سکوت بی‌سابقه‌ای را در این زمینه در پیش گرفته‌اند.

به گزارش تابناک،به هر روی، حتی فارغ از دین و‌نژاد و مذهب و قومیت، آنچه مهم است اینکه صد‌ها انسان در گوشه‌ای از دنیا به وحشیانه‌ترین شکل ممکن در حال کشته شدن هستند. حمایت از این افراد و تلاش برای تغییر وضعیت آن‌ها، نه تنها وظیفه‌ شرعی و اسلامی، بلکه وظیفه‌ای وجدانی و انسانی است. {$old_album_164287}
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
مرگ بر جنایتکار
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
یاد داستان خدا و فرشته هاش افتادم
روزی که خدا فرشته هاشو فرستاد رو زمین تا از رو زمین خاک ببرن تا انسان خلق بشه،خاک اجازه نداد و گفت که آدم میاد رو زمین و خون به پا میکنه.
این سرنوشت انسانهاست کاری هم نمیشه کرد:از ماست که بر ماست...
از عربها هم انتظاری نداشته باشید اونها بی عرضه ترین موجودات زمینن.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
اللهم عَجِّل فَرَجَ مُحَمَّدوآل مُحَمَّد
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
متاسفانه دفاع ما از مظلومان رنگ و بوي سياسي به خودش گرفته.........
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
سلام خدايا چه بروز اين انسانهاي مظلوم وبي پناه آورده اند؟خدايا اگر ما بميريم بهتر است ازاينکه زنده بمانيم واين همه زجر وشکنجه وکشتار انسانها خصوصا مسلمانان را ببينيم. مدعيان حقوق بشر ودفاع از آزادي فکر وعقيده انسانها کجايند؟شاهان بي خاصيت عرب کجاهستند؟خادم الحرمين عربستان ،شاه اردن ومغرب وشيوخ بي عرضه عرب کجا هستند؟مگر شما مسلمان نيستيد ؟.. گفته پيامبر گرامي اسلام (ص)بايد آويزه گوشتان باشدکه فرمودند :هرکس فرياد مسلماني را بشنود وبه فرياد او نرسد مسلمان نيست .حتما خواهيد گفت ما صداي دادخواهي مسلماني را نشنيده ايم تااز شما رفع تکليف شود ولي اين به شما کمکي نمي کند.......... .وظيفه ما چيست ؟آيا بايد دست روي دست بگذاريم ونظاره گر شکنجه وقتل مسلمانان باشيم؟که از مسلماني خارج شده ايم يا از هر راه حل سياسي واقتصادي ونظامي ممکن براي نجات اين انسانهاي بيگناه وبي پناه استفاده کنيم .به نمايندگي از طرف همه ملت ايران از تمام مسئولان کشور علي الخصوص مسئولان وزارت امور خارجه مي خواهيم که اين موضوع رادر اولويت ودستور کار خود قرار دهند و با طرح سه فوريت تشکيل جلسه کنفرانس اسلامي را درخواست نمايند.مطمئنا دست استعمارگران غربي خصوصا انگليس وآمريکا در پشت اين جنايات است.اما ما اين مسلمانان مظلوم را تنها نخواهيم گذاشت بودائيان افراطي تقاص اين جناياتشان را سخت پس خواهند داد ودست انتقام الهي باشدت بر سر شان فرود خواهد آمد .ما رهايشان نخواهيم کردوداد مسلمانان را از آنها خواهيم گرفت.خدايا از تو مي خواهيم که اين مسلمانان ومارا در حمايت از آنها ياري کني. آمين يا رب العالمين.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
وامصیبتا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۰۱ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
خدايا ظهور مهدي را برسان
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۳۲ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
پناه بر خدا. دعا کنیم برای نجات امت رسول خدا. کنفرانس اسلامی باید هر چه سریعتر با یک موضع گیری آشکار، وارد صحنه شود؟ بای ذنب قتلت؟
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۳۶ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
يا مهدي ادركني
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۸
0
0
lمسلمانان باید در مقابل این جنایت بسیج شوند .سکوت یعنی ذلت اسلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۳۹ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
0
0
بِایِّ ذَنبٍ قُتِلَت

یا صاحبالزمان ادرکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۱/۰۴/۲۹
0
0
یا صاحبالزمان ادرکنی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۸:۴۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۴
0
0
سكوت مسلمانان و عدم حمايت از آنان، آب در جوي دشمنان اسلام ريختن است.
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۳۰ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
سلام
میخواستم در مورد مسلمونای میانمار بگم
من همین الان فیلم اتش زدن مسلمونا رو دیدم(خیلی شوکه و ناراحت شدم)
تورو به خدا تو رو به قران و به هرچیزی که اعتقاد دارین واقا اگه میتونین کاربکنین کاری بکنین(واسه ی چی کاری نمیکنین)
امام علی میگه هرکسی به خاطر دراوردن یه النگو از دست یه زن یهودی تو سرزمین اسلامی دغ بکنه حق داره
کاری بکنین
کاری بکنین
تورو به خدا
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۱/۰۵/۱۱
0
0
متاسفانه هم دیر خبر دار می شیم هم ناقص
دولت مینمار فقط سکوت نکرده بکه خودش در این کشتار شرکت داره واین فقط در میانمار نیست ودر هند وچند کشور دیگه هم بوداییها دست به کار شده اند
بر نامه ریزی و هماهنگی وعملیات رسانه ای جهانی وجود دارد به سکوت معنی دار کشور ها وسازمانهای جهانی توجه کنید و اظهار نظر برنده جایزه صلح !!
در بعضی موارد بعد از سالها اطلاعات سوخته نقش سازمانهای اطلاعاتی بیرون میاد مثل ویتنام و آفریقاو...
البته کشتار .سانسور شکنجه تبعیض محروم کردن از حقوق اولیه بر علیه مسلمانان در تمام دنیا داره انجام می شه نمونش زیاده (پاراچنار.چچن.صربستان.بالکان.هند.آفرقا.غزه.عراق.افغانستان و...) وحتی اروپا که افکار عمومی ممکن مانع بشه واینجاست که سلطه رسانه ای به کار میاد
ما مسلمانها از نظر جهانی تنهاییم و خودمان باید به هم کمک کنیم
ناشناس
|
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۱/۰۵/۳۱
0
0
انا لله واناالیه راجعون ، مسلمانان را چه شده است ؟ سر انسانیّت چه آمده ، بشریّت در چه مخمصه ای گرفتار آمده و چرا لبه ی تیغ حقوق بشر وقتی به مسلمانان می رسد کند می شود ؟ آیا فتنه ای مانده که صهیونیزم انجام نداده باشد؟ این نتیجه همان مسافرت چند ماه پیش خانم کلینتون به جنوب شرق آسیاست ! اینها همه دسیسه هایی است که نطفه اش در کاخ سفید بسته می شود و این دست شیطان بزرگ ، امریکاست که کبریت اغتشاشات را در میانمار ، افغانستان ، کره ، سودان ، پاکستان ، یمن ، سوریه ، بحرین ، عراق ، ترکیه ، آذربایجان و...روشن می کند ، آخر چرخ زرادخانه های غرب باید بچرخد ، باید اقتصاد رو به بحران غرب از جایی منبع در آمدی داشته باشد ، وگرنه دولتها رو به اضمحلال غرب از کجا جواب میلیونها بی خانمان ، گرسنه ، بیکار و کارتون خواب اروپا را تأمین کند ، ساده تر از مردم بیسواد بودایی میانمار و .... را کجا می شود پیداکرد که به خاطر چند دلار هر کاری را بکنند...آقای بانکیمون و دیگر ریش سفیدان سازمان ملل ، کجا مشغول میخوارگی و قمار و نرد باختن وبیلیارد زدن و سگ بازی هستید ، وقت کردید سرکی از کاباره های مجلّل اروپا بیرون بزنید وجهان آشفته و اوضاع پایمال شده ی فقرا به دست اغنیا را تماشا کنید وحال کنید ودستی بر آتش این فتنه ها نزدیک کنید وسوزش دل بیچارگان را و بوی کباب شده ی گوشت انسانها را بشنوید ، آنگاه اگر مجالی برایتان ماند در بستر شرم فرو روید وبیاسایید...والسّلام
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۱:۵۰ - ۱۳۹۱/۰۶/۰۲
0
0
دارم توى همون آتش مى سوزم وقتى مىبينم كارى از دستم بر نمياد.... خدايا تو كارى بكن ... چه حكمتى داره آخه؟!؟!
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین