کد خبر: ۱۶۶۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۳:۰۴

سوریه از استعفای 'كوفی عنان' ابراز تاسف كرد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: وزارت خارجه و مهاجران سوریه شامگاه پنجشنبه با انتشار بیانیه ای از استعفای 'كوفی عنان' به عنوان فرستاده سازمان ملل برای حل بحران این كشور ابراز تاسف كرد.

در این بیانیه كه نسخه ای از آن به دفتر ایرنا در دمشق نمابر شد، آمده است: سوریه همواره پایبندی كامل خود را به طرح شش بندی عنان به اثبات رسانده و با ناظران بین المللی در این كشور همكاری كرده است، اما دولت هایی كه ثبات سوریه را هدف قرار داده اند و در عین حال درشورای امنیت با این طرح موافقت كردند همواره بر شكست طرح اصرار می ورزیدند.

در ادامه بیانیه آمده است كه این دولت ها هیچگاه نیت صادقانه ای برای كمك به سوریه در عبور از بحران نداشته و تلاش كرده اند از طریق حمایت از گروه های تروریستی مسلح و پناه دادن به آنها، طرح مزبور را با مشكل مواجه سازند.

وزارت خارجه سوریه تاكید كرده است كه این كشور بر مبارزه با تروریسم بر اساس قوانین سوریه و قطعنامه های مربوطه شورای امنیت سازمان ملل با هدف بازگرداندن امنیت و ثبات به كشور و حمایت از شهروندان بیگناه سوریه و حفاظت از دارایی های عمومی و خصوصی پایبند خواهد ماند.

در این بیانیه آمده است كه دولت سوریه همچنان معتقد است، تنها راه برون رفت از بحران و دستیابی به خواسته ها و آرمان های مردم سوریه، گفت و گوی ملی فراگیر و آشتی ملی بین گروه های سوری بدون دخالت بیگانه است.

وزارت خارجه این كشور بار دیگر بر پایبندی خود به همكاری با ناظران بین المللی در سوریه برای اجرای طرح شش بندی عنان اعلام كرده است.

عنان روز 24 فروردین ماه طرح شش بندی برای حل بحران سوریه ارائه كرد كه دو بند عمده آن برقراری آتش بس و گفت و گو بین دولت دمشق و مخالفان است.

شورای امنیت سازمان ملل بر اساس همین طرح 300 ناظر نظامی غیر مسلح برای مدت سه ماه به سوریه اعزام كرد كه ماموریت آنها در 30 تیر ماه برای یك ماه دیگر تمدید شد، اما تعداد آنها به كمتر از نصف تقلیل یافت.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین