کد خبر: ۱۶۵۷۶۶
تاریخ انتشار : ۰۹ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۰:۵۸

تاجیکستان BBC و نووستی را فیلتر کرد

آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب: دولت تاجیکستان وب‌سایت‌های بنگاه سخن پراکنی انگلیس (بی بی سی) و کانال تلویزیونی وستی روسیه را فیلتر کرد.

به گفته یک سخنگوی یک شرکت ارائه دهنده سرویس اینترنت، این تصمیم توسط سازمان دولتی خدمات ارتباطی اتخاذ شده است.

کاربران اینترنتی در تاجیکستان اظهار دارند که دسترسی به سایت‌های بی بی سی و وستی از تاریخ 29 ژوئیه امکان‌پذیر نیست.

کارشناسان اتخاذ چنین تصمیمی را از سوی سازمان مذکور به وقوع درگیری‌های خونین در شرق تاجیکستان در تاریخ 24 ژوئیه ربط می‌دهند.

در جریان این درگیری‌ها، 9 تن از افسران نیروهای امنیتی کشته و دست‌کم 25 نفر دیگر نیز مجروح شده‌اند. این افراد طی عملیاتی برای مبارزه با گروه "مانیا" که گفته می‌شود در قتل عبدالله نظرف ژنرال امنیتی تاجیکستان دست داشتند، کشته شده‌اند.

مقامات دوشنبه، گزارش‌های مربوط به تلفات غیرنظامی را تکذیب می‌کنند، در حالی که رسانه‌ حزب اپوزیسیون در تاجیکستان از کشته شدن 200 غیرنظامی خبر می‌دهد.

فعالان اپوزیسیون تاجیکستان ادعا می‌کنند که این درگیری‌ها از سوی دولت برنامه‌ریزی شده تا مخالفت‌ها را در این منطقه سرکوب کند. آن‌ها دولت تاجیکستان را به بهانه کردن مرگ نظرف و حملات صورت گرفته علیه مقامات دولتی برای اجرای عملیات پاکسازی قوی و بازیابی کنترل منطقه متهم می‌کنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از خبرگزاری نووستی، در تاریخ 23 ژوئیه، یک روز پیش از وقوع درگیری خونین 23 ژوئیه، تظاهراتی در شهر خاروغ بر پا شد که خشم مقامات دولتی تاجیکستان را برانگیخت، یک فیلم ویدئویی که بر روی سایت یوتیوب منتشر شد نشان داد که یکی از برگزارکنندگان اصلی تظاهرات "سبز علی محمد ریزویف" رهبر حزب احیای اسلامی تاجیسکتان بوده است.
سبز علی یکی از منتقدان اوضاع نابسامان اقتصادی و اجتماعی تاجیکستان بود و از اینکه مقامات دولتی تا این حد غیرفعال هستند. جسد این رهبر مخالف دولت، سه روز پس از تظاهرات پیدا شد.

آسیا پلاس به نقل از یکی از اعضای حزب احیای اسلامی تاجیکستان نوشت: وی پس از تظاهرات 23 ژوئیه در خاروغ، توسط ماموران اجرای قانون دستگیر و به ضرب گلوله کشته شد. وی سه روز بعد در تاریخ 26 ژوئیه به خاک سپرده شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Germany
|
۲۲:۱۹ - ۱۳۹۱/۰۵/۰۹
0
0
با گفتن این خبرها می خواین کارای دولت،مثل سانسور و فیلترینگ رو توجیح کنین دیگه .....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین