کد خبر: ۱۶۸۰۰۴
تاریخ انتشار : ۲۸ مرداد ۱۳۹۱ - ۲۲:۰۸

یک نوجوان ۱۶ ساله به دست پلیس بحرین کشته شد

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: خبرگزاری رویترز از کشته شدن یک نوجوان ۱۶ ساله در جریان تظاهراتی در شهر محرق بحرین خبر داد. مخالفان می‌گویند که این نوجوان در اثر حمله خشونت آمیز ماموران امنیتی کشته شده، اما دولت بحرین گفته او با کوکتل‌مولوتوف به سمت نیروهای پلیس حمله کرده و اقدام پلیس در کشتن او در دفاع از خود بوده است. 

بر اساس این گزارش که روز شنبه ۱۸ اوت (۲۸ مرداد) منتشر شده است، دولت بحرین نام این نوجوان را حسام الحداد اعلام کرده است و گفته است که او در میان تظاهرکنندگانی بود که شامگاه روز جمعه با کوکتل مولوتوف به پلیس حمله کردند و او پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

بر همین اساس مرکز حقوق بشر بحرین به نقل از شاهدان عینی اعلام کرده که پس از اینکه نیروهای پلیس به بدن این نوجوان گلوله‌های ساچمه‌ای شلیک کردند، ماموران لباس‌شخصی در حضور پلیس او را به شدت مورد ضرب و شتم قرار دادند. 

این در حالی است که وزیر کشور بحرین می‌گوید در جریان تظاهرات روز جمعه حدود ۷۰۰ مامور پلیس مجروح شده‌اند و "پلیس از گلوله‌های واقعی استفاده نکرده و در برخورد با تظاهرات‌کنندگان از خود خویشتن داری نشان داده است." 

رویترز به نقل از شاهدان عینی گزارش داد که امروز (شنبه) صدها نفر در مراسم تشییع جنازه این نوجوان در شهر محرق شرکت کردند. 

گروههای حقوق بشری از ادامه سرکوب جدی معترضان، از جمله کودکان و افراد مسن، توسط دولت بحرین، ابراز نگرانی جدی کرده اند. 

تظاهرات روز جمعه در شهر محرق در بحرین در حالی برگزار شد که نبیل رجب، رئیس موسسه حقوق بشر بحرین و از فعالان حقوق بشر این کشور به سه سال زندان محکوم شد. 

به گزارش رویترز دولت آمریکا که از متحدان دولت بحرین است از صدور این حکم "به شدت ابراز نگرانی" کرده است. 

بر اساس این گزارش در بیانیه وزارت امور خارجه آمریکا در این باره آمده است: "ما بارها از دولت بحرین خواسته‌ایم که گام‌هایی را برای ایجاد اعتماد در جامعه بحرین بردارد و گفت‌وگو‌های معناداری با رهبران مخالفان داشته باشد. صدور مجازاتی شدید برای یک ابراز نظر صلح آمیز نمی‌تواند در راستای چنین تلاش‌هایی باشد." 

حکومت بحرین در طول سال گذشته تعداد زیادی از شهروندان شیعه آن کشور را به حبس‌های طولانی مدت محکوم کرده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۱:۴۴ - ۱۳۹۱/۰۵/۲۹
0
0
واقعا شما شرم و حیا نمی کنید درست در روزی که بیش از صد و هفتاد نفر در سوریه جان خود رو از دست میدند خبر کشته شدن یک جوان بحرینی رو اینگونه بازتاب میدید...واقعا فکر میکردم آفتاب تا حدی با دیگر رسانه ها و خبرگزاری ها تفاوت داره... یک جلاد خونریز که گویی مرگ مردمش براش مثل یه بازی میمونه اینطوری داره جنایت میکنه و اون وقت شما از غم جوانک بحرینی به سوگ نشته اید....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین