کد خبر: ۱۶۷۵۵۰
تاریخ انتشار : ۲۴ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۰:۵۹

آدم‌ربايي براي شركت هرمي

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: شنبه هفته جاري مردي با حضور در اداره پليس آگاهي رباط كريم در غرب استان تهران از ربوده شدن پسرش خبر داد و براي نجات او درخواست كمك كرد.

شاكي گفت: يك ماه پيش پسرم براي يافتن كار از تبريز به رباط كريم آمد. قرار بود در صورتي كه كاري پيدا نكرد بازگردد. چند روزي از او خبري نداشتيم تا اين كه مردي طي تماس تلفني ادعا كرد پسرم را ربوده و در قبال آزادي‌اش بايد پول پرداخت كنم.

تقاضاي هفت ميليون توماني براي آزادي گروگان
شاكي اضافه كرد: ابتدا موضوع را باور نكردم تا اين كه در تماس بعدي، مرد غريبه صداي فرياد و كمك‌خواهي فرزندم را برايم پخش كرد كه اطمينان يافتم او ربوده شده است. مرد آدم‌ربا از من خواست هفت ميليون تومان براي آزادي فرزندم تهيه كنم و در تماس بعدي محل تحويل پول را مي‌گويد.

با اطلاعات به دست آمده از اين مرد، ماموران ضمن آموزش از او خواستند به محل ملاقات با آدم‌ربا برود.

در حالي كه تحقيق در اين باره آغاز شده بود، شاكي به ماموران اطلاع داد مرد آدم ربا خواسته است پول درخواستي را درون كيفي گذاشته و به يكي از محله‌هاي جنوبي شهر بروم.

روز بعد مرد شاكي در حالي به محل ملاقات رفت كه ماموران به طور نامحسوس آنجا را زيرنظر داشتند؛ اما مرد آدم‌ربا در محل قرار حاضر نشد.

ماموران كه احتمال مي‌دادند وي به حضور آنها پي برده باشد، به جستجو در محل پرداختند، كه به رفت و آمدهاي چند نفر به يك خانه در آن حوالي مشكوك شدند.

در تحقيق از همسايه‌ها معلوم شد از دو ماه گذشته چند مرد آنجا را اجاره كرده‌اند و هر روز افراد متعددي به آنجا در رفت و آمد هستند.

با مشخص شدن اين موضوع، پليس كه احتمال مي‌داد اين مكان مخفيگاه مرد آدم‌ربا باشد، محل را محاصره كرده و با هماهنگي قضايي وارد خانه شدند.

ماموران در بررسي از اين خانه، مرد ربوده شده را كه همراه شش مرد ديگر در يكي از اتاق‌هاي خانه نشسته بود، شناسايي و همه افراد حاضر را براي تحقيقات به پليس آگاهي رباط كريم منتقل كردند.

در تحقيق از مرد ربوده شده معلوم شد او ربوده نشده، بلكه در دام اعضاي يك شركت هرمي گرفتار شده و براي اين كه از سوي رييس شركت استخدام شود، تصميم به همكاري با آنها گرفته و در اجراي نقشه آدم‌ربايي ساختگي و اخاذي از پدرش، به آنها كمك كرده است.

اعتراف سركرده باند
در پي اين اظهارات، سركرده باند هرمي كه بين متهمان بازداشت شده قرار داشت، به پليس گفت: از دو ماه پيش با اجاره خانه‌اي در رباط كريم و با همدستي پنج نفر ديگر يك شركت هرمي راه‌اندازي كرده و به بهانه استخدام جويندگان كار در سازمان‌ها و شركت‌هاي معتبر با حقوق بالا و سرمايه‌گذاري افراد را فريب داده و از آنها كلاهبرداري مي‌كرديم.

متهم با اشاره به ماجراي گروگانگيري ساختگي گفت: پسر شاكي، يكي از دوستانم بود. يك ماه پيش در تماس با من خواست تا كاري برايش پيدا كنم. با اطلاع از اين موضوع تصميم گرفتم از او هم كلاهبرداري كنم.

متهم اضافه كرد: به او پيشنهاد دادم تا از پدرش اخاذي كنيم. ابتدا قبول نمي‌كرد تا اين كه در پي اصرار‌هاي ما پذيرفت و من و همدستانم نقشه آدم‌ربايي ساختگي را عملي كرديم اما پيش از دريافت پول دستگير شديم.

به گزارش جام جم،سرهنگ حسن‌ آبادي، فرمانده انتظامي شهرستان رباط كريم در اين باره به خبرنگار ما گفت: با اعتراف سركرده باند، همدستانش نيز بازجويي شدند و به همكاري با او در كلاهبرداري از مردم تحت‌پوشش شركت‌هاي هرمي و آدم‌ربايي ساختگي به انگيزه اخاذي از خانواده شاكي اعتراف كردند.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین