کد خبر: ۱۶۸۲۰۲
تاریخ انتشار : ۳۰ مرداد ۱۳۹۱ - ۱۶:۳۰

از برد بارسا تا توقف رئال برابر والنسيا

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: نخستين بازي رسمي بارسا با هدايت "تيتو ويلانوا" موفق از آب درآمد. مادريدي‌ها نيز فصل تازه را با تساوي آغاز كردند.

به گزارش ايسنا، هفته نخست رقابت‌هاي فوتبال دسته نخست باشگاه‌هاي اسپانيا با انجام 4 مسابقه دنبال شد. رئال بتيس و بارسلونا برندگان ديدارهاي يكشنبه شب بودند. پيكار رئال مادريد و والنسيا و لوانته – آتلتيكومادريد نيز برنده‌اي نداشت.

شاگردان ژوزه مورينيو فصل جديد را با ديدار خانگي برابر والنسيا آغاز كردند و در نهايت با بسنده كردن به تساوي يك بر يك برابر اين تيم امتيازهاي بازي را با مهمانان خود به اشتراك گذاشتند.

"گونسالو هيگوآين" آرژانتيني زننده نخستين گل اين فصل براي مدافع عنوان قهرماني ليگا بود ولي در ادامه گل دقيقه دهم او بي‌اثر شد. "جوناس" در فاصله 3 دقيقه مانده به پايان نيمه نخست بازي را به تساوي كشاند. اين نتيجه تا پايان بازي دستخوش تغيير نشد و در نهايت شاگردان "مائوريسيو پلگرينيو"ي آرژانتيني ورزشگاه سانتياگوبرنابئو را با يك امتياز ارزشمند ترك كردند.

هفته نخست ليگا
دومين بازي يكشنبه شب پر گل بود تا جايي كه دروازه‌بان‌هاي دو تيم روي‌هم 8 بار توپ را از دروازه‌هاي خود بيرون كشيدند. در اين ميان سهم رئال بتيس از گل‌هاي زده بيش از بيلبائوي ميزباني بود كه در همان 30 دقيقه نخست 3 بار دروازه‌اش را باز شده ديد.

روبن كاسترو (7)، خورخه مولينا (26) و بنات اچبريا (31) زننده سه گل نخست اين بازي دراماتيك براي بتيس بودند. در نيمه دوم ميزبان با گل‌هاي ده‌ماركوس (48)، سان‌خوزه (68 و 77) به بازي برگشت ولي گل‌هاي پوزوئلو (81) و خورخه مولنا (87) بار ديگر هر 3 امتياز بازي را از آن شاگردان "پپه مل"، سرمربي رئال بتيس كرد تا نخستين امتيازهاي فصل براي آنها بسيار رويايي رقم بخورد.

"كارلس پويول" ماشين گلزني بارسا را در فصل 2013 – 2012 روشن كرد. گل دقيقه 4 كاپيتان آبي‌‌-اناري‌ها آغاز جشنواره گل در نوكمپ بود. بارسلونا كه فصل را با ديدار خانگي برابر رئال سوسيه‌داد آغاز مي‌كرد، در نهايت با گل‌هاي ليونل مسي (11و16)، پدرو رودريگس (41) و داويد ويا (84) بازي را با نتيجه 5 بر يك به سود خود پايان برد تا "تيتو ويلانوا"، دستيار گوآرديولا بر خلاف او مربيگري در بارسا را با بردي درخشان و پر گل آغاز كرده باشد. مهمان تنها يك بار در دقيقه 9 و با گلزني "چوري كاسترو" بازي را به تساوي كشاند ولي در ادامه نتوانست پا به پاي مسي و همبازيانش پيش بيايد كه با مربي جديد هم هيچ تغييري در شيوه بازي‌شان ديده نمي‌شد. بارسا همانند دوران گوآرديولا به بازي با توپ و پاس‌هاي كوتاه تكيه داشت. تيكي تاكا هنوز هم حرف اول را در بازي ژاوي، اينيستا، فابرگاس و ... مي‌زد؛ شيوه‌اي كه بدون تغيير عمده در دنياي فوتبال به ندرت قابل دفاع و از كار افتادن به نظر مي‌رسد.

آخرين برد سوسيه‌داد برابر بارسا به فصل 1992 – 1991 بازمي‌گردد. هر چند در 66 بازي دو تيم تا به امروز تنها 3 بار نام سوسيه‌داد به عنوان برنده به ثبت رسيده است! به اين ترتيب بارسا با روحيه‌اي خوب به ديدار سوپرجام اسپانيا و حريف هميشگي‌اش رئال‌مادريد پاي خواهد گذاشت. مسابقه‌اي كه پنج‌شنبه شب همين هفته برگزار خواهد شد.

آخرين بازي يكشنبه شب ليگا هم برنده‌اي نداشت. آتلتيكو‌مادريد نيز همانند همشهري‌ خود فصل را با تساوي آغاز كرد. لوانته كه ميزبان مردان ديگو سيمونه آرژانتيني بود با گل دقيقه 5 "ال ژار" از مهمان پيش افتاد ولي تنها 17 دقيقه بعد اين برتري را از دست داد. "آردا توران" در دقيقه 22 آخرين گل اين بازي را براي آتلتيكومادريد به ثمر رساند تا پايتخت اسپانيا در هفته نخست تيم برنده‌اي نداشته باشد؛ هفته‌اي كه دوشنبه شب با 3 مسابقه به پايان مي‌رسد: اوساسونا بدون جواد نكونام به خانه دپورتيوو لاكرونيا خواهد رفت. گرانادا و وايادوليد نيز مهمان وايكانو و ساراگوسا هستند.

در جدول ليگا نيز نام 5 تيم 3 امتيازي به عنوان بالانشين ديده مي‌شود. در اين ميان تفاضل گل بهتر بارسا اين تيم را بالاتر از بتيس، مايوركا، سويا و مالاگا قرار داده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین