کد خبر: ۱۶۹۸۲۵
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۱ - ۱۹:۳۰
دبیرکل حزب مردمسالاری:

تكرار اينكه «اصلاحات مرده است»، يعنی اصلاحات زنده است

در چارچوب قانون اساسی تغییر ساختار نظام را مشکلی نمی‌دانیم
آفتاب‌‌نیوز :

آفتاب:‌ رييس جبهه مردم‌سالاري گفت: اصلاحات در انحصار شخص، حزب،‌ موضوع و ركن خاصي نيست.

مصطفي كواكبيان با حضور در سيزدهمين نشست سالانه اتحاديه انجمن‌هاي اسلامي دانشجويان مستقل دانشگاه‌هاي سراسر كشور كه در دانشگاه صنعتي شريف در حال برگزاري است، با بيان اينكه بحث اصلاح بايد يكي از مهم‌ترين رويكردهاي جنبش دانشجويي باشد، تصريح كرد: اگر شما دانشجويان در مقابل نابساماني‌هايي كه در زمينه‌هاي مختلف مي‌بينيد سكوت كنيد بايد كلمه اسلامي را از عنوان انجمن‌هاي اسلامي برداريد زيرا يك مسلمان نمي‌تواند در برابر نابساماني‌ها و ناملايمات سكوت كند و اصلا جنبش دانشجويي هيچ‌گاه نبايد در هيچ زمينه‌اي بي‌تفاوت باشد.

وي به پايه‌هاي اساسي تفكر اصلاح‌طلبي اشاره كرد و ادامه داد: اگر چه ممكن است افرادي بخواهند اصلاحات را طور ديگري معنا كنند ولي اصلاحاتي كه ما به دنبال آن هستيم صد در صد موافق ارزش‌هاي ديني است و معتقديم كه هر كس عليه ارزش‌هاي ديني اقدام كند از نظر ما اصلاح‌طلب نيست.

رييس جبهه مردم‌سالاري افزود: آنها كه اصلاح‌طلبان را متهم مي‌كنند و مي‌گويند كه اصلاح‌طلبان خلاف ارزش‌ها عمل مي‌كنند، يك نوع اصلاح‌طلبي خاص خود را در ذهنشان به تصوير مي‌كشند؛ اين در حالي است كه كساني كه ما مي‌شناسيم هيچ‌گاه به دنبال تخريب‌هاي ارزشي نبوده‌اند.

كواكبيان پايبندي به قانون اساسي را يكي از پايه‌هاي تفكر اسلامي خواند و اظهار كرد: اگر كسي اصلاح‌طلب باشد و بگويد قانون را قبول ندارد، مي‌تواند اسم خود را انقلابي يا برانداز يا چيز ديگري بگذارد. ما اگرچه منتقد و در مواردي هم به شدت منتقد دولت هستيم اما قانون اساسي را زير پا نمي‌گذاريم؛ البته اين را هم نمي‌گوييم كه قانون اساسي وحي منزل است اما به هر ترتيب ما "اصلاحات‌ بر" نيستيم، بلكه "اصلاحات‌ در" هستيم يعني معتقديم درون نظام، نابساماني‌هايي است كه بايد با اصلاحات حل شود.

وي خاطرنشان كرد: ‌يك عده دوست دارند براي اينكه رقيبشان را از ميدان به در كنند، بگويند كه همه‌ اصلاح‌طلبان ضد قانون اساسي و ضد ولايت فقيه هستند. اگرچه برخي شايد از جاهايي ماموريت داشته باشند كه خط امام را ببرند و امام‌زدايي را مطرح كنند اما ما اصلاح‌طلبان معتقديم بحث در خط امام بودن بايد در راس برنامه‌‌ها، حرف‌ها و شعارهاي ما باشد.

رييس جبهه مردم‌سالاري با بيان اينكه پيگيري مطالبات مردم از ديگر پايه‌‌هاي اصلاح‌طلبي است، يادآور شد: اگرچه ممكن است شما برخي از مطالبات مردم را خيلي خوب ندانيد اما ما معتقديم كه بالاخره مردم حق دارند و اينكه قانون اساسي، مردم‌سالاري را تاييد مي‌كند يعني اينكه نظر مردم بايد شرط باشد و اصلاح يك فرد اصلاح‌طلب نمي‌تواند از خواسته‌هاي مردم، بيگانه باشد.

كواكبيان در بخش ديگري از سخنان خود به بحث شانزدهمين اجلاس جنبش غيرمتعهدها اشاره كرد و با توجه به دستاوردهاي اين اجلاس گفت: به نظر من وقتي آقاي مرسي به ايران آمدند بايد سفارت مصر افتتاح مي‌شد. همچنين در بحث هسته‌يي با توجه به اينكه گروه نم بيشترين حمايت را از ايران داشته است اما در همان موقع رييس آژانس بيانيه صادر كرد و گزارش داد در حالي كه ما معتقديم كه پرونده هسته‌يي بايد برخلاف نظر آقاي رييس آژانس، مسير خود را به طور طبيعي طي كند و از شوراي امنيت بيرون بيايد. به هر ترتيب لازم است از ظرفيت‌هاي اين اجلاس استفاده كنيم.

وي در ادامه با تاكيد بر اينكه اصلاحات در انحصار شخص، حزب، موضوع و ركن خاصي نيست، تصريح كرد:‌ اين‌طور نيست كه بگوييم اگر فلان حزب نباشد، اصلاحاتي نيز در كار نيست. اصلاحات براي مردم است. همچنين در اين راستا كه مي‌گويم اصلاحات به شخص خاصي مربوط نيست، گفتن اين نكته ضروري است كه اگر دوباره آقاي خاتمي كانديدا شوند ما از ايشان حمايت مي‌كنيم اما اين‌طور نيست كه اگر ايشان نيامدند ما شركت نكنيم.

رييس جبهه مردم‌سالاري ادامه داد: كساني كه اين جمله را تكرار مي‌كنند كه «اصلاحات مرده است»، بايد بدانند تكرار اين جمله به معني زنده بودن اصلاحات است.

در ادامه، دانشجويي از كواكبيان پرسيد اگر آقاي خاتمي نيايد، عملكرد و برنامه‌هاي شما براي بحث تحريم و انرژي هسته‌يي چيست كه اين نماينده سابق مجلس شوراي اسلامي در پاسخ به اين سوال گفت: ما از حقوق هسته‌يي يك ذره نبايد كوتاه بياييم و در اين موضوع شكي نيست. منتها بايد اين سوال را مطرح كرد كه صرفا روشي كه مثلا در دولت نهم و دهم طي شد تنها روش برخورد بوده است؟ البته آقاي احمدي‌نژاد هم‌اكنون پخته‌تر عمل مي‌كنند در حالي كه آن اوايل مي‌خواست يك روزه مديريت جهان را بگيرد. به هر ترتيب بحث هسته‌يي جدا از بحث سياست خارجي نيست. در بحث هسته‌يي مشكل اصلي ما آمريكايي‌ها هستند. حال اگر قرار باشد ما براي اين بحث آمريكا با اين قلدري كه دارد درماني داشته باشيم نياز به ديپلماسي داريم. اصلا هم بحث من اين نيست كه ما در ديپلماسي بايد از عزت و مصلحت خود كوتاه بياييم. ما بايد هنر داشته باشيم.

رييس جبهه مردم‌سالاري گفت: اگر گفته شود كه ما در دوره آقاي خاتمي عقب‌نشيني كرديم، من مي‌گويم اشتباه كرده‌ايم اما در همان دوره آقاي خاتمي يك قطعنامه عليه ما صادر نشد. با اين حال اينطور نيست كه فقط دو راه عقب‌نشيني يا قطعنامه وجود داشته باشد. هنر ديپلماسي هم همين است.

در ادامه دانشجويان نسبت به دفاع كواكبيان از عملكرد خاتمي در بحث انرژي هسته‌يي اعتراضاتي داشتند كه رييس جبهه مردم‌سالاري در واكنش به اين اعتراضات گفت: بايد بدانيد نه در دوره آقاي خاتمي و نه در دوره آقاي احمدي‌نژاد هيچ تصميمي در شوراي عالي امنيت گرفته نمي‌شود مگر اينكه رهبري آن را تاييد كنند. اينكه شما مي‌گوييد ما در آن دوره به ذلت كشيده شديم و بحث تساهل و تسامح را مطرح مي‌كنيد در واقع به صورت غيرمستقيم به كل نظام اهانت مي‌كنيد.

وي تاكيد كرد: من نمي‌گويم صد در صد مواضع آن دولت مورد تاييد است و صد در صد مواضع اين دوره محكوم است.

دانشجويي از كواكبيان پرسيد آيا اگر شما وارد مجلس نهم مي‌شديد به عضويت فراكسيون رهروان ولايت در مي‌آمديد كه وي در پاسخ به اين سوال گفت: دليلي نداشت كه من عضو اين فراكسيون شوم. اگر من به مجلس مي‌آمدم عضو فراكسيون اصلاح‌طلبان مي‌شدم.

دانشجوي ديگري از كواكبيان سوال كرد اگر جبهه اصلاحات در انتخابات يازدهم رياست‌جمهوري به جمع‌بندي نرسد و نتواند كانديدايي معرفي كند آيا شما و دوستانتان از كانديداي جبهه رقيب حمايت مي‌كنيد كه وي در پاسخ به اين سوال اظهار كرد: قطعا معنا ندارد كه چنين كاري كنيم. هر حزب و جناحي براي خود كانديدا خواهد داشت.

كواكبيان گفت: ديدگاه ما بر اساس طرح مناسك دنبال خواهد شد. اگر از اين طريق به جمع‌بندي رسيديم آن را اعلام مي‌كنيم و اگر اين جمع‌بندي حاصل نشد تصميم خود را بعد از عيد غدير اعلام خواهيم كرد.

در ادامه يكي از دانشجويان اصرار داشت كه كواكبيان از سران فتنه اعلام برائت كند كه اين نماينده مجلس هشتم در واكنش به اين اصرار اظهار كرد: چه ضرورتي براي اين اصرار وجود دارد؟ اين شرط‌گذاري‌ها درست نيست. ما بايد به دنبال وحدت مجموعه نيروها باشيم. اگر شرط‌گذاري درست است ما هم بايد شرط‌گذاري كنينم.

رييس جبهه مردم‌سالاري ابراز عقيده كرد: اصولگرايان نمي‌توانند خود را در بحث حمايت‌هاي آن‌چناني كه از احمدي‌نژاد كردند مبرا بدانند و بايد پاسخگو باشند. امروز اگر ما در بحث اقتصاد و مسائلي از اين دست مشكل داريم همه اينها به پاي اصولگرايان نوشته شده است چرا كه آنها از احمدي‌نژاد محكم حمايت كردند تا وقتي كه زاويه انحراف شروع و حتي خواب‌هاي امام زماني هم ديده شد.

دانشجويي مباحثي در مورد فيلم قلاده‌هاي طلا مطرح كرد و در صحبت‌هاي خود به مواضع اين فيلم اشاره كرد كه كواكبيان در واكنش به اين نوع اظهار نظر گفت: در وزارت ارشاد خيلي از فيلم‌ها بايكوت مي‌شوند اما به برخي فيلم‌ها هم مجوز داده مي‌شود.

به گزارش ايسنا، در اين مراسم از نرم‌افزار چند رسانه‌اي آفتاب كه در مورد زندگي شهداي انرژي هسته‌يي است، رونمايي شد.

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
انتشار یافته: ۰
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۸:۱۶ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
به نام خدا ، لطفا" حرفهای امام خمینی یادمان بیفتد ، که همه در زیر نام ، پروردگار جهان و زیر پرچم انقلاب اسلامی ایران و با وحدت و همدلی و همزبانی ، همگی تحت فرمان قرآن ، برویم و از اسمهای مختلف و متنوع ، جلوگیری کنیم ، که همین ها ، حاشیه رفتن ها را دامن زد و سر همه را گرم کرد و نتوانستیم به اصل خواسته های مردم برسیم . خواسته های برحقی که شاهدان آن امام خمینی ، شهیدان عزیزمان و تمامی مردم بودند ، خودکفایی در کشاورزی ( که آبروی هر مملکتی در آن است ) ، دامپروری ،صنعت و تولیدات داخلی ، بیشتر احتیاجات یک مملکت را برای
استقلال ، مهیا می کند و در کنار آن ، عدالت ، شفافیت ،
صداقت مسئولین در قوانین و خدمت به مردم ، این اهداف را
آسانتر می کند .
در کنار همه اینها ، باید فرهنگ انتقادات و یشنهادات سازنده را
هم مسئولین و هم ، همه مردم ، پذیرا باشیم .
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۰:۵۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
وحتما شما هم رهبر آنید! شترسواری دولا دولا نمیشه
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۰۸ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
اصلاحات زنده است دلیلش هم ترس بیش ازانداره مخالفان اصلاحات است که به هربهانه ای اصلاح طلبان راتخریب می کنند
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۴۳ - ۱۳۹۱/۰۶/۱۳
0
0
عشق من خاتمی تا ابد اصلاحات زنده است واین گرایش نظری اندیشه(جبهه اصلاحات) هرگز در تخریب رقبا عملیات نمی کند بلکه در تبین نگرش خود می کوشد وباتاسی از قرآن کریم بشیرا ونذیراو.... بهتر مسئولین نظام خود را به سعه صدر و خوداری ودوری از افراط گرایی مجهز کنند. خوی از پیامبر گرامی ....
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین