کد خبر: ۱۶۹۳۳۷
تاریخ انتشار : ۰۸ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰

تشخيص ديرهنگام يكي از مهم‌ترين دلايل مرگ مبتلايان به سرطان است

آفتاب‌‌نیوز : آفتاب: دبير علمي كنگره بين‌الملي هم‌انديشي سرطان با بيان اينكه 60 درصد مبتلايان به سرطان معالجه قطعي مي‌شوند، گفت: تشخيص ديرهنگام يكي از مهم‌ترين دلايل مرگ مبتلايان به سرطان است.

به گزارش ايسنا، دكتر مهدي سيلانيان طوسي در نشست خبري اين كنگره واقع در شهرك دانش و سلامت افزود: ايران مشكلي در ثبت سرطان در بيمارستان ندارد بلكه مشكل ما ثبت سرطان در جمعيت است كه اين امر يكي از محورهاي كنگره پيش‌رو است زيرا اختصاص بودجه يا برنامه‌ريزي براي مبارزه با شيوع سرطان منوط به ثبت دقيق اين بيماري در جمعيت است و در حال حاضر ما حدود 70 هزار ثبت سرطان در كشور داريم.

وي اعلام كرد: يكي از دلايل فوت بيماران مبتلا به سرطان تشخيص ديرهنگام است كه از عدم آموزش عمومي و ترس مردم از واژه‌ي سرطان ناشي مي‌شود.

دبير علمي كنگره بين المللي هم انديشي سرطان خاطرنشان كرد: بيشترين هزينه‌ي انجام شده در حوزه‌ي علوم پزشكي در دنيا بر روي تحقيقات سرطان متمركز شده و در سال‎هاي اخير شاهد درمان موفق‌تر و عوارض كمتر اين بيماري بوده‌ايم كه موجب درمان قطعي 60 درصد مبتلايان به سرطان بوده است.

وي تاكيد كرد: اين تحقيقات هم از جنبه‌ي مولكولي و ژنتيكي و هم از جنبه‌ي تشخيص، پيشرفت چشمگيري داشته است.

اين استاد دانشگاه علوم پزشكي مشهد اظهار كرد: درمان سرطان در ايران امروز در نقطه‌ي عطف تغيير از سيستم‌هاي درمان قديمي‌تر به مدرن قرار دارد و يكي از نتايج برگزاري اين كنگره در مشهد ايجاد ارتباط بين محققين داخلي و خارجي و اشتراك گذاشتن نتايج تحقيقات و انتقال دانش است و هدف اصلي ما آموزش پزشكان جهت استفاده از دستگاه‌هاي روز دنيا و حتي تبادل استاد و دانشجو با مراكز بين المللي است.

طوسي عنوان كرد: در طي 3 الي 4 سال اخير از درمان‎هاي دو بعدي به سه بعدي رسيده‌ايم.

وي توضيح داد: 450 مقاله به كنگره بين المللي همايش سرطان ارسال شده كه 160 مقاله توسط اين كنگره پذيرفته شده است.
بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین