کد خبر: ۱۶۷۰۰۸
تاریخ انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۲:۴۸

اخضر ابراهیمی جایگزین کوفی عنان می‌شود

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: برخی دیپلمات‌ها در سازمان ملل گفتند که به احتمال قوی «اخضر ابراهیمی» دیپلمات کهنه کار الجزایری جایگزین «کوفی عنان» فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه شود. 

این دیپلمات‌ها که نخواستند نامشان فاش شود تصریح کردند که اواسط هفته آینده بیانیه‌ای در مورد تعیین ابراهیمی به عنوان فرستاده ویژه سازمان ملل و اتحادیه عرب در امور سوریه صادر می‌شود.

در همین حال این دیپلمات‌ها تاکید کردند که ممکن است به علت نگرانی‌های برخی کشورهای تاثیرگذار در مورد انتخاب اخضر ابراهیمی و یا تردید خود وی، تغییراتی در آخرین لحظات رخ دهد.

به گزارش ایلنا به نقل از رویترز، این در حالی است که عنان هفته پیش اعلام کرده بود که به علت ناتوانی‌اش در انجام ماموریتش در سوریه از مقام خود کنار می‌گیرد. عنان علت ناکام ماندن ماموريت و میانجیگری‌اش در سوریه برای حل بحران این کشور را به بن بست رسیدن شورای امنیت پیرامون سوریه دانست.

بنابراین گزارش ابراهیمی ۷۸ ساله وزیر خارجه سابق الجزایر است و برای چندین سال به عنوان میانجیگر برای حل برخی مشکلات فعالیت کرد و فرستاده ویژه سازمان ملل در افغاسنان، عراق، هائیتی و آفریقای جنوبی بود.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین